ویزای کاری

درآمد کار سیاه freelancer در سوئیس

درآمد کار سیاه freelancer در سوئیس

اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعاتی در خصوص درآمد کار سیاه freelancer در سوئیس می باشید، توصیه می شود که تا پایان این مقاله همراه شوید. سوئیس کشوری ثروتمند اروپایی با فرصت های کاری و سرمایه گذاری بی شمار می باشد که به واسطه استاندارد بالای زندگی، همه ساله هزاران نفر از مهاجرین خارجی را به سوی خود جذب می کند. اخیرا کار سیاه فریلانسینگ در این کشور رونق فراوانی گرفته است و باعث توجه فریلانسرها مخصوصا دانشجویان علاقه مند کار پاره وقت از کلیه نقاط دنیا به این کشور اروپایی شده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره با ارائه برترین مشاوره ها آماده راهنمائی دقیق و کامل هموطنان می باشند.

درآمد ساعتی کار سیاه freelancer در سوئیس

در سوئیس انواع کار فریلانسی شامل دبیر خصوصی، متخصص وب و نرم افزار، کارشناس IT، مترجم، ویراستار، مشاور، نویسنده، عکاس، ژورنالیست و غیره وجود دارد. اما کار فریلانسینگ در سوئیس به دلیل پرداخت مالیات و ثبت نام و اخذ مجوز جزء کارهای قانونی این کشور محسوب می شود و درآمد کار سیاه freelancer در سوئیس بسته به فاکتورهایی همانند صنعت، مکان و سطح مهارت متفاوت می باشد و میانگین درآمد فریلانسرها در سوئیس بالای 19$ (دلار آمریکا) در ساعت می باشد.

شرایط کار سیاه فریلانسر freelance در سوئیس

ضوابط و شرایط کار سیاه فریلانسر در کشور سوئیس متفاوت از دیگر نقاط اروپا است. فریلانسرها (freelancer) در کشور سوئیس به عنوان کارآفرین یاد می شوند و فرآیند درخواست ویزای کارآفرین سوئیس در استان های مختلف این کشور متفاوت است. اما به منظور اخذ ویزای کارآفرین و مجوز کار سیاه freelancer در کشور سوئیس، شما باید از قبل برنامه کاری شرکت، قراردادهای کاری و عکس پاسپورتی خود را به همراه مدارک شناسائی معتبر آماده کنید. لازم به ذکر است که پس از اخذ ویزای کارآفرین است که شما می توانید شرکت خودتان را در اداره ثبت شرکت ها یا Lucernes Handelsregister ثبت نمائید. مراحل کار فریلانسری freelancer در سوئیس به ترتیب زیر است:

مراحلشرح
مرحله 1اخذ ویزای کارآفرین سوئیس
مرحله 2نام گذاری شرکت
مرحله 3برنامه ریزی شرکت
مرحله 4تشکیل و ثبت شرکت
مرحله 5راه اندازی وکار به عنوان فریلانسر در سوئیس

هم اکنون در کشور سوئیس، فرم شرکت تک مالکیتی به لحاظ قانونی توسط قانون تعهدات سوئیس تنظیم نشده است، اما با بیش از 326000 شرکت تک مالکیتی، این فرم قانونی در واقع متداولترین فرم و ساختار شرکتی در کشور سوئیس است که در بین فریلانسرهای این کشور بسیار معروف است. اما دلیل محبوبیت این نوع شرکت در بین فریلانسرها به دلیل شرایط راه اندازی آسان و وجود حداقل سرمایه برای تشکیل می باشد.

شرایط کار سیاه فریلانسر freelance در سوئیس

شرایط مهاجرتی فریلانسرها به سوئیس

متقاضیان کار فریلانس در سوئیس باید قبل از هر اقدامی، شرایط مهاجرت به سوئیس را مدنظر قرار دهند. فریلانسرهای خارجی غیر از شهروندان اتحادیه اروپایی (EU) که به عنوان شهروندان کشورهای ثالث یاد می شوند، باید شرایط بازار کار سوئیس را مدنظر قرار داده و نسبت به اخذ ویزای اقامت کاری سوئیس اقدام نمایند. مگر اینکه آنها قبلا با یک شهروند سوئیس ازدواج کرده و ویزای اقامت دائم سوئیس را کسب کرده باشند.

مهاجرت فریلانسرها به کشور سوئیس صرفا از طریق ویزای اقامت کاری برای افراد خویش کارفرما این کشور ممکن است. بر اساس قوانین مهاجرتی کشور سوئیس، متقاضیان کارسیاه فریلانسر در سوئیس به منظور اخذ ویزای اقامت کاری سوئیس باید دارای شرایط خاصی باشند. آنها باید حداقل CHF500000 (فرانک سوئیس) در راه اندازی یک شرکتی سرمایه گذاری نمایند و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در سوئیس را از قبل تهیه نمایند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • برنامه شرکت یا Business Plan
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی و حرفه ای
  • CV یا رزومه کاری متقاضی
  • مدرک ثبت شرکت از سوئیس Lucernes Handelsregister

درآمد کار سیاه freelancer در سوئیس برای دانشجویان

قانون کار سوئیس دانشجویان خارجی را فقط مجاز به کار تا 15 ساعت در هفته در طی تحصیلاتشان می داند و دانشجویانی که خواستار انجام کار freelancer در سوئیس بیش از 15 ساعت هستند ملزم به پرداخت مالیات بر در آمد و VAT یا مالیات بر ارزش افزوده نیز هستند. ناگفته نماند که در کلیه موارد، مراتب باید که به ادارات مهاجرتی مسئول گزارش شود. اما انجام کار سیاه freelancer در کشور سوئیس فقط از طریق اخذ ویزای کار از طرف کارفرمای مربوطه امکان پذیر است.

شما با انجام کار سیاه freelancer در سوئیس و پرداخت مالیات در واقع شرایط کار قانونی را دارید و می توانید حین تحصیل کار کنید. دو گزینه کار در رستوران و کار پشتیبان IT یا Webmaster که دو نوع کار فریلانسر در سوئیس هستند و نیازمند کار دانشجویان خارجی می باشند. اما درآمد کار سیاه freelancer در سوئیس برای کار سیاه در رستوران حدود CHF1900 الی CHF2150 (فرانک سوئیس) و برای کار در بخش IT حدود CHF2600 الی CHF2900 (فرانک سوئیس) می باشد. دانشجویان خارجی از این طریق قادر به ساپورت مالی هزینه تحصیل و زندگی خود در کشور سوئیس می باشند.

ارزیابی درآمد کار سیاه freelancer در سوئیس در 2023

کار فریلانسر جزو مشاغل پر متقاضی و پر درآمد سوئیس محسوب می شود به شرط اینکه شما در رشته شغلی خود از مهارت و دانش کافی برخوردار باشید. درآمد کار سیاه freelancer فریلانسرها در سوئیس بسته به فاکتورهایی همانند صنعت، مکان و سطح مهارت می تواند متغییر باشد. اما بنا به آمارهای سال 2023، میانگین درآمد فریلانسرها در سوئیس بالای 19$ (دلار آمریکا) در ساعت می باشد. جدول میانگین ساعتی درآمد کار سیاه freelancer فریلانسرها در سوئیس به شرح ذیل است:

عنوان شغلیمیانگین درآمد ساعتی به دلار آمریکاعنوان شغلیمیانگین درآمد ساعتی به دلار آمریکا
مشاور حقوقی$28مهندس سخت افزار$23
طراح گرافیک$17طراح تولید$22
نمایشگر$19حسابدار$18
طراح وب$21مدیر شرکت$21
تولیدات چند رسانه ای$23آنالیزور مالی$21
وکیل مالیاتی$30مدیر پروژه$20
IT Support$18CEO$19
برنامه نویس وب$21ترجمه$16
برنامه نویس بازی$24تحقیق$17

اگر شما هم دارای مهارت کار فریلانسری هستید و علاقه مند مهاجرت به اروپا از این طریق می باشید، مسلما کار فریلانسری در کشور سوئیس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برایتان باشد به شرط آنکه با مشاوره کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مراحل مهاجرت و اخذ ویزای کار در سوئیس را با دقت طی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *