مهاجرت

جمعیت آنتیگوا و باربودا

جمعیت آنتیگوا و باربودا

جمعیت آنتیگوا و باربودا یکی از مسائلی است که می تواند زندگی در این کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد و به راحتی نمی توان از آن عبور کرد. افراد کمی در این کشور زندگی می کنند و باید در نظر داشت که اکثرا غیر بومیانی هستند که در طول سال های متمادی به این کشور مهاجرت کرده و در نتیجه امروزه به عنوان یکی از بومیان این منطقه به حساب می آیند. شرایط مناسبی که پاسپورت این کشور به همراه دارد سبب شده است تا افراد زیادی تمایل داشته باشند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی زندگی خود در نظر بگیرند ولی باید در نظر داشت که مسائل مختلفی در روند زندگی در این کشور اثر گذار است.

آنتیگوا و باربودا از جمله کشورهایی است که نرخ رشد کمی را تجربه می کند و همین مسئله سبب می شود تا آینده جمعیتی در این کشور با چالش های بسیار اساسی روبرو شود. در چنین شرایطی است که دولت ها تلاش می کنند تا با بروزرسانی شرایط مهاجرتی، فرایندی را ایجاد کنند که شهروند خارجی بتوانند پروسه مهاجرت به این کشور را با موفقیت طی کنند و در نتیجه اقامت آن را به دست آورده و به رشد جمعیت و البته جوانی آن کمک کنند. در حال حاضر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد تا اطلاعاتی را در رابطه با جمعیت آنتیگوا و باربودا در اختیار علاقمندان به این موضوع قرار دهند.

  • روند تغییر جمعیت در آنتیگوا و باربودا چگونه است؟
  • آیا آینده جمعیتی در این کشور روند افزایش دارد یا کاهشی؟
  • مهم ترین ویژگی های جمعیتی در آنتیگوا و باربودا چیست؟
  • جمعیت آنتیگوا و باربودا چگونه زندگی در این کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد؟

شرایط مهاجرت به آنتیگوا و باربودا

افرادی که قصد مهاجرت به آنتیگوا و باربودا را دارند، می توانند از روش های مختلفی این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند. محدودیت هایی در برخی از روش های مهاجرتی به این کشور وجود دارد که سبب شده تا بسیاری از افراد نتوانند این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب کنند.


جدول زیر، شرایط مهاجرت به آنتیگوا و باربودا بعلاوه محدودیت های آن را نشان می دهد:

مسیر مهاجرتمحدودیت های مهاجرت
سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودابدون محدودیت مهاجرتی
کار در آنتیگوا و باربوداسخت گیری شدید به دلیل افزایش نرخ بیکاری
تحصیل در آنتیگوا و باربودامحدودیت انتخاب دانشگاه تراز اول
پناهندگی در آنتیگوا و باربوداتقریبا غیر ممکن
استفاده از ویزای همراهبدون محدودیت

اطلاعاتی کلی در ارتباط با آنتیگوا و باربودا

در حال حاضر آنتیگوا و باربودا یکی از کشورهای حوزه کارائیب است که جمعیتی در حدود 98000 نفر را در خود جای داده است و یکی از کشورهای کوچک جهان نه تنها از نظر جمعیت بلکه مساحت به حساب می آید. افرادی که آنتیگوا و باربودا را به عنوان مقصد زندگی خود در نظر دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که شرایط آب و هوایی زندگی در این کشور نیز بسیار خاص است و روزهای سرد و گرم در این کشور معنای به خصوصی ندارد. دمای هوا در آنتیگوا و باربودا در طول سال معمولا بین 25 تا 332 درجه سانتی گراد در تغییر است و تغییر فصل ها تفاوتی در شرایط زندگی در این کشور ایجاد نمی کند.

مردم آنتیگوا و باربودا عموما مهاجران آفریقایی هستند که به عنوان برده به این کشور از آفریقا به این سرزمین آورده شده اند و به همین دلیل است که بیش از 70% از جمعیت این کشور را سیاه پوستان تشکیل می دهند. در گذر زمان، جمعیت سفید پوستان با ریشه های اروپایی نیز در این کشور رو به افزایش گذاشت و امروزه بیش از 10% از جمعیت این کشور را شامل می شوند. مردمان آنتیگوا و باربودا از نظر مذهبی بیشتر مسیحی هستند و حدود 93% از جمعیت این کشور را شامل می شود. ادیان بومی و بهاییت نیز دیگر ادیان بزرگ این کشور را تشکل می دهند.

بررسی تحولات جمعیتی در آنتیگوا و باربودا

یکی از چالش های جدی که بسیاری از کشورهای جهان با آن روبرو هستند، روند افزایش جمعیت و همچنین احتمال افزایش سن جمعیت است که می تواند روند برنامه ریزی های آینده کشورها را تحت تاثیر قرار دهد. آنتیگوا و باربودا از جمله کشورهایی است که اولا جمعیت بسیار کمی را در خود جای داده است و در ثانی با بحران های مختلفی در این زمینه روبرو شده است. پیش بینی های جمعیتی در این کشور نشان می دهد که در آینده نرخ رشد جمعیت در این کشور با کاهش روبرو خواهد شد و نمی توان به راحتی برنامه ریزی های توسعه ای را در این کشور انجام داد.

روند نرخ رشد جمعیت در آنتیگوا و باربودا در سال های اخیر به شرح زیر است:

تعداد جمعیتسالنرخ رشد
9376320230.58%
9321920220.60%
9266420210.59%
9211720200.54%
9162620190.56%
9111920180.61%
9056420170.69%
8994120160.79%
8923620150.84%
8849720140.94%
8767420131.09%

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که نرخ رشد جمعیت در دهه گذشته تنها در یک سال بیش از 1% بوده است و با توجه به تحلیل های آماری می توان گفت که نرخ جمعیت در این کشور چندان مناسب به نظر نمی رسد.

بررسی تحولات جمعیتی در آنتیگوا و باربودا

پیش بینی های جمعیتی در آنتیگوا و باربودا

آنچه که به عنوان پیش بینی های آینده از جمعیت آنتیگوا و باربودا اعلام شده است، کمی نگران کننده به نظر می رسد و نشان می دهد که این کشور با روندی روبرو خواهد شد که از سال 1972 تا 1991 با آن روبرو بوده است. نرخ رشد جمعیت در طی این سال ها همواره کمتر از 0.4% بوده و در بسیاری از سال ها با نرخ منفی جمعیتی روبرو شده است. در سال 1992 نرخ رشد 1.61% برای جمعیت این کشور به ثبت رسیده است و تا کنون نیز همواره مثبت بوده است.

پیش بینی های آینده نشان از آن دارد که احتمالا نرخ رشد جمعیت در این کشور تا سال 2042 بالاتر از صفر خواهد بود و پس از آن انتظار نرخ رشد منفی در این کشور وجود دارد. نمودار فوق روند تغییرات جمعیت در این کشور را نشان می دهد.

پیش بینی جمعیت آنتیگوا و باربودا

در چنین شرایطی است که مهاجرت به آنتیگوا و باربودا می تواند برای بسیاری از نهادها، سازمان ها و حتی دولت این کشور بسیار ارزشمند باشد.

بررسی جمعیت وانوآتو

بررسی باورهای دینی  و نژادی جمعیت آنتیگوا و باربودا

داده های آماری نشان می دهد که جمعیت آنتیگوا و باربودا از نظر نژادی بیشتر جمعیت مهاجرانی هستند که در طول سال های مختلف از کشورهای آفریقایی به این کشور مهاجرت کرده اند و امروزه در این کشور به عنوان ساکنین اصلی شناخته می شوند. مهم ترین ویژگی های نژادی در آنتیگوا و باربودا به شرح زیر است.

  • آفریقایی های ساکن آنتیگوا و باربودا: 87.27%
  • ساکنین بومی آنتیگوا و باربودا: 4.73%
  • اروپایی ها: 5.9%
  • سایر: 6.35%

باورهای دینی در آنتیگوا و باربودا نیز به گونه ای است که جمعیت اکثر این کشور مسیحی هستند و داده های آماری نشان می دهد که 76.5% از جمعیت این کشور مسیحی هستند. در حدود 6% از جمعیت این کشور افرادی هستند که به باورهای دینی اعتقادی ندارند. 5.5% از جمعیت این کشور نیز در آخرین سرشماری صورت گرفته در این رابطه پاسخی نداده اند. 12.1% نیز به سایر ادیان الهی باور دارند.

در صورتی که به دنبال عبور از بهترین مسیرهای مهاجرتی هستید، با مشاورین ما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *