مهاجرت

درباره سنت لوسیا

درباره سنت لوسیا

اطلاعات زیادی درباره سنت لوسیا در رسانه های مختلف در سطح جهان موجود نیست و کسب اطلاع از این مسئله لازم است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار مفیدی درباره سنت لوسیا در این نوشتار جمع آوری کرده اند و هموطنان عزیز می توانند با همراهی ما تا انتهای این نوشتار از این اطلاعات بهره مند شوند. سنت لوسیا ایالتی جزیره ای در دریای کارائیب می باشد که به عنوان دومین گروه بزرگ از جزایر بادگیر در آنتیل کوچک شناخته می شود و در حدود 24 مایلی (39 کیلومتری) جنوب مارتینیک و حدود 21 مایلی (34 کیلومتری) شمال شرقی سنت وینسنت واقع شده است. سنت لوسیا 27 مایل (43 کیلومتر) طول و حداکثر عرض آن 14 مایل (23 کیلومتر) است. پایتخت و بندر اصلی کستریس است. سنت لوسیا یکی از اعضای مشترک المنافع است.

این جزیره منشأ آتشفشانی دارد و از شمال به جنوب توسط یک خط الراس مرکزی از کوه ‌های جنگلی تقسیم شده است که بلندترین نقطه آن کوه گیمی (۹۵۹ متر) است. نهرهای بسیاری از کوه ها از طریق دره های حاصلخیز جاری می شوند. در جنوب غربی گروس و پیتون ها (به ترتیب 798 متر و 2460 فوت 750 متر)، دو هرم عظیم صخره ای که به فاصله زیادی از دریا دارند و خلیج کوچکی را در بر می گیرند، قرار دارند. در نزدیکی پیتون ها، در دهانه یک آتشفشان باستانی، چشمه های گوگردی جوشانی وجود دارد که شهر نزدیک سوفریر از آن نام گرفته است. این چشمه ها یک مکان توریستی انتخابی هستند که پتانسیل انرژی قابل توجهی نیز دارند.

درباره سنت لوسیا و آب و هوای آن

سنت لوسیا در مسیر بادهای تجاری شمال شرقی قرار دارد و آب و هوای دریایی گرمسیری دارد و در این کشور بارندگی و دما با ارتفاع متفاوت است. میانگین بارندگی سالانه از 51 اینچ (1295 میلی متر) در ساحل تا 150 اینچ (3810 میلی متر) در داخل کشور متغیر است. در سنت لوسیا یک فصل خشک تقریباً از ژانویه تا آوریل و یک فصل بارانی از می تا نوامبر وجود دارد و میانگین دما حدود 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) است، که گاهی اوقات اوج آن تا 80 درجه سانتیگراد بالا (31 درجه سانتیگراد) و تا 60 درجه سانتیگراد بالا (20 درجه سانتیگراد) است. علاوه بر این، حجم جنگل های سنت لوسیا که با چوب بری کاهش یافته است، حاوی ارکیده های رنگارنگ و آنتوریم است. حیات پرندگان این کشور غنی شامل طوطی سنت لوسیان (پرنده ملی در حال انقراض)، فنچ سیاه سنت لوسیا و سن لوسیا اوریول است.


درباره سنت لوسیا و مردم این کشور

در این بخش قصد داریم جمعیت و مردم سنت لوسیا را مورد بررسی قرار دهیم. تقریبا هیچ کارائیبی در جزیره باقی نمانده است. اکثریت قریب به اتفاق ساکنان سنت لوسیا سیاه پوست هستند و اقلیت کوچکی از مولاتوها و سایر نژاد ها وجود دارد و شایان ذکر است که بقیه سفیدپوستان یا از هند شرقی هستند. در سنت لوسیا زبان پاتوآ فرانسوی توسط اکثر ساکنان صحبت می شود، اما به تدریج جایگزین انگلیسی، زبان رسمی می شود. مذهب اصلی سنت لوسیا کاتولیک رومی است و ادونتیست های روز هفتم و سایر پروتستان ها اقلیت های مهمی هستند. فرهنگ سنت لوسیا تحت تأثیر میراث آفریقایی، هند شرقی، فرانسوی و انگلیسی قرار گرفته است. یکی از زبان های ثانویه سنت لوسیان فرانسوی کریول یا کوئیول است که تقریباً همه مردم به آن صحبت می کنند.

لازم به ذکر است که نرخ رشد جمعیت سنت لوسیا کمی بالاتر از میانگین کارائیب است و مراکز اصلی جمعیت کاستریس و ویو فورت هستند.

در نمودار زیر به طبقه بندی جمعیت سنت لوسیا براساس سن پرداخته شده است:

طبقه بندی جمعیت سنت لوسیا بر اساس سن

بررسی جمعیت سنت لوسیا

جمعیت سنت لوسیا با توجه به موضوعات مختلف در سال های اخیر بخصوص از سال 1980 تا کنون همواره در حال تغییر بوده است. در حالی که سنت لوسیا نرخ مهاجرت بالایی دارد، جمعیت آن به طور پیوسته با حدود 1.2٪ در سال رشد می کند. بسیاری از مردم از کشور به کشورهای انگلیسی زبان، به ویژه بریتانیا (با 10000 ساکن سنت لوسیا) و ایالات متحده مهاجرت می کنند.

در نمودار زیر به نرخ رشد و مهاجرت به سنت لوسیا اشاره شده است:

نرخ رشد جمعیت سنت لوسیا

جمعیت سنت لوسیا به طور مساوی بین مناطق روستایی و شهری تقسیم شده است، علیرغم جمعیت زیاد در پایتخت این کشور یعنی کاستریس که یک مقصد گردشگری مهم و یک بندر کشتی های کروز است. این جمعیت اکثراً آفریقایی یا از تبار مختلط آفریقایی و اروپایی هستند، با جمعیت کمی از هندوکارائیب (3٪). همچنین آفریقایی کارائیب 68٪ از جمعیت را تشکیل می دهد، پس از آن دورگه ها (17٪) و اروپایی (5٪) قرار دارند. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و 95% از مردم به زبان فرانسوی سنت لوسیان کریول (که در محلی پاتواه نامیده می شود) صحبت می کنند. 70٪ از جمعیت کاتولیک رومی هستند، در حالی که بیشتر جمعیت باقی مانده متعلق به فرقه های دیگری مانند ادونتیست ‌های روز هفتم (7٪) و پنطیکاستی (6٪) هستند. جالب است که سنت لوسیا بالاترین نسبت برندگان جایزه نوبل را در مقایسه با کل جمعیت هر کشور مستقلی تولید کرده است.

آشنایی با اقتصاد سنت لوسیا

نیشکر قبلاً محصول اصلی سنت لوسیا بود، اما تولید آن به طور کامل در سال 1964 متوقف شد، زمانی که بیشتر مزارع نیشکر به کشت موز تبدیل شدند. در حال حاضر موز محصول اصلی سنت لوسیا است و 41% از صادرات این کشور را تشکیل می دهد.

سایر محصولاتی که در سنت لوسیا کشت می شوند عبارتند از:

  • نارگیل
  • کاکائو
  • مرکبات و سایر میوه ها
  • ادویه جات
  • ترشی جات
  • کاساوا
  • سیب زمینی

همچنین واردات سنت لوسیا از کشورهای زیر انجام می شود:

نام کشوردرصد واردات به سنت لوسیا
آمریکا46.2%
ترینیداد و توباگو17.1%
انگلستان4.9%
باربادوس3.2%
ژاپن2.6%
سایر26%

بخش تولید سنت لوسیا یکی از ذینفعان اصلی ابتکار حوضه کارائیب ایالات متحده بوده است، برنامه ای که برای ارتقای تولید در منطقه طراحی شده است. شایان ذکر است که یک منطقه آزاد صنعتی در جنوب جزیره در نزدیکی ویو فورت ایجاد شده است. کارخانه ها در آنجا کالاها و اسباب بازی های الکترونیکی تولید و صادر می کنند. سایر صنایع کارتن مقوایی، پوشاک، رم، محصولات تنباکو، محصولات نارگیل، بلوک های بتنی و نوشیدنی تولید می کنند. در سنت لوسیا، گردشگری از سال 1970 به سرعت توسعه یافته است و در سال 1987 یک مجتمع برای کشتی های کروز در نزدیکی Castries افتتاح شد

سنت لوسیا توانسته است تجارت و سرمایه گذاری خارجی را به ویژه در صنعت بانکداری و گردشگری فراساحلی خود که منبع اصلی درآمد سنت لوسیا است، جذب کند. بخش تولید متنوع ترین بخش در منطقه کارائیب شرقی است و دولت در تلاش است صنعت موز را احیا کند. علیرغم رشد منفی در سال های اخیر، بنیادهای اقتصادی سنت لوسیا همچنان مستحکم هستند و رشد تولید ناخالص داخلی باید در آینده بهبود یابد.

درباره اقتصاد سنت لوسیا

درباره سنت لوسیا و دولت این کشور

سنت لوسیا یک قلمرو مشترک المنافع است و چارلز سوم پادشاه سنت لوسیا است که در جزیره توسط یک فرماندار کل نمایندگی می شود. در سنت لوسیا نخست وزیر معمولاً رئیس حزبی است که از حمایت اکثریت اعضای مجلس مجلس برخوردار است که دارای 17 کرسی است و اتاق دیگر پارلمان، سنا، یازده عضو منصوب دارد. سنت لوسیا یک دموکراسی پارلمانی 2 حزبی است. 3 حزب سیاسی در انتخابات عمومی سال 2024 شرکت کردند و حزب کارگر، به رهبری فیلیپ جی پیر، سیزده کرسی از هفده کرسی را به دست آورد. پارلمان 2 مجلسی متشکل از مجلس مجلس است که با رای عمومی بزرگسالان و سنا انتخاب می شوند و اعضای آن به توصیه نخست وزیر، به توصیه رهبر مخالفان در مجلس و توسط فرماندار کل منصوب می شوند.

شایان ذکر است که  نخست وزیر، رهبر حزب اکثریت، ریاست دولت را بر عهده دارد. سنت لوسیا ارتباط خود را با دادگاه عالی کارائیب شرقی، متشکل از یک دادگاه استیناف و یک دادگاه عالی حفظ کرده است. چندین بیمارستان عمومی و بسیاری از مراکز بهداشتی در سراسر جزیره توزیع شده اند. همچنین یک بیمارستان خصوصی در ویو فورت با دستور مذهبی اداره می شود. متقاضیان محترم می توانند در خصوص مهاجرت به سنت لوسیا با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سنت لوسیا به طور کامل آشنا شوند.

سوالات پرتکرار درباره سنت لوسیا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان درباره سنت لوسیا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در زمینه های مختلف به شرح زیر می باشد:

  • اتباع کشورهای خارجی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سنت لوسیا باید به کجا مراجعه کنند؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره سنت لوسیا هستند، می توانند به مراجع و سایت های مختلف معتبر در خصوص این کشور مراجعه کنند. به طور مثال، برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب در این کشور به سایت املاک و مستغلات سنت لوسیا مراجعه کنید.
  • آیا تحقیق درباره سنت لوسیا به ویژه در خصوص اقتصاد این کشور کار دشواری است؟ با وجود موسسات اقتصادی گسترده در سنت لوسیا و راهنمایی های دقیق در این زمینه، تحقیق درباره سنت لوسیا و اقتصاد این کشور کار بسیار ساده ای می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *