مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای ترکیه

دلایل ریجکتی ویزای ترکیه

تمامی درخواست های ویزای ترکیه منجر به تایید و صدور ویزا نمی گردد، به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی دلایل ریجکتی ویزای ترکیه می پردازیم. تا از این طریق متقاضیان مهاجرت به ترکیه را در جریان عوامل و فاکتورهایی که می توانند سبب رد درخواست شوند قرار دهیم. از جمله این دلایل نیز می توان به تمکن مالی ضعیف، عدم ارائه برنامه سفر، نقص مدارک ضروری، فرم درخواست ناقص ویزای ترکیه، داشتن سوء سابقه و غیره اشاره نمود. و در صورت ریجکتی درخواست نیز متقاضیان هم می توانند از طریق سفارت ترکیه خواستار تجدید رسیدگی کنند و هم اینکه درخواست خود را مجددا ارائه نمایند. در ادامه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به اطلاعات تکمیلی تر درباب دلایل و علل رد درخواست متقاضیان اخذ ویزای ترکیه قرار گیرید.

خطاهای مربوط به مدارک از دلایل ریجکتی ویزای ترکیه

یکی از شایع ترین و مهمترین دلایل ریجکتی ویزای ترکیه مربوط به نقص یا ایراد مدارک ارسالی است. در حقیقت صدور ویزای ترکیه مستلزم ارائه یکسری مدارک می باشد که با عنوان مدارک ضروری برای اخذ ویزای ترکیه شناخته می شود. جالب است بدانید که هر خطایی در مرحله جمع آوری و ارسال مدارک لازم می تواند منجر به ریجکتی ویزای ترکیه شود. بنابراین متقاضیان می بایست به این نکته مهم توجه داشته باشند که هیچ یک از مدارکشان نبایستی دستکاری و یا مفقود شود. در این میان نیز برخی از مدارک مهم و حساس نیز شامل پاسپورت، فرم درخواست و گواهی تمکن مالی کافی است.

تهدید برای امنیت کشور از دلایل ریجکتی ویزای ترکیه

یکی دیگر از دلایل ریجکتی ویزای ترکیه نیز داشتن سوء سابقه می باشد. بدین ترتیب درخواست متقاضی مهاجرت به ترکیه بنا به مسائل امنیتی ریجکت خوهد شد. سوابق جنایی گذشته، سوء مصرف مواد مخدر، اعتیاد، جرایم منجر به زندان، همکاری با سازمان ها و باندهای تبهکاری و تروریستی از جمله مواردی است که در صورت اثبات بلادرنگ باعث ریجکتی درخواست ویزای ترکیه می شود. چرا که در این صورت آفیسر ویزا متقاضی را تهدیدی برای امنیت ملی کشور ترکیه به حساب خواهد آورد.

تهدید برای امنیت کشور از دلایل ریجکتی ویزای ترکیه

پاسپورت نامعتبر از دلایل مهم ریجکتی ویزای ترکیه

در موضوع ارائه پاسپورت به سفارت ترکیه بایستی به چند مورد مهم توجه داشت. اولا نباید پاسپورت پاره یا پاسپورت مخدوش را به سفارت تحویل دهید. دوما باید توجه داشته باشید که پاسپورتتان حتما از اعتبار کافی برخوردار باشد. سوما پاسپورتتان دارای چند صفحه خالی باشد. والا ارائه پاسپورت نامعتبر فقط باعث افزایش احتمال ریجکتی ویزای ترکیه خواهد شد. طبق قوانین مهاجرتی کشور ترکیه نیز شرایط پاسپورت متقاضیان برای اخذ ویزای این کشور بایستی از این قرار باشد:

پاسپورت نامعتبر از دلایل مهم ریجکتی ویزای ترکیه

عدم ارائه برنامه سفر از دلایل ریجکتی ویزای ترکیه

یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای ترکیه، عدم ارائه برنامه سفر می باشد. در حقیقت اگر آفیسر مهاجرتی متوجه شود که متقاضی هیچ گونه برنامه سفری ندارد، می تواند از اختیار خودش برای ریجکت ویزا استفاده کند. برنامه سفر نیز شامل ارائه بلیط رفت و برگشت ترکیه و نیز گواهی اسکان در این کشور می باشد. پس طبق قوانین و مقررات مهاجرتی ترکیه نیز متقاضی برای اثبات برنامه سفر خود به ترکیه نیازمند ارائه مدارک فوق الذکر می باشد و در صورت عدم ارائه مدارک مذکور با ریجکتی ویزا روبرو می شود.

مدارک ناقص یا جعلی از دلایل ریجکتی ویزای ترکیه

طبق قوانین کشور ترکیه، متقاضیان برای درخواست ویزای این کشور می بایست از قبل یکسری شرایط و مدارک را مهیا کنند. اما آنها نبایستی از این نکته مهم نیز غافل شوند که ارائه مدارک ناقص، مدارک جعلی و نیز مفقودی مدارک نه تنها میتواند منجر به ریجکتی ویزای ترکیه شود بلکه همچنین می تواند باعث عدم صلاحیت دائمی فرد متقاضی گردد. بنابراین در جمع آوری و تحویل مدارک ضروری به سفارت ترکیه بایستی نهایت دقت را به خرج داد.

اطمینان از هدف سفر از دلایل ریجکتی ویزای ترکیه

تنها دقت نظر در تهیه و ارسال مدارک برای پیشگیری از ریجکتی ویزای ترکیه کافی نیست بلکه صداقت در پاسخگوئی به سوالات آفیسر سفارت نیز تاثیر مستقیمی بر روی تایید درخواست متقاضیان دارد. مخصوصا اگر آفیسر سفارت تردیدی در هدف سفر متقاضی به کشور ترکیه داشته باشد، برای ریجکت درخواستش سریعا اقدام خواهد کرد. به همین دلیل نیز به متقاضیان اخذ ویزای ترکیه نیز توصیه موکد می شود که در هنگام انجام مصاحبه علاوه بر حفط خونسردی خود همچنین به سوالات آفیسر مهاجرتی همراه با صداقت و صحت پاسخ دهند.

از جمله معروفترین روش های مهاجرت به ترکیه می توان به روش های مهاجرت تحصیلی و کاری اشاره نمود که هر دو نیز جزء روش های اسپانسر محور می باشد. دریافت هر 2 ویزای ترکیه به علاوه دریافت ویزای اقامت دائم ترکیه از طریق خرید ملک در تخصص وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

سوالات پرتکرار درخصوص دلایل ریجکتی ویزای ترکیه

در بخش پایانی مقاله به سوالات پرتکرار شما پاسخ داده می شود:

  • چرا مدارک ناقص یا جعلی از دلایل ریجکتی ویزای ترکیه است؟ طبق قوانین کشور ترکیه، متقاضیان برای درخواست ویزای این کشور می بایست از قبل یکسری شرایط و مدارک را مهیا کنند. اما آنها نبایستی از این نکته مهم نیز غافل شوند که ارائه مدارک ناقص، مدارک جعلی و نیز مفقودی مدارک نه تنها میتواند منجر به ریجکتی ویزای ترکیه شود بلکه همچنین می تواند باعث عدم صلاحیت دائمی فرد متقاضی گردد. بنابراین در جمع آوری و تحویل مدارک ضروری به سفارت ترکیه بایستی نهایت دقت را به خرج داد.
  • اطمینان از هدف سفر از دلایل ریجکتی ویزای ترکیه چگونه است؟ تنها دقت نظر در تهیه و ارسال مدارک برای پیشگیری از ریجکتی ویزای ترکیه کافی نیست بلکه صداقت در پاسخگوئی به سوالات آفیسر سفارت نیز تاثیر مستقیمی بر روی تایید درخواست متقاضیان دارد. مخصوصا اگر آفیسر سفارت تردیدی در هدف سفر متقاضی به کشور ترکیه داشته باشد، برای ریجکت درخواستش سریعا اقدام خواهد کرد. به همین دلیل نیز به متقاضیان اخذ ویزای ترکیه نیز توصیه موکد می شود که در هنگام انجام مصاحبه علاوه بر حفط خونسردی خود همچنین به سوالات آفیسر مهاجرتی همراه با صداقت و صحت پاسخ دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *