ویزای تحصیلی

دکترا در قبرس

دکترا در قبرس

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند، با توجه به شرایط این کشور مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اما به دلیل اینکه پذیرش دکترا در قبرس همراه با داشتن استاد راهنما میباشد. در درجه اول متقاضی باید دقت کند که پذیرش در این مقطع چه شرایطی دارد و برای پذیرش در آن احتیاج به چه مدارکی هست؟ مزایای تحصیل دکترا در کشور قبرس چیست و هزینه زندگی و تحصیل در آن چقدر است؟ این ها سوالاتی است که پیش از هر گونه اقدام نسبت به این امر باید پاسخ آن ها را دریافت تا بتوان تصمیم صحیحی گرفت و در آخر به هدف خود رسید، پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

کشور قبرس و تحصیل در قبرس

قبرس جزیره زیبا و خوش آب و هوایی در دریای مدیترانه و نزدیکی یونان و ترکیه است. بر اساس گزارش های رسمی، این کشور یکی از امن ترین کشورهای دنیا است و همچنین هزینه های زندگی در این کشور نیز نسبتا پایین است. این کشور اروپایی دارای دانشگاه هایی در سطح استانداردهای جهانی است که غالبا در مشارکت و همکاری نزدیک با دانشگاه های بریتانیایی و آمریکایی اداره می شوند. دانشگاه های قبرس معمولا در مقطع دکترا با سختگیری کمتری نسبت به کشورهای اروپایی همراه هستند.

  • عدم سختگیری روی مدرک زبان
  • عدم نیاز به یک سوپروایزر در دانشگاه
  • پذیرش دکترا در قبرس بدون نیاز به مقاله بین المللی

اینها قسمتی از تفاوتهای دانشگاه های قبرس با دیگر کشورهای اروپایی است. مجموع این شرایط سبب شده است که توجه برخی جوانان و مخصوصا در منطقه خاورمیانه و کشورهای اروپای شرقی که عضو اتحادیه اروپا نیستند به آن جلب شود. این جلب توجه و استقبال ممکن است به جهت ویژگی ها و امتیازاتی باشد که قبرس و تحصیل در آن مستقلا و به طور فی نفسه دارد یعنی آن چه که مختصرا بدان اشاره شد.

همچنین ممکن است به جهت موقعیتی باشد که نسبت به اتحادیه اروپا دارد یعنی صِرفا نقش واسطه دارد و به مثابه پلی برای ورود به اتحادیه اروپا و برخورداری از مزایای داشتن اقامت آن می باشد. به هر دلیلی که باشد هر سال افراد مختلفی در مقاطع مختلف، خواستار اخذ پذیرش تحصیلی و ادامه تحصیل در قبرس هستند. از جمله آن ها تحصیل مقطع دکترا در قبرس است که در چند دانشگاه و چند رشته صورت می پذیرد.

پروسه اخذ پذیرش دکترا در قبرس

پروسه اخذ پذیرش دکترا در قبرس 2022

اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در قبرس از روندی تبعیت میکند که کمابیش در سایر کشورهای دنیا برقرار است. به موجب این روند، لازم است که دانشجوی متقاضی، یک استاد سوپروایزر برای گذراندن دوره دکترای خود بیابد و او حاضر شود که با پذیرفتن آن دانشجو، حامی او در کلیه مراحل از جمله تصویب پروپوزال، آموزش تکمیلی، انجام تحقیقات، نگارش پایان نامه و دفاع از تز دکترایش باشد. یافتن چنین استاد سوپروایزری، اساس پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا است. زیرا الباقی کارها را امور اداری و بروکراتیکی تشکیل می دهد که چالش برانگیز نیست.

می توان گفت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا اصولا فرآیندی شخصی است. چون نیازمند ارتباط تنگاتنگ و مستمر ما بین دانشجو و استاد راهنما یا اصطلاحا سوپروایزر او می باشد. این ارتباط از همان اولین مرحله پذیرش تا آخرین مرحله دفاعیه از تز دوره ادامه دارد. یافتن سوپروایزر در 2022 نیز بدین نحو است که دانشجوی متقاضی میتواند به صورت حضوری به گروه آموزشی مربوطه در دانشگاه مورد نظر برود و طی صحبت با اساتید مختلف و عرضه رزومه تحصیلی خود شامل نمرات دروس گذرانده شده، سوابق پژوهشی، سخنرانی در سمینارها، مشارکت در طرح های تحقیقاتی و غیره سعی در جلب نظر و موافقت آن ها نماید.

دکترا در قبرس و مدارک پذیرش آن

بعد از یافتن استاد راهنما یا همان سوپروایزر، نوبت به انجام امور اداری می رسد که شامل دو مرحله ارسال مدارک مورد نیاز به دانشگاه و نیز پرداخت هزینه دوره به دانشگاه است. مدارکی که دانشگاه برای پذیرش در مقطع دکترا از شما می خواهد عبارت است از:

  • کارشناسی ارشد و ریز نمرات آن
  • کارشناسی و ریز نمرات آن
  • مدرک بین المللی زبان (مانند آیلتس)
  • چند قطعه عکس رنگی جدید
  • پاسپورت بین المللی و سند هویتی
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • توصیه نامه از چند استاد
  • نامه پذیرش از استاد سوپروایزر
  • پیش پرداخت مبلغ اولیه

این ها مدارک عمومی هستند که همواره همه دانشگاه ها در تمامی رشته ها از دانشجوی متقاضی مطالبه می کنند. ولی ممکن است بسته به دانشگاه و یا رشته مورد نظر شما، مدارک بیشتری خواسته شود که باید آماده کرده و به امور اداری دانشگاه ارائه کرد. تحصیل در قبرس در دوره دکترا، از آن جا که پروسه ای زمان بر و هزینه بر است و دانشجوی این مقطع باید تقریبا تمامی وقت خود را مصروف مطالعه و تحقیق کند.

بنابراین معقول است که اولا از یک اسپانسر مالی برای هزینه زندگی در قبرس برخوردار باشد و ثانیا برای دوران فارغ التحصیلی برنامه ای از پیش تعیین شده داشته باشد تا از ثمرات سال ها تلاش و هزینه ای که کرده است بهره مند گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با ارائه مشاوره صحیح که برآمده از تجربه ای چند ساله است، می تواند شما را به نحو احسن راهنمایی کرده و همراه شما تا رسیدن به هدف مورد نظرتان و موفقیت در مسیرتان باشد.

5/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *