ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در دانمارک

رشته آسیب شناسی در دانمارک

رشته آسیب شناسی در دانمارک جزء محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی این کشور اروپایی برای دانشجویان محسوب می شود. به همین دلیل شرایط پذیرش از این رشته در دانشگاه های دانمارک نیز کمی سخت تر از دیگر رشته ها و گرایشات پزشکی است. به طوری که مثلا معدل کل مدرک دیپلم برای پذیرش در رشته آسیب شناسی طبق معیارهای استاندارد پذیرش دانشگاه کپنهاگ حدود 10.8 ولی برای پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه کپنهاگ حدود 10.5 می باشد. با وجود جو رقابتی سنگین اما از امتیازات تحصیل این رشته در دانمارک نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تحصیل در یک محیط آکادمیک بین المللی
  • امکان دریافت بورس تحصیلی
  • امکان کار ضمن تحصیل در دانمارک
  • شانس بالای استخدام فارغ التحصیلان و اخذ اقامت دائمی دانمارک

کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا درباره موضوعات و مسائل مختلف ادامه تحصیل در دانمارک و نیز شرایط اپلای و اخذ ویزای تحصیلی این کشور به هموطنان عزیز مشاوره های تخصصی ارائه نمایند.

درباره رشته آسیب شناسی در دانمارک چه می دانید؟

رشته آسیب شناسی یا Pathology در کشور دانمارک شاخه ای از علوم پزشکی محسوب می شود که شامل مطالعه و تشخیص بیماری از طریق معاینه اندام ها، بافت ها، مایعات بدنی و در برخی موارد معاینه کل بدن می باشد. در واقع در این رشته علمی دانشجویان علاقه مند با مطالعه علمی فرآیندهای بیماری سروکار دارند که از آن طریق دلایل، مکانیزم ها و دامنه بیماری مورد بررسی قرار می گیرد. ضمنا موضوعات مطالعه آنها شامل انطباق سلولی در زخم، نکروسی یا مرگ سلولی، التهابات، علاج زخم و نئوپلاسیا می باشد. بنابراین فارغ التحصیلان این رشته آسیب شناسانی هستند که متخصص تشخیص دامنه وسیعی از بیماری ها ا جمله سرطان هستند. امکان تحصیل این رشته در دانمارک هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد و از جمله گرایشات تحصیلی این رشته در دانمارک عبارتند از:

گرایشات تحصیلی رشته آسیب شناسی در دانمارک

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در دانمارک

تحصیل رشته پاتولوژی یا آسیب شناسی در دانشگاه های معروف دانمارک از جمله دانشگاه کپنهاگ به دانشجویان این امکان را می دهد تا اولا در رشته بیومدیسین به تحقیق و پژوهش پرداخته و ثانیا پس از فارغ التحصیلی به عنوان پاتولوژیست بتوانند وارد بازار کار این رشته شوند. اول از همه بایستی بدانید که محل تحصیل دانشجویان رشته پاتولوژی در دانمارک، دپارتمان علوم زیست پزشکی (BMI) دانشگاه مربوطه است. نکته دوم اینکه امکان تحصیل رشته آسیب شناسی در دانمارک هم در قالب دوره کارشناسی و هم در قالب دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان فراهم است. مشخصات هر دو دوره تحصیلی رشته آسیب شناسی در دانمارک از این قرار است:

  • دوره کارشناسی رشته آسیب شناسی: این دوره در دانشگاه های دانمارک به صورت فول تایم بوده و کل دوره در حدود 3 سال می باشد. دانشجویان در دوره کارشناسی رشته آسیب شناسی در دانشگاه های دانمارک ملزمند تا حدود 180 ECTS را پاس کنند و سپس مدرک فارغ التحصیلی خود را اخذ کنند. ضمنا متوسط شهریه ترمی دانشجویان خارجی کارشناسی پاتولوژی حدود €5000 (یورو) می باشد.
  • دوره کارشناسی ارشد رشته آسیب شناسی: کل این دوره تحصیلی در دانشگاه های معتبر دانمارکی نیز حدود 2 سال وده و تعداد واحدهای درسی گذرانده دانشجویان در این دوره جهت فارغ التحصیلی اشان نیز در حدود 120 ECTS می باشد. در این دوره تحصیلی است که دانشجویان قبل از شروع سال تحصیلی خود در دانمارک می توانند گرایش تحصیلی اشان را از بین دو گرایش پاتولوژی سلولی و یا پاتولوژی مولکولی انتخاب کنند. ضمنا متوسط شهریه ترمی دانشجویان خارجی کارشناسی ارشد پاتولوژی حدود €7300 (یورو) می باشد.

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در دانمارک

نحوه پذیرش دانشجو در رشته آسیب شناسی در دانمارک

امکان تحصیل رشته پاتولوژی در دانشگاه های داتمارک برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی مهیاست و این فرصت تحصیلی خوبی برای آنها به شمار می رود. اما برای ادامه تحصیل این رشته در دانشگاه های معتبر دانمارک از جمله دانشگاه کپنهاگ دانمارک، داوطلبان بایستی یکسری شرایط را مدنظر قرار دهند. این شرایط شامل شرایط پذیرش (Admission Requirements) و نیز شرایط زبان (Language Requirements) می باشد. شرایطی که ریز جزئیات آن به صورت زیر می باشد:

شرایط پذیرش در رشته آسیب شناسی در دانمارک

معمولا نیز تاریخ درخواست پذیرش برای دانشجویان غیر اروپایی از 15 ژانویه شروع شده و تاریخ آغاز سال تحصیلی در دانمارک نیز درست از 1 سپتامبر می باشد. نکته آخر اینکه در دانمارک دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی وجود دارد که در رشته آسیب شناسی دانشجو می پذیرند. اما همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، بهترین دانشگاه های دانمارک برای ادامه تحصیل در این رشته شامل دانشگاه های کپنهاگ، آرهوس و دانشگاه دانمارک جنوبی است:

برترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل رشته آسیب شناسی

شرایط کاری متخصصان آسیب شناسی در دانمارک

دانمارک از جمله بهترین کشورها برای اشتغال متخصصان رشته آسیب شناسی در سراسر جهان محسوب می شود. متخصصان پاتولوژی در این کشور اروپایی همانند اغلب متخصصان رشته پزشکی جزء پردرآمدترین شاغلین محسوب می شوند. آنها پس از اتمام دوره آموزشی خود از دانشگاه های دانمارک به راحتی می توانند به عنوان پزشک جذب بازار کاری دانمارک شوند. برای اطلاع از شرایط درآمدی این متخصصان در دانمارک کافی است بدانید که متوسط درآمد ماهیانه در دانمارک حدود DKK40600 (کرون) ولی متوسط درآمد ماهیانه متخصصان پاتولوژی در این کشور در حدود DKK91100 (کرون) می باشد:

مقایسه درآمدی در دانمارک

لازم به ذکر است که بهترین شرایط کاری و درآمدی در بین این متخصصان مربوط به پاتولوژیست های با سابقه کاری بالای 5 سال در دانمارک می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند شما عزیزان و سروران گرامی را در جریان نحوه کاریابی، اخذ قرارداد کاری و در نتیجه نحوه درخواست ویزای کار دانمارک 2022 نیز قرار دهند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *