ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در شیلی

رشته آسیب شناسی در شیلی

اصلی ترین مزیت تحصیل رشته آسیب شناسی در شیلی هزینه تحصیلی پایین این رشته و نیز کیفیت بالای آموزشی آن می باشد. از طرف دیگر دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی خودشان در این رشته می توانند به مدرک معتبر Medico Cirujano معادل کارورز عمومی در ایالات متحده دست یابند. در مجموع، دوره تحصیل رشته آسیب شناسی یا پاتولوژی در دانشگاه های معتبر شیلی یک دوره 7 ساله است که 5 سال آن مربوط به مطالعات پزشکی و نیز 2 سال این دوره مربوط به دوره انترنی می باشد.

فارغ التحصیلان این رشته به شدت مورد نیاز بازار کار شیلی بوده و سریعا نیز جذب بخش ها و نهادهای سلامت این کشور می شوند. اغلب دانش آموختگان این رشته تحصیلی در شیلی یا در بیمارستان ها استخدام شده و یا اینکه در کلینیک های خصوصی مشغول به کار می شوند. ضمنا سطح متوسط درآمد این متخصصان به مراتب بیشتر از سطح متوسط درآمدی سایر مشاغل در شیلی می باشد. در ادامه این مطالب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با جزئیات کاملی از تحصیل و کار در رشته پاتولوژی در شیلی 2022 آشنا می کنند.

آشنایی با رشته آسیب شناسی در شیلی

یکی از رشته های معروف و پر طرفدار زیر گروه مجموعه علوم پزشکی، رشته آسیب شناسی می باشد که در اغلب دانشگاه های شیلی به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می شود. در قالب این دوره تحصیلی دانشجویان بین المللی علاوه بر کار عملی در آزمایشگاه بر روی نمونه ها مثل بافت ها و یا سلول ها همچنین با شیوه های تشخیص بیماری های مختلف از جمله بیماری سرطان نیز آشنا شده و در این زمینه تخصص لازم را به دست می آورند. در کل مشخصات تحصیل آسیب شناسی در شیلی از این قرار است:

مشخصات تحصیل رشته آسیب شناسی در شیلی

پس دانشجویان و متقاضیان تحصیل آسیب شناسی در شیلی پس از اتمام دوره دیپلم خود از طریق ثبت نام و اخذ پذیرش از دانشگاه های شیلی می توانند در دوره های تمام وقت رشته آسیب شناسی به مدت 7 سال ادامه تحصیل دهند. 5 سال این دوره مربوط به تحصیل تئوریکی پاتولوژی و دو سال دیگر مربوط به دوره انترنی است. در نهایت آنها از این طریق می توانند به مدرک Medico Cirujano معادل کارورز عمومی در ایالات متحده دست یابند. اما از بهترین و معتبرترین دانشگاه های شیلی جهت تحصیل در رشته آسیب شناسی می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

برترین دانشگاه های آسیب شناسی شیلی

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در شیلی

کلیه دانشگاه ها در شیلی هم دولتی و هم خصوصی دارای شهریه های خاص خود می باشند. این شهریه ها نیز طی سالیان اخیر کمی افزایش یافته است. ولی هر چه باشد تحصیل آسیب شناسی در شیلی به مراتب مقرون به صرفه تر از تحصیل همین رشته در آمریکاست. طبق آمارها، متوسط شهریه اخذ شده از دانشجویان کارشناسی در دانشگاه های خصوصی شیلی سالیانه حدود $5500 (دلار) ولی این رقم در سانتیاگو به مراتب بیشتر است. دانشجویان بین المللی در این شهر بابت تحصیلاتشان به طور متوسط حدود US$6300 (دلار) پرداخت می کنند. برخی از شهریه ها در دانشگاه های مختلف شیلی از این قرار است:

  • دانشگاه کاتولیکا د شیلی پونتیفیکا: سالانه حدود $2400 (دلار)
  • دانشگاه کانسپسیون: سالانه حدود $5000 (دلار)
  • دانشگاه د تالکا: سالانه حدود $5000 (دلار)

در کنار این، دانشجویان بین المللی بایستی در شیلی از عهده تامین مایحتاج روزمره خود نیز برآیند. هزینه هایی که روی هم رفته هزینه زندگی در شیلی را تشکیل می دهد که ماهیانه بطور متوسط در حدود $700 تا $1100 (دلار) می باشد.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در شیلی

ویزا برای تحصیل رشته آسیب شناسی در شیلی

اخذ پذیرش توسط دانشجویان رشته آسیب شناسی صرفا مرحله اول فرآیند پذیرش از شیلی می باشد. مرحله دوم اخذ پذیرش و به تعبیر دیگر گام پایانی این کار محسوب می شود. اخذ ویزای تحصیلی شیلی نیز برای کلیه دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور الزامی است. طبق قوانین جاری کشور شیلی نیز این ویزا نهایتا به مدت 1 سال اعتبار داشته اما تا انتهای دوره تحصیلی دانشجویان رشته آسیب شناسی قابل تمدید است. ضمنا برای درخواست ویزای مذکور از سفارت شیلی ارائه مدارک زیر ضروری است:

  • فوتوکپی از صفحات اطلاعات پاسپورت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • فرم درخواست ویزای شیلی تکمیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه های شیلی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تاییدیه تمکن مالی کافی جهت اقامت در شیلی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجوئی شیلی

کار متخصصان آسیب شناسی در شیلی

دانشجویان پس از اتمام کورس تحصیلی خودشان در شیلی موفق به اخذ مدرک پزشکی در رشته آسیب شناسی می شوند. آنها می توانند به عنوان پاتولوژیست کلینیکی و یا پاتولوژیست هماتولوژیک در بیمارستان ها و مطب های کشور شیلی استخدام شوند و از بازار کار پر درآمد این رشته در شیلی بهره مند شوند. چرا که حالا آنها دارای مهارت های لازم در زمینه تشخیص بیماری ها، آنالیز گزارشات، انجام آزمایشات، ارائه نتایج مطالعات و غیره هستند. بر طبق آمار سال 2022 نیز متوسط درآمد متخصصان این رشته در شیلی سالیانه حدود CLP85021692 (پزو) می باشد. در نمودار زیر می توان با رنج درآمدی پاتولوژیست ها در کشور شیلی آشنا شد:

مقایسه درآمد سالیانه پاتولوژیست ها در شیلی

علاوه بر این همچنین افق افزایش درآمدی متخصصان آسیب شناسی در شیلی در مقایسه با سایر کشورها نیز بسیار روشن تر است. چرا که پیش بینی می شود که متوسط درآمدی این متخصصان در سال 2027 تا حدود CLP116487087 (پزو) افزایش یابد. این بدان معناست که درآمد پاتولوژیست ها در عرض 5 سال تا 37% افزایش خواهد یافت. شما عزیزان برای دریافت پاسخ پرسش های خود در باب شرایط کار پزشکان و نیز اخذ ویزای کاری شیلی می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *