ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در نروژ

رشته آسیب شناسی در نروژ

دانشگاه اسلو که بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در نروژ است، هیچ شهریه ای از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کند اما از آن ها انتظار می رود که هزینه های زندگی خود را در طول مدت اقامت در این کشور تامین نمایند. در این دانشگاه معتبر هیچ شهریه ای وجود ندارد، به جز یک هزینه ترم ناچیز صد دلاری. دانشگاه اسلو که در اسلو – پایتخت نروژ – واقع شده است، بهترین دانشگاه نروژ برای دانشجویان بین المللی است. از سال 1947 تا 1989 و متعاقبا در سال 2020، این دانشگاه میزبان اعطای جایزه صلح نوبل بود که این به خودی خود یک دستاورد بزرگ می باشد. دانشگاه اسلو بر آموزش مبتنی بر تحقیق تمرکز دارد و دانشجویان بسیار واجد شرایط را از نروژ و خارج از کشور جذب می کند. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است و جزو دانشگاه های برتر کشورهای شمال اروپا می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته آسیب شناسی در نروژ تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در نروژ کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل آسیب شناسی در نروژ کدامند؟
  • هزینه تحصیل دانشجویان رشته آسیب شناسی در نروژ چه رقمی است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در نروژ چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در نروژ

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در نروژ را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در نروژرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه اسلو نروژاسلو142140
دانشگاه برگنبرگن292255
دانشگاه علم و فناوری نروژتروندهایم3145432
دانشگاه قطب شمال UiT نروژترومسو4174506
دانشگاه علوم زیستی نروژآس4236732

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در نروژ بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها عبارتند از اسلو، برگن، تروندهایم و ترومسو.

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در نروژ

چرا تحصیل در رشته آسیب شناسی در نروژ؟

نروژ کشوری امن برای تحصیل و زندگی است. نرخ جرم و جنایت در نروژ خیلی کم است. یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل در نروژ، تحصیل رایگان است. به این ترتیب، دانشجویان مجبور به پرداخت شهریه نیستند، مگر این که در یک دانشگاه خصوصی تحصیل نمایند. دانشجویان فقط برای دسترسی به برخی امکانات باید در هر ترم هزینه ای به اتحادیه دانشجویی بپردازند. با همه این مزایا، باید خاطر نشان ساخت که نروژ کشور گرانی برای زندگی است، البته از طرف دیگر دستمزد در نروژ بسیار بالا است.

یکی دیگر از مزایای جالب توجه تحصیل در نروژ این است که دانشجویان علاوه بر این که می توانند در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند، بلکه همچنین با مانع زبانی نیز مواجه نخواهند شد زیرا اکثر مردم این کشور انگلیسی را به طور روان صحبت می کنند. با این حال، دانشجویان می توانند از دیگر مزیت تحصیل در این کشور، یعنی یادگیری زبان نروژی، نیز استفاده نمایند. یادگیری این زبان به دانشجویانی که قصد دارند در این کشور کار کنند یا با نروژی های معاشرت نمایند، کمک می کند.

مردم نروژ معمولا مردمانی آرام هستند و با خارجی ها مدارا می کنند. همچنین مردم نروژ حس شوخ طبعی هوشمندانه ای دارند. نروژ با اقتصاد باثباتی که دارد، بیکاری کم و نظام رفاهی سخاوتمندانه ای دارد. اقتصاد این کشور مبتنی بر ثروت های طبیعی آن است. در مجموع، سطح زندگی در آن بالا و چشم انداز برای فارغ التحصیلان آن امیدوار کننده می باشد.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته آسیب شناسی در نروژ

در نروژ، تحصیل در اکثر دانشگاه های دولتی در تمامی سطوح و برای دانشجویان تمامی کشورها رایگان است. این امر برای تمامی دانشجویان صرف نظر از این که تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا باشند یا نباشند، معتبر می باشد. دانشجویان فقط باید هزینه اتحادیه دانشجویی را که بین 30€ تا 60€ (یورو) در هر ترم می باشد به طور کامل پرداخت نمایند. اما دانشگاه های خصوصی از دانشجویان شهریه دریافت می کنند. شهریه ها می توانند ارقام زیر باشند:

هزینه تحصیل دانشجویان رشته آسیب شناسی در نروژ

دانشگاه اسلو و دانشگاه برگن از جمله دانشگاه های دولتی رایگان نروژ هستند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در نروژ

با وجود این که تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ رایگان است اما هزینه های ماهانه زندگی در آن می تواند بالاتر از میانگین کشورهای اروپایی است. البته باید خاطر نشان ساخت که کیفیت زندگی و استاندارد زندگی در این کشور اروپایی بسیار بالا می باشد. به طور متوسط، هزینه زندگی دانشجویان در نروژ می تواند بین 800€ تا 1400€ (یورو) در ماه باشد. البته هزینه ها در شهرهای بزرگ این کشور می تواند بسیار بیش تر باشد. هزینه های زندگی در برخی از شهرهای نروژ به صورت زیر می باشد:

هزینه های زندگی در برخی از شهرهای نروژ

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته آسیب شناسی در نروژ هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مزایا و معایب تحصیل در نروژ از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *