ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در چک

رشته آسیب شناسی در چک

دانشجویان رشته آسیب شناسی در چک حق دارند از سال اول تحصیل خود در این کشور به طور رسمی به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند. کار در جمهوری چک بسیار متنوع است و هر کسی می تواند موقعیت شغلی خود را پیدا کند: دانشجو یا کارمند بسیار حرفه ای. همچنین اتباع خارجی که تحصیلات دانشگاهی خود را در جمهوری چک به اتمام می رسانند، دسترسی آزاد به بازار کار دارند. در این مورد، کارت کارمند صرفا به عنوان یک اجازه اقامت طولانی مدت عمل می کند که در آن هدف ذکر شده از اقامت تبعه خارجی (بیش از 3 ماه) اشتغال است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته آسیب شناسی (pathology) در جمهوری چک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در جمهوری چک کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته آسیب شناسی در جمهوری چک کدامند؟
  • برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در جمهوری چک چه ویزایی مورد نیاز است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در چک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در جمهوری چک در رشته آسیب شناسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در چکرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه چارلزپراگ169203
دانشگاه ماساریکبرنو2203587
دانشگاه پالاکی، اولوموکاولوموک3250797
دانشگاه دامپزشکی و علوم داروسازی برنوبرنو43571202
دانشگاه استراوااستراوا53861334

مطابق گزارش edurank، بهترین شهرها برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در جمهوری چک بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها عبارتند از پراگ، برنو، اولوموک و استراوا.

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در چک

چرا تحصیل در رشته آسیب شناسی در چک؟

زندگی در چک نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است، به خصوص در مقایسه با انگلستان، فرانسه یا آلمان. هزینه های روزانه از غذا و محل اقامت گرفته تا حمل و نقل عمومی و مخارج شخصی در سطحی معقول و به طور کلی کمتر از سایر نقاط اروپای غربی است. همچنین دانشجویان می توانند از مزایا و تخفیف های مختلف در سراسر این کشور و همچنین سراسر اتحادیه اروپا بهره مند شوند. آموزش و پژوهش در چک سابقه ای طولانی دارد که به قرن چهاردهم باز می گردد. در 1348 میلادی، دانشگاه چارلز در پراگ تاسیس شد و به قدیمی ترین دانشگاه اروپای مرکزی تبدیل گردید.

موسسات آموزش عالی چک تعداد فزاینده ای از برنامه های تحصیلی و دوره هایی را ارائه می دهند که به زبان های خارجی، به ویژه به زبان انگلیسی، تدریس می شوند. در 2018، بیش از 45000 دانشجوی خارجی در دانشگاه ها و کالج های چک ثبت نام کردند. دانشجویان خارجی می توانند تحصیل در یک دانشگاه خصوصی بین المللی واقع در چک یا ثبت نام در یکی از دانشگاه های سنتی چک با رشته های منحصر به فرد با تدریس به زبان انگلیسی را انتخاب نمایند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در چک

دانشجویانی که تبعه کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا نیستند و برای تحصیل وارد جمهوری چک می شوند، باید جهت اخذ ویزای دانشجویی و احتمالا اجازه اقامت این کشور درخواست ارائه دهند. از آن جا که تحصیل در رشته آسیب شناسی بیش از نود روز در این کشور طول می کشد، بنابراین دانشجویان باید برای دریافت هم ویزای D یعنی ویزای بلند مدت و هم اجازه اقامت بلند مدت اقدام نمایند. درخواست ویزا و اجازه اقامت ممکن است بین شصت تا صد و بیست روز به طول بینجامد زیرا بسیاری از مدارک مورد نیاز باید به زبان چکی ترجمه گردند. قبل از اقدام برای اخذ این مدارک، دانشجویان باید در یک دانشگاه چکی پذیرش گرفته باشند، به این ترتیب که دانشجویان باید یک نامه پذیرش رسمی از موسسه انتخابی خود دریافت نمایند و هزینه های ثبت نام را برای ایمن سازی پوزیشن خود پرداخت کنند.

مدارک مورد نیاز که کارمندان سفارت یا کنسولگری جمهوری چک درخواست خواهند کرد، عبارتند از:

مدارک مورد نیاز کنسولگری جمهوری چک برای ویزای تحصیلی

باید توجه داشت که حداقل پوشش بیمه نامه باید 30000€ (یورو) باشد. در صورتی که درخواست ویزای دانشجو رد شود، وی نامه رد درخواست را از دفتر کنسولی دریافت خواهد کرد که در آن دلایل رد درخواست وی ارائه می گردد. اگر اولین درخواست دانشجو به دلیل عدم رعایت استانداردهای درخواست ویزا یا عدم ارائه مدارک لازم رد شده باشد، وی می تواند دوباره درخواست ارائه دهد. اگر دانشجو گمان کند که درخواست وی به طور ناعادلانه یا نادرست رد شده است، او می تواند ظرف پانزده روز درخواست تجدید نظر ارائه دهد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته آسیب شناسی در جمهوری چک هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در چک از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *