ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در ژاپن

رشته آسیب شناسی در ژاپن

رشته آسیب شناسی در ژاپن جزء معروفترین رشته های مجموعه علوم پزشکی محسوب می شود و مورد رقابت دانشجویان زیادی بر سر اخذ پذیرش قرار میگیرد. رشته ای که غالبا امکان تحصیل آن در معتبرترین دانشگاه های ژاپن به زبان انگلیسی فراهم است. منتها شرایط برای پذیرش در این رشته پرطرفدار در ژاپن خیلی دشوار است و متقاضیان ملزم به شرکت در آزمون ویژه ای هستند. علاوه بر این ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز برای متقاضیان تحصیل پاتولوژی در ژاپن ضروری است. شما عزیزان جهت طرح سوالاتتان درباره تحصیل در این رشته و یا تحصیل در دیگر رشته های پزشکی در ژاپن می توانید با گروه مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا از این طریق به اطلاعات دسته اولی دست یابید.

معرفی رشته آسیب شناسی در ژاپن

اصولا رشته ها و گرایشات علوم پزشکی مخصوصا رشته پزشکی بالینی در کشور ژاپن متقاضیان زیادی دارد. یکی از این رشته های پر طرفدار در ژاپن نیز رشته آسیب شناسی می باشد. در واقع این رشته در ژاپن از جمله رشته های علمی و کاربردی است و درخواست برای جذب فارغ التحصیلان آن در خود کشور ژاپن بسیار بالاست. در قالب این رشته تحصیلی در دانشگاه های ژاپنی انتظار می رود که دانشجویان بتوانند:

  • با مفاهیم و مکانیزم های پاتولوژیکی آشنا شوند.
  • با روش های جدید و نوآورانه مشاهده نمونه های پاتولوژیکی آشنا شوند.
  • تخصص و مهارت لازم برای تشخیص بیماری های واگیر و غیر واگیر را کسب کنند.
  • تشخیص پاتولوژیکی هدفمند را توسعه دهند.

چرا که تشخیص پاتولوژیکی جهت تعیین یک استراتژی درمانی مناسب برای انواع بیماری ها مثل سرطان بسیار مهم و حیاتی است. پس دانشجویان از لحظه اول ورودشان به دوره های رشته آسیب شناسی در ژاپن با محیط آزمایشگاه انس گرفته و ضمن به کارگیری انواع روش های کلینیکی و آزمون و خطای آنها تخصص لازم در این زمینه را به دست می آورند تا خود را برای رفتن به مقاطع دانشگاهی بالاتر و یا ورود به بازار کار رشته آسیب شناسی آماده کنند.

شرایط پذیرش و تحصیل رشته آسیب شناسی در ژاپن

تحصیل آسیب شناسی (پاتولوژی) در دانشگاه های ژاپن نیز در هر سه مقطع یا کورس رایج دانشگاهی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. بنابراین دانشجویان خارجی پس از اطلاع از شرایط پذیرش دانشگاهی و نیز انتخاب دانشگاه و گرایش مربوطه می توانند برای اخذ پذیرش خود از ژاپن اقدام کنند. ضمنا یکی از امتیازات مهم تحصیل رشته آسیب شناسی در ژاپن نیز تحصیل این رشته به زبان انگلیسی است. در جدول زیر می توان با دانشگاه های ژاپنی ارائه دهنده گرایشاتا مختلف رشته آسیب شناسی آشنا شد:

دانشگاهرشته/ گرایش آسیب شناسی
دانشگاه پزشکی دوکیو (دپارتمان پاتولوژی)پاتولوژی ایندوکرین
دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیوپاتولوژی انسانی
دانشگاه اوزاکا (دپارتمان پاتولوژی)هیستوپاتولوژی
دانشگاه کیوتوپاتولوژی آناتومیک
دانشگاه کیوشوپاتولوژی مولکولی

اما برای تحصیل رشته آسیب شناسی در دانشگاه های ژاپن، دانشجویان بایستی دارای معیارهای صلاحیت زیر باشند تا درخواست پذیرش آنها مورد موافقت دانشگاه ژاپنی قرار گیرد:

شمارهشرایط
شرط 1داشتن سن 17 سال به بالا
شرط 2اخذ حداقل 50% نمرات در کلاس 12- ام
شرط 3داشتن مدرک دیپلم متوسطه در رشته تجربی
شرط 4قبولی در آزمون NEET
شرط 5ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی TOEFL و یا IELTS

شرایط پذیرش و تحصیل رشته آسیب شناسی در ژاپن

ویزا برای تحصیل رشته آسیب شناسی در ژاپن

پس از انجام گام به گام فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی ژاپن و دریافت گواهی صلاحیت (COE) و نامه پذیرش اکنون زمان آن فرا می رسد که دانشجوی متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی ژاپن اقدام کند. ویزایی که از طریق سفارت ژاپن و فقط به متقاضیانی اعطاء میشود که قصد ادامه تحصیل تمام وقت در ژاپن را دارند. چرا که این ویزای ژاپن به دارنده آن اقامت بیش از 90 روزه را می دهد. اما مدارک پشتیبان برای اخذ ویزای دانشجوئی ژاپن 2022 عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی ژاپن
  • پاسپورت ملی معتبر به همراه کپی های آن
  • عکس پاسپورتی جدید در چند قطعه
  • گواهی صلاحیت
  • نامه پذیرش از دانشگاه ژاپنی
  • مدارک تحصیلی قبلی
  • گواهی اثبات کننده تمکن مالی برای اقامت در ژاپن
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به ویزای تحصیلی ژاپن

ضمنا مدت زمان لازم برای رسیدگی به درخواست ها و دریافت پاسخ از سفارت نیز بین 5 تا 10 روز کاری طول می کشد.

شرایط کار متخصصان رشته آسیب شناسی در ژاپن

دانشجویان پس از اتمام کورس تحصیلیشان در رشته آسیب شناسی از دانشگاه های ژاپن و اخذ مدرکشان می توانند به عنوان پزشک یا جراح به استخدام بیمارستان ها درآمده و یا در مطب ها و آزمایشگاه های پزشکی مشغول کار شوند. چرا که این دسته از متخصصان دانش و مهارت کار در حیطه تخصصی خود را کسب کرده و عملا می توانند به عنوان یک پزشک کار کنند. اما همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، درآمد سالانه متخصصان آسیب شناسی در ژاپن بسته به سابقه کاری آنها از 21266906¥ (ین) معادل $173126 (دلار) تا ¥42436263 (ین) معادل $345458 (دلار) متغیر است:

میزان درآمد سالیانه پاتولوژیست ها در ژاپن

بر این اساس در ژاپن پاتولوژیست های مبتدی به پاتولوژیست هایی با سابقه کاری 1 تا 3 سال، پاتولوژیست های متوسط به متخصصانی با سابقه کاری کمتر از 8 سال و پاتولوژیست های مجرب به متخصصانی با سابقه کاری بیش از 8 سال گفته می شود. ضمنا فارغ التحصیلان رشته آسیب شناسی پس از کاریابی و استخدام در این کشور می توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری ژاپن تبدیل کنند. برای آشنایی با شرایط درخواست و نیز مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار ژاپن 2022 نیز می توانید با تیم کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *