ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در گرجستان

رشته آسیب شناسی در گرجستان

تحصیل در رشته آسیب شناسی در گرجستان برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور توصیه نمی شود زیرا مقاصد بهتری برای این رشته وجود دارد که دانشجویان می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند. با این وجود، اگر دانشجویی به تحصیل در این کشور اصرار داشته باشد، باید خاطر نشان ساخت که تحصیل در آن مزایایی برای وی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته آسیب شناسی در گرجستان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • دلایل و مزایای تحصیل در آسیب شناسی در گرجستان چه هستند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در گرجستان چگونه است؟
  • زندگی دانشجویی دانشجویان رشته آسیب شناسی در گرجستان چگونه است؟

در پایان نیز کارشناسان موسسه به چند سوال رایج درباره رشته آسیب شناسی در گرجستان پاسخ می دهند.

چرا تحصیل در رشته آسیب شناسی در گرجستان؟

بیش از 10000 دانشجوی بین المللی در گرجستان وجود دارد. گرجستان یک مقصد تحصیلی محبوب با دانشجویانی از سراسر جهان است که مایل به تحصیل با کیفیت بالا هستند. هر ساله هزاران دانشجو برای تحصیل به گرجستان سفر می کنند. با داشتن استانداردهای آموزشی درجه یک، گرجستان به سرعت تبدیل به یک مقصد تحصیلی مورد علاقه در بین دانشجویان بین المللی می شود. آخرین آمار از مهاجرت نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان اهل کشورهای مختلف مانند هند، نیجریه، ایران و کشورهای عربی مانند امارات، مصر، قطر، یمن، عربستان سعودی، کویت و عمان و غیره هستند. اول از همه، گرجستان برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است، زیرا این کشور بسیار امن است، هزینه زندگی در آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان است و شهریه در دانشگاه های آن کم است. برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در گرجستان عبارتند از:

  • هزینه کم خوابگاه
  • سیستم آموزشی به طور مداوم در حال توسعه
  • نبود مانع زبانی به این دلیل که بسیاری از مردم این کشور، بخصوص در شهرهای دانشجویی آن، زبان های انگلیسی و روسی را به عنوان وسیله ای برای ارتباط با خارجی ها روان صحبت می کنند
  • فرهنگ و تاریخ غنی
  • مهمان نوازی گرجی ها
  • معمولا عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی در پذیرش
  • ارسال نامه پذیرش فقط در چند روز
  • دریافت شهروندی گرجستان در صورت ازدواج با یک شهروند متولد گرجستان پس از یک سال

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان نسبتا کم است. بنابراین، دانشجویان می‌توانند از سبک زندگی اروپایی و استاندارد بالای زندگی در آن لذت ببرند. غذا، پوشاک و سایر امکانات اولیه در گرجستان ارزان هستند. حداقل هزینه محل اقامت در شهرهای گرجستان 200$ (دلار) در ماه است. برای دانشجویانی که می‌ خواهند به تنهایی زندگی کنند، ما به آن ها توصیه می ‌کنیم 250$ تا 300$ (دلار) در ماه بودجه داشته باشند تا یک آپارتمان مدرن بسیار مساعد در نزدیکی دانشگاه خود اجاره کنند. همچنین هزینه های خدمات رفاهی (قبوض اینترنت، گاز، آب و برق) در گرجستان بسیار کم است. توزیع هزینه های زندگی در گرجستان به صورت زیر است:

  • اجاره ماهانه: 25.7%
  • خرید از بازار: 30.3%
  • صرف غذا در رستوران: 14.9%
  • حمل و نقل: 10%
  • خدمات رفاهی (ماهانه): 5.5%
  • ورزش و سرگرمی: 8.2%
  • پوشاک و کفش: 5.3%

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در گرجستان

زندگی دانشجویی دانشجویان رشته آسیب شناسی در گرجستان

تجربه زندگی در گرجستان یکی از دلایل اصلی تحصیل دانشجویان در خارج از کشور در گرجستان است. گرجستان دارای سایت های تاریخی بسیاری از جمله پنج سایت میراث یونسکو است که سالانه میلیون ها گردشگر را به گرجستان جذب می کند. گرجستان دارای آب و هوای بسیار مساعد و مناظر طبیعی زیبا است که خانه اکولوژیکی بسیاری از حیوانات کمیاب در اروپا می باشد. ویژگی ‌های طبیعی، گستره وسیع کوه ‌های قفقاز، جنگل ‌ها و رودخانه ‌های موجود در گرجستان، آن را به مقصدی فوق ‌العاده برای دانشجویان جهت تحصیل و اکتشاف تبدیل می ‌کند.

پاسخ به سوالات رایج درباره رشته آسیب شناسی در گرجستان

در زیر به چند سوال رایج درباره تحصیل در رشته آسیب شناسی در گرجستان پاسخ می دهیم:

  1. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در رشته آسیب شناسی در گرجستان چه هستند؟ کپی از دیپلم دبیرستان یا مدرک دانشگاهی، پاسپورت بین المللی و قبولی در مصاحبه دانشگاه زیرا تمامی دانشگاه های گرجستان موظف به انجام مصاحبه هستند تا مطمئن شوند که دانشجو می تواند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کند.
  2. آیا مدارک تحصیلی آسیب شناسی اخذ شده از دانشگاه های گرجستان در سراسر جهان پذیرفته می شوند؟ بله. دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از مدارک صادر شده توسط دانشگاه های گرجستان برای یافتن شغل و کار در کشورهای خود و سایر کشورهای جهان استفاده کنند. توصیه می شود دانشجویان لیست دانشگاه های دارای برنامه های مورد تایید وزارت آموزش و علوم گرجستان را بررسی نمایند.
  3. آیا دانشجویان آسیب شناسی در گرجستان می توانند در حین تحصیل کار کنند؟ بله. دانشجویان خارجی می توانند در این کشور در کنار تحصیل به صورت پاره وقت مشغول به کار باشند مادامی که کار آن ها با تحصیل شان تداخل نداشته باشد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته آسیب شناسی در گرجستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت پس از تحصیل در گرجستان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *