ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در آذربایجان

رشته آنکولوژی در آذربایجان

رشته آنکولوژی در آذربایجان از جمله رشته های مهم و آینده داری است که دانشجویان در قالب آن می توانند حتی تا اخذ مدرک دکتری نیز پیش بروند. در قالب رشته آنکولوژی در دانشگاه های آذربایجان، دانشجو می تواند تخصص لازم در زمینه مطالعه، تشخیص، پیشگیری و نیز درمان سرطان را کسب کرده و خود را برای ورود به بازار کار آذربایجان آماده کند. بازار کاری که در آن شرکت های زیادی در پی جذب آنکولوژیست ها بوده و متوسط درآمد این متخصصان در آذربایجان ماهیانه حدود AZN3170 (مانات) معادل 1864$ (دلار) می باشد که تقریبا دو برابر متوسط درآمد کار در آذربایجان می باشد. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله شما را در جریان ریز و بم تحصیل رشته آنکولوژی در کشور آذربایجان قرار می دهند.

چرا تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان؟

تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان سابقه طولانی دارد و همه ساله اغلب دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور در این رشته تحصیلی پذیرش دانشجو دارند. در این رشته تحصیلی دانشجویان هم به صورت نظری و هم به صورت آزمایشگاهی با شیوه های به روز تشخیص، پیشگیری و درمان انواع سرطان ها آموزش می بینند. اما امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان این است که:

  1. کیفیت آموزش علوم پزشکی از جمله رشته آنکولوژی در آذربایجان بالا است و تعداد دانشگاه های برتر در این کشور کم نیست.
  2. هزینه تحصیل در این رشته در دانشگاه های آذربایجان نسبت به هزینه تحصیل همین رشته در دانشگاه های اروپایی بسیار پایین است.
  3. با توجه به کمبود نیروهای درمانی در آذربایجان امکان استخدام و اخذ سریع اقامت از این کشور برای فارغ التحصیلان آنکولوژی فراهم است.
  4. متوسط درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها دو برابر دیگر مشاغل در آذربایجان می باشد.
  5. شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در رشته آنکولوژی در این کشور راحت و آسان می باشد.

شرایط پذیرش و تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان

دانشگاه های سطح کشور جهت تحصیل در آذربایجان نه در سطح دانشگاه های برتر اروپایی اما در سطح متوسطی قرار داشته و در چند سال اخیر کیفیت آنها بالا رفته است. چرا که نظام آموزش عالی جمهوری آذربایجان نیز به پیروی از استانداردهای فرآیند بلونیا Bologna Process دچار تحولات عمیقی شده و رفته رفته مدارک دانشگاهی این کشور اهمیت می یابد. بنابراین اولا امکان تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان در مقاطع تحصیلی مختلف برای متقاضیان فراهم است. دوما شما با تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان امکان ادامه تحصیل به دو زبان انگلیسی و آذری را خواهید داشت.

در این راستا نیز دانشگاه های پزشکی معتبری در آذربایجان هستند که برای سال تحصیلی به صورت تخصصی دانشجوی رشته آنکولوژی پذیرش می کنند که عبارتند از:

  • دانشگاه طب آذربایجان واقع در خیابان صمد ورگون شهر باکو
  • کیلینیک آنکولوژی دانشگاه پزشکی آذربایجان واقع در خیابان صمد ورگون 208، شهر باکو
  • دانشگاه پزشکی خزر واقع در خیابان 122 بشیر صفر اوغلو شهر باکو
  • دانشگاه قفقاز واقع در خیابان حسن علی اف آبشرون 120، شهر باکو

اما برای اپلای و پذیرش از این دانشگاه ها جهت تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان شما بایستی علاوه بر ارتباط با دانشگاه مربوطه همچنین مدارک لازم جهت پذیرش از جمله پاسپورت، آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه را آماده کرده و احتمالا در آزمون ورودی این دانشگاه ها نیز شرکت نمائید. ضمنا دانشجویان پذیرش شده می توانند با تحصیل در یکی از گرایشات آنکولوژی (به صورت زیر) در طی دوره تحصیلی 6 ساله نسبت به اخذ مدرک دکتر آنکولوژی خود از آذربایجان اقدام نمایند:

  • آنکولوژی زنان
  • آنکولوژی اطفال
  • آنکولوژی جراحی
  • آنکولوژی تابشی
  • هماتولوژیست- آنکولوژیست
  • آنکولوژی پزشکی

شرایط پذیرش و تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان

پس از اتمام فرآیند پذیرش از یکی از دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان، دانشجویان متقاضی تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی آذربایجان بدون مدرک زبان اقدام نمایند. این ویزا از نوع اقامت موقت آذربایجان بوده و پس از تهیه مدارک زیر از طریق سفارت آذربایجان قابل دریافت می باشد:

  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه پزشکی آذربایجانی یا همان Admission letter
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی
  • پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان
  • فوتوکپی از بلیط رفت و برگشت
  • گواهی تست بیماری HIV

هزینه تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در آذربایجان

با توجه به اینکه رشته آنکولوژی شاخه ای از رشته پزشکی در آذربایجان محسوب می شود، طبیعی است که هزینه تحصیل دانشجویان این رشته کمی بیشتر از دانشجویان دیگر باشد. علاوه بر این ملیت دانشجویان آنکولوژی نیز در تعیین سطح شهریه آنها تاثیر گذار است. مثلا هزینه سالیانه تحصیل دانشجویان بومی دانشگاه طب آذربایجان حدود $1000 تا $1500 (دلار) اما هزینه مذکور برای دانشجویان خارجی در همین دانشگاه حدود $3500 الی $4000 (دلار) می باشد. بعلاوه اینکه متوسط هزینه زندگی در آذربایجان برای هر دانشجوی خارجی ماهیانه کلا حدود 594$ (دلار) می باشد.

آیتم هاهزینه ها به دلار آمریکا
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خواب334$
هزینه اشتراک ماهیانه54$
هزینه ایاب و ذهاب ماهیانه17$
یک وعده غذایی در رستوران8$
قهوه3.01$
1 لیتر شیر0.54$
آب 1.5 لیتری1.49$
تخم مرغ2.45$
هزینه نوشیدنی2.35$
یک کیلو گوشت7.25$
یک عدد نان 500 گرمی0.30$

با در نظر گرفتن تمامی آمار و ارقام مربوط به هزینه زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در آذربایجان اکنون می توان به این نکته مهم پی برد که بالاترین هزینه های این دانشجویان هزینه خرید از بازار با 38% می باشد:

هزینه زندگی در شهرهای آذربایجان

 

درآمد آنکولوژیست ها در آذربایجان چقدر است؟

مسلما به دلیل نیاز شدید آذربایجان به کادر پزشکی از جمله آنکولوژیست ها، انتظار می رود که متوسط درآمدی این دسته از شاغلین بسیار بالاتر از متوسط درآمدی در آذربایجان باشد. طبق آمار سال، متوسط درآمد این متخصصان در آذربایجان ماهیانه حدود AZN3170 (مانات) معادل 1864$ (دلار) می باشد درحالیکه متوسط درآمد ماهیانه در کشور آذربایجان حدود AZN2960 (مانات) معادل 1741 $ (دلار) است.

 

همین نیاز بازار کار آذربایجان به آنکولوژیست ها و نیز متوسط درآمدی بالای آنها محرک اصلی برای دانشجویان ایرانی جهت تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان محسوب می شود. یکی از سریعترین شیوه ها برای اخذ اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور می باشد. روشی که در تخصص کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بوده و آنها می توانند هموطنان متقاضی را در جریان صفر تا 100 این امر قرار دهند.

سوالات پرتکرار رشته آنکولوژی در آذربایجان

در بخش موخره مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • درآمد آنکولوژیست ها در آذربایجان چقدر است؟ مسلما به دلیل نیاز شدید آذربایجان به کادر پزشکی از جمله آنکولوژیست ها، انتظار می رود که متوسط درآمدی این دسته از شاغلین بسیار بالاتر از متوسط درآمدی در آذربایجان باشد. طبق آمار سال، متوسط درآمد این متخصصان در آذربایجان ماهیانه حدود AZN3170 (مانات) معادل 1864$ (دلار) می باشد درحالیکه متوسط درآمد ماهیانه در کشور آذربایجان حدود AZN2960 (مانات) معادل 1741 $ (دلار) است.
  • هزینه تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در آذربایجان چگونه است؟ با توجه به اینکه رشته آنکولوژی شاخه ای از رشته پزشکی در آذربایجان محسوب می شود، طبیعی است که هزینه تحصیل دانشجویان این رشته کمی بیشتر از دانشجویان دیگر باشد. علاوه بر این ملیت دانشجویان آنکولوژی نیز در تعیین سطح شهریه آنها تاثیر گذار است. مثلا هزینه سالیانه تحصیل دانشجویان بومی دانشگاه طب آذربایجان حدود $1000 تا $1500 (دلار) اما هزینه مذکور برای دانشجویان خارجی در همین دانشگاه حدود $3500 الی $4000 (دلار) می باشد. بعلاوه اینکه متوسط هزینه زندگی در آذربایجان برای هر دانشجوی خارجی ماهیانه کلا حدود 594$ (دلار) می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *