ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در آرژانتین

رشته آنکولوژی در آرژانتین

رشته آنکولوژی در آرژانتین از جمله رشته های محبوب و پرطرفداری محسوب می شود که مدت تحصیل در آن مثل دیگر رشته های پزشکی کلا 6 سال طول می کشد. دانشجویان آنکولوژی نیز همانند دانشجویان رشته پزشکی علاوه بر تحصیل 4 ساله در مقطع کارشناسی آنکولوژی همچنین برای تخصص یابی وارد دوره رزیدنسی 2 ساله نیز می شوند. آنها به این صورت است که موفق به اخذ مدرک دکتری آنکولوژی می شوند. اما از جمله گرایشات مهم برای تحصیل آنکولوژی در دانشگاه های آرژانتین می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • آنکولوژی پزشکی
  • آنکولوژی اطفال
  • آنکولوژی تابش (تشعشع)
  • آنکولوژی زنان

در حال حاضر نیز بهترین دانشگاه آرژانتین جهت تحصیل آنکولوژی، دانشکده پزشکی دانشگاه بوینس آیرس می باشد. عزیزان برای اطلاع دقیق و کامل از شرایط اعزام دانشجو به آرژانتین و اخذ آسان و سریع اقامت و تابعیت این کشور در سال 2024 می توانند با تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین

نظام آموزش عالی آرژانتین از جمله سیستم های با کیفیت و مثال زدنی در کل قاره آمریکای لاتین می باشد. جالب است بدانید که در کل نظام آموزش عالی این کشور بالغ بر 130 دانشگاه خصوصی و دولتی وجود داشته، حدود چند صد هزار هیئت علمی و در حدود دو میلیون نفر دانشجو وجود دارد. معمولا رشته آنکولوژی در آرژانتین جزء رشته های مهم و کاربردی حسوب می شود که دانشجویان در قالب آن به تخصص کاملی درباب شناسایی، تشخیص و درمان سرطان دست می یابند. مسلما یکسری از دروس دانشجویان آنکولوژی در آرژانتین تئوری و یکسری نیز آزمایشگاهی می باشد و این دوره نیز معمولا در 6 سال به اتمام می رسد.

کل پروسه تحصیل در آرژانتین و در این رشته از دانشگاه های علوم پزشکی آرژانتین از این قرار است:

پروسه تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین

دانشجویان متقاضی همچنین می توانند در یکی از گرایش های آنکولوژی شامل آنکولوژی پزشکی، آنکولوژی اطفال، آنکولوژی تشعشع یا آنکولوژی زنان در دانشگاه های آرژانتین ادامه تحصیل دهند. از بهترین دانشگاه های آرژانتین جهت ادامه تحصیل در این رشته می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دانشکده پزشکی دانشگاه بوینس آیرس
  • دانشگاه ملی لاریوجا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه سالوادور
  • دانشکده پزشکی دانشگاه مندوزا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ملی کویو

ارائه مدرک زبان اسپانیایی، آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه و نیز قبولی در آزمون ورودی از جمله شروط تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین است.

مزایای تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین

تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین برای تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل در این حوزه را دارند، مزیت های بی شماری را ارائه می دهد. برخی از مهمترین مزایا تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین عبارت اند از:

مزایاتوضیحات
توسعه مطالعاتدانشجویان بین المللی با تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین می توانند به توسعه مطالعات موردی ارائه شده توسط متخصصان این رشته تحصیلی بپردازند.
تحولات آنکولوژییکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین مشاهده آخرین تحولات این رشته تحصیلی می باشد.
تمرینات عملی گستردهتمرین های عملی که در آن فرآیند خودارزیابی می تواند برای بهبود یادگیری انجام شود.

برای آشنایی بیشتر با دیگر مزیت های تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین به تصویر زیر توجه فرمایید:

دیگر مزیت های تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین

یکی از پیش شرط های تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور و متعاقب آن دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین می باشد. ویزایی که از انواع اقامت موقت و کوتاه مدت کشور آرژانتین محسوب شده و مخصوص آن دسته از دانشجویان خارجی است که قصد تحصیل تمام وقت در آرژانتین را دارند. مثلا دانشجویان رشته آنکولوژی از آن جمله دانشجویان می باشد. طبق قوانین آرژانتین نیز ویزای صادره برای دانشجویان خارجی نهایتا تا 6 ماه معتبر بوده و امکان تمدید آن برای این دانشجویان هم وجود دارد. اما مدارک لازم برای دریافت این ویزا از سفارت آرژانتین از قرار ذیل می باشد:

مدارک لازمشرایط
پاسپورت ملیبا اعتبار حداقل 3 ماه
فتوکپی از کلیه صفحات پاسپورت
فرم درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین
تعداد دو قطعه عکس پاسپورتیجدید در اندازه 4 در 4 و با پس زمینه سفید
نامه/ تاییدیه پذیرش دانشجو از دانشگاه آرژانتین
گواهی اثبات تمکن مالی کافی
گواهی عدم سوء سابقه
کلیه مدارک احراز هویت متقاضی
پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در آرژانتین

در همین ابتداء لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های دولتی آرژانتین رایگان است و اگر هم هزینه ای از دانشجویان خارجی اخذ شود در واقع هزینه فوق برنامه آنهاست. اما برعکس هزینه تحصیلی دانشجویان در دانشگاه های خصوصی آرژانتین بالا است و معمولا متوسط شهریه سالانه دانشجویان لیسانس حدود 3000$ الی 20000$ (دلار) و برای دانشجویان فوق لیسانس نیز از 2300$ تا 27000$ (دلار) متغییر است. همچنین هزینه زندگی در آرژانتین با توجه به فاکتورهایی مثل سبک زندگی و محل زندگی افراد سالانه بین 2500$ الی 4500$ (دلار) متغیر است. هزینه ای که خود به زیر هزینه هایی مثل هزینه غذا، اجاره منزل، ایاب و ذهاب و غیره تقسیم می شود. در این بین دغدغه اصلی دانشجویان رشته آنکولوژی در آرژانتین تامین محل اسکان خود می باشد. در این مورد دانشجویان می توانند یکی از 4 گزینه زیر را برای اقامت خود در آرژانتین انتخاب کنند:

  • هزینه اجاره آپارتمان یک خواب وسط شهر: $450 (دلار)
  • هزینه اجاره آپارتمان یک خواب حومه شهر: $350 (دلار)
  • هزینه اجاره آپارتمان سه خواب وسط شهر: $800 (دلار)
  • هزینه اجاره آپارتمان سه خواب حومه شهر: $615 (دلار)

درآمد دکتر آنکولوژی در آرژانتین چقدر است؟

اصولا رشته های پزشکی جزء مشاغل مورد نیاز آرژانتین محسوب می شود و درآمد این دسته از شاغلین نیز بد نیست. در واقع آنکولوژیست ها می توانند در بخش های بیمارستانی و کیلینکی آرژانتین مشغول فعالیت شوند. طبق آمار سال 2024، متوسط درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها در آرژانتین حدود ARS127000 (پزو) معادل $1324 (دلار) است در حالیکه متوسط درآمد سایر شاغلین در این کشور در حدود ARS45200 (پزو) معادل با $471 (دلار) می باشد. یعنی به عبارتی میانگین درآمد متخصصان آنکولوژی در آرژانتین حدود سه برابر متوسط درآمد ملی این کشور است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها و سایر مشاغل در آرژانتین

بنابراین شما با تحصیل این رشته در کشور آرژانتین علاوه بر اینکه شانس خود برای اخذ اقامت آسان این کشور را افزایش می دهید بلکه همچنین آینده کاری خود را در آرژانتین و یا نقاط دیگر جهان تضمین می کنید. تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمان و هر مکانی آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان درباب انواع روش های اخذ اقامت و تابعیت آرژانتین به شما هموطنان محترم می باشد.

کلیدی ترین سوالات در خصوص رشته آنکولوژی در آرژانتین

با توجه به برخی از سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته آنکولوژی در آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا برای تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین باید بیمه درمانی داشته باشیم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین را دارند، باید قبل از ورود به این کشور برای دریافت بیمه درمانی معتبر اقدام نمایند.
  • آیا موانع زبانی گسترده ای برای تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین وجود دارد؟ مهمترین مزیت تحصیل رشته آنکولوژی در آرژانتین وجود موسسات آموزشی معتبر انگلیسی زبان در این کشور می باشد. بنابراین هیچ گونه موانع زبانی در این کشور وجود ندارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *