ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در اسلواکی

رشته آنکولوژی در اسلواکی

رشته آنکولوژی در اسلواکی یک دوره تحصیلی 6 ساله بوده و امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. بنابراین دانشجویان آنکولوژی در اسلواکی بایستی ابتداء مدرک لیسانس (M.B.B.S) خود را به دست آورده که معمولا 6 سال طول می کشد و سپس 4 سال دیگر نیز ادامه تحصیل دهند تا بتوانند به مدرک دکتر پزشکی (MD) یا دکتر اوستوپدی (DO) دست یابند. در این زمینه نیز از بهترین دانشگاه های پزشکی اسلواکی جهت ادامه تحصیل آنکولوژی می توان به دانشگاه های سافاریک، جسنیوس و کومنیوس اشاره نمود. مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اولین مرحله تا آخرین مرحله پذیرش تحصیلی در کشور اسلواکی همراه شما عزیزان خواهند بود.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در اسلواکی

آنکولوژی Oncology در اسلواکی نیز همانند دیگر کشورها از رشته های تحصیلی مهم محسوب می شود. دانشجویان در این رشته می توانند هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی یا آزمایشگاهی ادامه تحصیل داده و تخصص لازم را در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری سرطان به دست آورند. بنابراین دانشجویان آنکولوژی در اسلواکی بایستی ابتداء مدرک لیسانس (M.B.B.S) خود را به دست آورده که معمولا 6 سال طول می کشد و سپس 4 سال دیگر نیز ادامه تحصیل دهند تا بتوانند به مدرک دکتر پزشکی (MD) یا دکتر اوستوپدی (DO) دست یابند. اما از مهمترین شرایط برای تحصیل آنکولوژی در اسلواکی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در اسلواکی

در حال حاضر نیز بهترین روش برای پذیرش دانشجو آنکولوژی از دانشگاه های علوم پزشکی اسلواکی شرکت در کورس پریمدیکال یا دوره پیش پزشکی است. چرا که دانشجویان با شرکت در این دوره آمادگی خودشان برای موفقیت ر آزمون ورودی دانشگاه های اسلواکی را تضمین می کنند. در ادامه شما را با سه تا از برترین دانشگاه های اسلواکی جهت تحصیل رشته آنکولوژی آشنا می کنیم:

  • دانشگاه سافاریک در کوسیچ
  • دانشگاه جسنیوس در مارتین
  • دانشگاه کومنیوس در براتیسلاوا

تحصیل رشته آنکولوژی در دانشگاه سافاریک اسلواکی

دانشگاه سافاریک Safarik University یکی از دانشگاه معروف پزشکی در کشور اسلواکی است که در شهر کوسیچ در شرق کشور اسلواکی قرار دارد. این دانشگاه در سال 1959 پایه گذاری شده و امکان تحصیل دانشجویان بین المللی در آن به زبان انگلیسی نیز کاملا فراهم است. یکی از دپارتمان های تخصصی این دانشگاه دپارتمان رادیوتراپی و آنکولوژی می باشد که همه ساله به جذب دانشجو می پردازد. نمایی از دانشگاه سافاریک را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از دانشگاه سافاریک

تحصیل رشته آنکولوژی در دانشگاه جسنیوس اسلواکی

دانشگاه جسنیوس اسلواکی یا Jessenius faculty of medicine از دانشگاه های پزشکی پیشرو درکشور اسلواکی می باشد که به سال 1969 در شهر مارتین تاسیس شده است. یکی از رشته های تحصیلی پرمتقاضی در این دانشگاه رشته آنکولوژی می باشد که دانشجویان این رشته را به زبان انگلیسی و در مدت نهایتا 6 سال به اتمام می رسانند. نمایی از دانشگاه جسنیوس را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از دانشگاه جسنیوس

تحصیل رشته آنکولوژی در دانشگاه کومنیوس اسلواکی

عزیزان در جریان باشند که دانشگاه کومنیوس اسلواکی یا University of Comenius بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه این کشور است که در سال 1919 در شهر براتیسلاوا پایه گذاری شد و در سال 1939 میلادی نیز عنوان دانشگاه اسلواکی را به دست آورد. دانشجویان بین المللی می توانند در رشته آنکولوژی این دانشگاه پذیرش گرفته و پس از طی 6 سال به مدرک پایان دوره دست یابند. نمایی نزدیک از دانشگاه کومنیوس را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی نزدیک از دانشگاه کومنیوس

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در اسلواکی

کلا تحصیل در دانشگاه های اسلواکی چه دانشگاه دولتی و چه دانشگاه خصوصی توام با اخذ شهریه می باشد. در این میان شهریه تحصیل رشته آنکولوژی در اسلواکی متناسب با دانشگاه مربوطه متفاوت می باشد. مثلا متوسط شهریه سالیانه دانشگاه کومنیوس از €9500 تا €11000 (یورو)، میانگین شهریه سالیانه دانشگاه سافاریک از €10500 الی €11000 (یورو) و متوسط شهریه سالیانه دانشگاه جسنیوس نیز در حدود €9900 (یورو) می باشد. همچنین متوسط هزینه زندگی در اسلواکی €600 تا €700 (یورو) می باشد:

متوسط قیمت های رستورانیوروتوضیحات
یک وعده غذایی در رستوران ارزان4.75€قیمت های رستوران
نوشیدنی1.24€قیمت های رستوران
بطری آب0.9€قیمت های رستوران
متوسط قیمت های بازاریوروتوضیحات
یک لیتر شیر0.67متوسط قیمت بازار
یک عدد نان 500 گرمی0.82متوسط قیمت بازار
تخم مرغ 12 تایی1.75متوسط قیمت بازار
متوسط قیمت حمل و نقلیوروتوضیحات
بلیط یک طرفه0.66متوسط هزینه حمل و نقل
هزینه حمل و نقل ماهیانه24.86متوسط هزینه حمل و نقل
بنزین یک لیتر1.27متوسط هزینه حمل و نقل
هزینه اشتراک ماهیانهیوروتوضیحات
اشتراک اصلی (برق، گاز، تلفن، آب و غیره)169.23متوسط هزینه اشتراک
اینترنت (Unlimited Data, Cable/ADSL)15.36متوسط هزینه اشتراک
هزینه تفریحییوروتوضیحات
هزینه ماهیانه باشگاه تناسب اندام25.29متوسط هزینه تفریحی
اجاره یک ساعت زمین تنیس9.38متوسط هزینه تفریحی
هزینه بلیط سینما6.21متوسط هزینه تفریحی
میانگین هزینه پوشاکیوروتوضیحات
یک جفت جین54.86متوسط قیمت پوشاک
لباس تابستانی27.32متوسط قیمت پوشاک
یک جفت کفش آدیداس57.29متوسط قیمت پوشاک
متوسط هزینه اجاره خانهیوروتوضیحات
هزینه اجاره آپارتمان یک خواب وسط شهر400متوسط قیمت اجاره خانه
هزینه اجاره آپارتمان یک خواب در حومه شهر300متوسط قیمت اجاره خانه
هزینه اجاره آپارتمان سه خواب وسط شهر700متوسط قیمت اجاره خانه

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در اسلواکی

وضعیت شغلی آنکولوژیست ها در اسلواکی 2021

اصولا یکی از محرک های دانشجویان برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسلواکی درآمد خوب این متخصصان در این کشور اروپایی است. از این گذشته دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود و کاریابی مناسب در اسلواکی می توانند اقامت تحصیلی خود را سریعا به اقامت کاری تبدیل کنند. اما بر طبق آمار سال 2021 رشته شغلی آنکولوژیست جزء مشاغل مورد نیاز اسلواکی محسوب شده و هر متخصص آنکولوژی به فراخور رشته تخصص خود بطور متوسط ماهیانه حدود €5330 (یورو) کسب می کند. این درآمد تقریبا دو برابر متوسط درآمد مشاغل دیگر در اسلواکی €2180 می باشد. واقعیت مهمی که با توجه به نمودار زیر نیز می توان بدان پی برد:

میانگین درآمد ماهیانه اسلواکی

هموطنان محترمی که قصد اطلاع از شرایط اخذ اقامت کاری در اسلواکی 2021 را دارند می توانند با مراجعه به تیم کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نموده و در صورت صلاحیت برای شروع روند اخذ ویزای کاری اسلواکی آماده شوند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *