ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در اسلوونی

رشته آنکولوژی در اسلوونی

دانشجویان برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسلوونی می توانند از دانشگاه لیوبلینا پذیرش خود را دریافت و برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی اقدام کنند. دانشجویان خارجی می توانند رشته آنکولوژی را در اسلوونی در گرایشات مختلفی مثل آنکولوژی تابشی ادامه تحصیل دهند. دانشجویان خارجی می توانند این رشته تحصیلی را در طی 6 سال و با تعداد 360 ECTS (واحد آموزشی) به اتمام رسانده و موفق به اخذ مدرک از دانشگاه علوم پزشکی اسلوونی شوند. هموطنان محترم برای اطلاع دقیق و اخذ راهنمائی بیشتر درباره شرایط اعزام دانشجو به اسلوونی 2021 می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

چرا تحصیل رشته آنکولوژی در اسلوونی؟

اسلوونی Slovenia کشوری که در قاره اروپا قرار داشته و از یک اقتصادی پیشرفته همراه با درآمد نسبتا بالا و سطح رفاه مناسبی برخوردار است. علاوه بر این اسلوونی از جمله کشورهای مهم اتحادیه اروپایی (EU) به حساب آمده و دانشجویان با اخذ اقامت تحصیلی اسلوونی می توانند به اخذ اقامت اروپا و نیز بهره مندی از امتیازات این نوع اقامت امیدوار باشند. علاوه بر این تحصیل در اسلوونی مخصوصا تحصیل آنکولوژی یک نوع تحصیل مقرون به صرفه ای است. ضمنا دانشجویان با تحصیل در اسلوونی می توانند از شرایط کار ضمن تحصیل برخوردار گشته و ایضا برای دریافت بورس تحصیلی نیز داوطلب شوند. گذشته از این اسلوونی جزء کشورهای پذیرنده Bologna Process بوده و از همین رو مدرک رشته آنکولوژی در اسلوونی نیز در زمره مدارک بسیار معتبر اروپایی به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در اسلوونی

رشته آنکولوژی در اسلوونی جزء رشته های تاپ دانشگاه های این کشور محسوب می شود که غالبا در دانشگاه های پزشکی این کشور اروپایی به دانشجویان ارائه می شود. در این رشته تحصیلی دانشجویان پس از انتخاب گرایش خود از بین گرایشات آنکولوژی جراحی، آنکولوژی پزشکی، آنکولوژی تابشی می توانند به تحصیل پرداخته و پس از اتمام تحصیلات خود نیز می توانند مدرک کارشناسی پزشکی آنکولوژی را به دست آورده و با اخذ مجوز فعالیت در بخش های مختلفی مثل مطب ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها به کار مشغول شوند. کلا امتیازات تحصیل در رشته آنکولوژی در اسلوونی را می توان در دو گزینه زیر خلاصه کرد:

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در اسلوونی

ناگفته نماند که نظام آموزش عالی اسلوونی از سیستم بلونیا تبعیت می کند و به همین دلیل نیز دانشجویان متقاضی تحصیل رشته آنکولوژی در اسلوونی بایستی این رشته را در طی یک دوره 6 ساله و با تعداد 360 ECTS (واحد آموزشی) به اتمام برسانند. بنابراین پروسه اخذ پذیرش از دانشکده پزشکی لیوبلینا شامل ارتباط با این دانشگاه، تهیه مدارک لازم و تکمیل فرم درخواست پذیرش و در ادامه نیز اخذ تاییدیه پذیرش جهت طی مرحله اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی می باشد.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسلوونی

به منظور ادامه تحصیل در اسلوونی، اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های اسلوونی تنها مرحله اول قضیه می باشد و مرحله دوم این امر اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی است. در واقع دانشجویان برای تحصیل در اسلوونی دو گزینه ویزای تحصیلی کوتاه مدت (ویزای نوع C) و ویزای تحصیلی بلند مدت (ویزای نوع D) را در اختیار دارند. ویزای نوع اول مختص دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل کمتر از 3 ماه در اسلوونی را دارند اما ویزای نوع دوم ویژه دانشجویان خارجی است که قصد تحصیل بیش از 3 ماه در کشور اسلوونی را دارند. ویزای مذکور از نوع ویزای ورود یا Entry visa می باشد. طبق قوانین اسلوونی، دانشجویان بین المللی ویزای تحصیلی اسلوونی را با ارائه مدارک زیر از سفارت اسلوونی دریافت می کنند:

  • مدرک مسافرتی یا پاسپورت ملی معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه اسلوونی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی اسکان دانشجوئی
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بیمه سلامت
  • هزینه درخواست ویزای اسلوونی
  • سایر مدارک هویتی

اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسلوونی

وضعیت اشتغال آنکولوژیست ها در اسلوونی 2021

نرخ بیکاری پایین، درآمد نسبتا بالا و نیز استاندارد زندگی مناسب در اسلوونی مهمترین محرک ها برای متخصصان آنکولوژی است که پس از فارغ التحصیلی برای اخذ اقامت این کشور اروپایی تلاش کنند. متخصصان آنکولوژی می توانند پس از اتمام تحصیلات رشته آنکولوژی در اسلوونی ابتداء مجوز فعالیت خود را از مرجع ذی صلاح دریافت و سپس به عنوان پزشک وارد بازار کار این کشور شوند. منتها قبل از هر چیزی آنها بایستی اقامت خود را از نوع تحصیلی به کاری تبدیل کنند. مسیری که به خاطر داشتن سابقه اقامت در اسلوونی و سابقه کاری در این کشور مسیر نسبتا آسانی است.

اما سوال اینجاست که وضعیت کار و کسب درآمد در کشور اسلوونی به چه ترتیبی است و آیا سطح درآمدی آنکولوژیست ها در این کشور اروپایی رضایت بخش است؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که شرایط کاری آنکولوژیست ها در کشور اسلوونی کاملا مطلوب است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد سالیانه آنکولوژیست ها €4640 (یورو) می باشد که حدودا سه برابر متوسط درآمدی در این کشور اروپایی می باشد:

میانگین درآمد ماهیانه اسلوونی

امکان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی و از این طریق دریافت ویزای استارت آپ اسلوونی امسال نیز برای همگان فراهم است. بنابراین شما از طریق دریافت مشاوره های کاملا تخصصی از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن هموار کردن مسیر سرمایه گذاری در اسلوونی همچنین می توانید به ویزای اقامت اروپایی هم دست یابید

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *