ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در اسکاتلند

رشته آنکولوژی در اسکاتلند

رشته آنکولوژی در اسکاتلند برنامه تحصیلی 5 تا 6 ساله است که نهایتا منجر به اخذ مدرک پزشکی در این رشته با عنوان MBChB می گردد. دانشجویان بین المللی می توانند این رشته تحصیلی را با اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های پزشکی اسکاتلند همانند دانشگاه گلاسکو یا دانشگاه ادینبرو ادامه تحصیل داده و در نهایت پس از اخذ مدرک تخصصی خود وارد بازار کار اسکاتلند شوند. اما گرایش های مهم این رشته برای تتحصیل در اسکاتلند عبارتند از:

  • آنکولوژی پزشکی: که با استفاده از شیمی درمانی یا درمان های دیگر مثل درمان هدفمند یا ایمنی درمانی به معالجه بیماران سرطانی می پردازد.
  • آنکولوژی جراحی: که در این رشته به کاربردهای بیوپسی ها در برداشتن سلول های سرطانی پرداخته می شود.
  • آنکولوژی تابشی: که با درمان تابشی به درمان سرطان کمک می کنند.

هموطنان محترم همچنین می توانند از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان شرایط کار دانشجوئی و نیز کار پس از تحصیل در اسکاتلند 2024 قرار گیرند.

موضوعات کاربردی در رشته آنکولوژی در اسکاتلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند را دارند باید به خوبی با موضوعات کاربردی در رشته آنکولوژی در اسکاتلند آشنا شوند. تا از این طریق بتوانند به مطالب مهم تحصیلی در این رشته تحصیلی دسترسی داشته باشند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول اقامت تحصیلی خود در این کشور مواجه خواهند شد. یکی از موضوعات کلیدی و کاربردی در رشته آنکولوژی در اسکاتلند مطالعه بیولوژی تمور و علت سرطان در این کشور می باشد.

جهت آشنایی بیشتر با موضوعات کاربردی در رشته آنکولوژی در اسکاتلند به موارد زیر توجه فرمایید:

موضوعات کاربردی در رشته آنکولوژی در اسکاتلند

شرایط کاری ایده آل دلیل تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند

مطمئنا مزایای تحصیل در اسکاتلند گسترده تر از آن است که فقط بتوان با یک دلیل یا امتیاز آن را توجیه کرد. مثلا از مزایای ادامه تحصیل در این کشور اروپایی می توان به کیفیت بالای آموزشی، امکان اخذ بورس تحصیلی، تامین بخشی از هزینه های تحصیلی از طریق کار دانشجویی و غیره اشاره نمود. در این میان آینده کاری متخصصان آنکولوژی در اسکاتلند را می توان بهترین دلیل برای تحصیل این رشته در اسکاتلند عنوان کرد. چرا که آنکولوژیست ها با متوسط درآمد ماهیانه GBP 16400$ (پوند) درآمدی در حدود دوبرابر متوسط درآمد ماهیانه در این کشور با حدود GBP8300 (پوند) دارند:

میانگین درآمد ماهیانه در اسکاتلند

شرایط تحصیل آنکولوژی در اسکاتلند

رشته آنکولوژی در اسکاتلند رشته بسیار مهم و پیشرویی است چرا که دانشجویان پس از تحصیل در این رشته می توانند با تشخیص، مدیریت، درمان و نیز پیشگیری از سرطان به جوامع بشری کمک نمایند. معمولا رشته آنکولوژی در اسکاتلند در دانشگاه های علوم پزشکی اسکاتلند به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. مدت تحصیل در این رشته از دانشگاه های اسکاتلند حدود 6 سال طول می کشد و دانشجویان می توانند پس از انتخاب یکی از گرایشات زیر به ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود بپردازند:

  • آنکولوژی تابشی
  • آنکولوژی جراحی
  • آنکولوژی پزشکی

دانشجویان پس از اخذ مدرک لیسانس آنکولوژی (MBChB) خود می توانند دو مسیر جداگانه را در پیش گیرند. مسیر اول ادامه تحصیل همین رشته در مقطع فوق لیسانس و اخذ مدرک تخصص آنکولوژی است و مسیر دوم ورود به بازار کار اسکاتلند و کار به عنوان متخصص آنکولوژیست در کیلینیک ها و بیمارستان ها می باشد.

شرایط پذیرش دانشجو در رشته آنکولوژی در اسکاتلند

همان طوری که گفته شد، رشته آنکولوژی در اسکاتلند نیز شاخه ای از علوم پزشکی بوده و طبیعتا قبولی در این رشته تخصصی نیز تابع یکسری شرایط و مقررات خاصی است. دانشجویان متقاضی تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ارائه ریزنمرات در سطح A Level همچنین بایستی در آزمون ورودی دانشگاه های علوم پزشکی اسکاتلند نیز قبول شده و ضمنا برای اثبات دانش زبان انگلیسی خود نیز می بایست یکی از مدارک زیر را به دانشگاه مربوطه تحویل دهند:

مدارک رشته آنکولوژی در اسکاتلند

با اینکه دانشگاه های مختلفی برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند وجود دارد اما از بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل رشته آنکولوژی می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه آبردین، دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده پزشکی دانشگاه دندی
  • دانشگاه ادینبرو
  • دانشکده پزشکی دانشگاه گلاسکو

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند

یکی از قوانین تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند، اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد که معمولا با عنوان ویزای دانشجویی (عمومی) تایر 4 شناخته می شود. این ویزا ویزای بلند مدت اسکاتلند محسوب می شود که برای اخذ آن دو شرط زیر لازم است:

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند

اما برای اخذ این ویزای اسکاتلند دانشجو بایستی فرآیندی شامل مراحل اخذ پذیرش، جمع آوری مدارک لازم، تکمیل فرم درخواست، رزرو زمان مصاحبه و پرداخت هزینه ویزا و تحویل پرونده درخواست را طی کند. اما در این اثنا مدارک زیر حتما بایستی جمع آوری و به آفیسر سفارت اسکاتلند تحویل داده شود:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه اسکاتلندی یا CAS
  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
  • مدرک تمکن مالی کافی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند

درست است که هزینه تحصیل در کل بریتانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالا است. اما هزینه تحصیلی دانشجویان رشته های پزشکی در اسکاتلند در مقایسه با دیگر نقاط بریتانیا پایین تر است. اما همین هزینه نیز متثر از فاکتورهای مختلف می باشد. مثلا در حال حاضر متوسط هزینه تحصیل سالیانه در اسکاتلند با توجه به ملیت دانشجویان (یعنی دانشجویان اسکاتلندی، دانشجویان نقاط دیگر بریتانیا (RUK) و دانشجویان بین المللی) و نیز مقطع تحصیلی آنها به صورت زیر محاسبه می شود:

وضعیت دانشجوشهریه دوره لیسانس به پوندشهریه دوره فوق لیسانس
دانشجوی اسکاتلندی1820£5000£ الی 15000£
دانشجو از سایر نقاط بریتانیا9250£ برای 3 سال اول5000£ الی 15000£
دانشجوی بین المللی10000£ الی 26000£15000£ الی 30000£

در کنار این هزینه همچنین دانشجویان بین المللی بایستی در فکر تهیه هزینه و خرج و مخارج زندگی خود در کشور اسکاتلند نیز باشند که شامل هزینه های مختلف از قبیل کرایه حمل و نقل، هزینه غذا، هزینه پوشاک، اجاره خانه و هزینه های متفرقه دیگر است. با توجه به آمار آپدیت سال 2024 می توان چنین عنوان کرد که متوسط هزینه زندگی یک دانشجوی خارجی در اسکاتلند حدود 25000£ (پوند) می باشد.

در نمودار زیر می توان هزینه زندگی دانشجوئی در گلاسکو اسکاتلند را با لندن انگلستان 2024 مقایسه کرد:

هزینه زندگی دانشجوئی در گلاسکو اسکاتلند و لندن انگلستان

برای اخذ اقامت اسکاتلند در سال 2024 حتی پس از برکسیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (EU) نیز روش های مختلفی وجود دارد. سرمایه گذاری و ثبت شرکت روشی است که سرمایه گذاران از آن طریق به راحتی می توانند به اقامت موقت و سپس به اقامت دائمی اسکاتلند برسند. برای اطلاع از شرایط و امتیازات این نوع اقامت اسکاتلند نیز می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته آنکولوژی در اسکاتلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته آنکولوژی در اسکاتلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. کلیدی ترین آنها عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند چقدر است؟ هزینه تحصیلی رشته آنکولوژی در اسکاتلند به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد، و برای هر دانشجوی بین المللی حدود 2100£ (پوند) در ماه هزینه دارد.
  • بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند کدام موسسه آموزشی می باشد؟ بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسکاتلند موسسه آموزشی گلاسکو می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *