ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در اندونزی

رشته آنکولوژی در اندونزی

رشته آنکولوژی در اندونزی رشته ای پردرآمد است که دانشجویان با ورود به کورس 5.5 ساله میتوانند تخصص لازم برای معالجه و درمان سرطان را کسب کنند. آنها از این طریق می توانند مدرک MBBS رشته آنکولوژی را از معتبرترین دانشگاه های اندونزی به دست آورده و وارد بازار کار ایده آل رشته آنکولوژی در اندونزی شوند. بازار کاری که در آن متوسط درآمد ماهیانه پزشکان آنکولوژی چند برابر متوسط درآمد سایر مشاغل در این کشور می باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی داریم تا هموطنان عزیزمان را در خصوص شرایط اعزام دانشجو به اندونزی 2021 راهنمائی کنیم.

تحصیل کارشناسی رشته آنکولوژی در اندونزی

رشته آنکولوژی در اندونزی رشته ای آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور می باشد که در قالب آن متخصصان تشخیص، درمان و پیشگیری سرطان تربیت شده و با اخذ مدرک لیسانس پزشکی M.B.B.S برای ورود به بازار کار اندونزی آماده می شوند. دانشجویان متقاضی بایستی در جریان باشند که طول این دوره آموزشی در اندونزی کلا 5.5 سال به صورت زیر می باشد:

مراحل تحصیل رشته آنکولوژی در اندونزی

بنابراین دانشجویان ابتداء یک دوره 3.5 ساله پیش کیلینکی را طی کرده و وارد مرحله کیلینیکی می شوند که کلا 2 سال طول می کشد. پس از اتمام دوره کیلینیکی نیز آنها وارد مرحله انترنی می شوند که نهایتا یک سال طول می کشد. بنابراین کل دوره تحصیلی رشته آنکولوژی در اندونزی حدود 5.5 سال می باشد. اما از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مذکور در اندونزی 2021 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشکده پزشکی دانشگاه اندونزی
  • دانشکده پزشکی دانشگاه آندالاس
  • دانشکده پزشکی دانشگاه گاجاح مادا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ایرلانگا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه تریساکتی

شرایط اخذ پذیرش در رشته آنکولوژی در اندونزی

متقاضیان برای اخذ پذیرش رشته آنکولوژی از دانشگاه های علوم پزشکی اندونزی ابتداء بایستی فرم درخواست خود را از طریق وب سایت دانشگاه مربوطه تکمیل نمایند. سپس فرم مذکور را به همراه مدارکی از جمله مدرک دیپلم متوسطه، ریزنمرات مقطه متوسطه، کپی شناسنامه، کپی پاسپورت ملی، عکس های پاسپورتی و صورت حساب بانکی به دانشگاه مربوطه ارسال نمایند. اما بل از هر اقدامی رعایت شرایط ذیل از طرف متقاضیان امری الزامی است:

  • حداقل سن متقاضی حدود 17 سال و حداکثر سن متقاضی نیز بایستی 25 سال باشد.
  • متقاضی بایستی مدرک دیپلم متوسطه تجربی خود را ارائه نماید.
  • متقاضی می بایست حداقل 50% نمرات دروس شیمی، فیزیک، زیست شناسی و زبان را اخذ کرده باشد.
  • متقاضی بایستی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اندونزی Seleksi Bersama Masuk Perguruan Tinggi Negeri قبول شود.
  • متقاضی می بایست مدرک دانش زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) خود را ارائه نماید.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در اندونزی

معمولا دانشگاه های اندونزی با صدور نامه پذیرش دانشجویان پذیرش شده را در جریان فرآیند اخذ ویزای تحصیلی اندونزی قرار می دهند. طبق قوانین کشور اندونزی، دانشجویان خارجی که قصد تحصیل رشته آنکولوژی در اندونزی را دارند بایستی مجوز تحصیلی، ویزای ورود و نیز مجوز اقامت دریافت کنند که همگی آنها در قالب ویزای تحصیلی اندونزی مورد بررسی قرار می گیرد. بر این اساس، فرآیند اخذ ویزای تحصیلی اندونزی برای دانشجویان آنکولوژی در این کشور به صورت زیر می باشد:

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی اندونزی

اما مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اندونزی (VITAS) از طریق سفارت کشور اندونزی عبارتند از:

  • کپی نامه پذیرش از دانشگاه اندونزی
  • کپی مجوز تحصیلی اخذ شده از وزارت آموزش ملی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اندونزی
  • کپی پاسپورت معتبر
  • کپی گواهی اتمام دوره متوسطه
  • رزومه یا CV
  • تاییدیه سلامت
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی 4 در 6

هزینه تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در اندونزی

هزینه تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در اندونزی

یکی از معیارهای مهم در تصمیم گیری برای تحصیل رشته آنکولوژی در اندونزی همانا اطلاع از هزینه تحصیلی در کشور اندونزی است. در حال حاضر، حداقل و حداکثر هزینه تحصیل سالیانه رشته های پزشکی در اندونزی بسته به رشته تحصیلی دانشجویان بین $3000 الی $6000 (دلار) متغیر است. برای اطلاع دقیق از متوسط شهریه سالانه دانشجویان رشته آنکولوژی در دانشگاه های علوم پزشکی اندونزی به جدول زیر مراجعه نمایید:

نام دانشگاهاستانهزینه تحصیلی سالیانه به دلارنوع مالکیت
دانشگاه کاجاه ماداجاکارتا$1800دولتی
دانشگاه آتما جایا کاتولیکجاکارتا$2500 الی $3000دولتی
دانشگاه تریساکتیجاکارتا$7500خصوصی
دانشکده پزشکی دانشگاه محمدمادیاح سوراکارتاجاکارتا$2500دولتی
دانشکده پزشکی دانشگاه اندونزیجاکارتا$1500 الی $3500دولتی

اما علاوه بر این، هزینه دیگر دانشجویی در کشور اندونزی مخارج روزمره دانشجویان آنکولوژی می باشد که در ادامه متوجه می شوید که این هزینه در اندونزی بسیار پایین و مقرون به صرفه است. طبق آمار سال 2021 متوسط هزینه زندگی در اندونزی برای دانشجویان بین المللی از $541 تا $716 (دلار) می باشد. این هزینه نیز بیش از هر عامل دیگری به سبک زندگی خود فرد و نیز حل اقامتش در کشور اندونزی بستگی دارد.

وضعیت اشتغال آنکولوژیست ها در اندونزی

قبل از هر چیزی باید به این نکته مهم توجه داشت که اندونزی دارای یک اقتصاد رو به رشدی است که از هر لحاظ در حال پیشرفت است. به همین دلیل نیز اقتصاد اندونزی در آسیای جنوب شرقی بزرگترین اقتصاد بوده و این کشور را نیز می توان در زمره اقتصادهای بازار نوظهور دنیا به حساب آورد. اگر بخواهیم وضعیت بازار کار این کشور را مورد بررسی قرار دهیم باید به نرخ بیکاری اندونزی اشاره کنیم که فعلا با 4.94% در وضعیت رضایت بخشی قرار دارد. همچنین متوسط میزان درآمد ماهیانه در اندونزی نیز حدود IDR12200000 (روپیه اندونزی) معادل حدود $842 (دلار) می باشد که در منطقه آسیای جنوب شرقی درآمد نسبتا خوبی است. در نمودار زیر وضعیت نرخ بیکاری اندونزی تا ژانویه 2021 را مشاهده می کنید:

وضعیت نرخ بیکاری اندونزی

اما در این بین آنکولوژیست ها از پردرآمدترین مشاغل مطرح در اندونزی محسوب می شوند. آنها با کسب درآمد ماهیانه حدود IDR34500000 (روپیه) معادل $2381 (دلار) چند برابر حقوق متوسط یک کارگر ساده را در اندونزی دریافت می کنند. برای انجام مقایسه بهتر متوسط درآمدی آنکولوژیست ها با متوسط درآمدی سایر مشاغل در اندونزی به نمودار زیر توجه نمایید:

مقایسه درآمد ماهیانه در اندونزی

یکی از روش های آسان و سریع برای مهاجرت به اندونزی و اخذ اقامت از این کشور راه اندازی شرکت استارت آپ در اندونزی است. چرا که امکان انجام این کار در اندونزی 2021 با سرمایه پایین و تشریفات کمتر امکان پذیر است. بنابراین هموطنان گرامی برای کسب اطلاعات تکمیلی درباب شرایط سرمایه گذاری مطمئن در اندونزی می توانند با تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *