ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در ایتالیا

رشته آنکولوژی در ایتالیا

رشته آنکولوژی در ایتالیا جزء محبوب ترین رشته های تحصیلی در ایتالیاست و به همین دلیل نیز همه ساله رقابت بر سر قبولی از این رشته شدید می باشد. از یکسو کیفیت تحصیلی و اعتبار مدرک دانشگاهی اخذ شده از ایتالیا بسیار بالاست و از سوی دیگر شرایط شغلی متخصصان آنکولوژی در این کشور خیلی ایده آل است. به طوری که میانگین درآمدی این متخصصان چند برابر متوسط درآمدی مشاغل دیگر در ایتالیاست.

نکته مهم در خصوص تحصیل این رشته در ایتالیا نیز امکان تحصیل آن به زبان انگلیسی است. فلذا عزیزان عنایت داشته باشند که شرط مهم و اساسی برای پذیرش و ادامه تحصیل رشته آنکولوژی در دانشگاه های پزشکی ایتالیا قبولی در آزمون IMAT (آزمون پذیرش از دانشگاه های دولتی) و یا قبولی در آزمون UCAT Camillus (آزمون پذیرش از دانشگاه های خصوصی) می باشد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا شما را با شرایط تحصیل یا کار در ایتالیا 2021 آشنا کنیم.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در ایتالیا

رشته آنکولوژی در ایتالیا یکی از فرصت های ناب برای هم ادامه تحصیل در اروپا و هم کار در کشورهای اروپایی است. در این رشته تحصیلی دانشجویان مفاهیم و مبانی تئوریکی و آزمایشگاهی آنکولوژی (یعنی تشخیص، پیشگیری و درمام انواع سرطان) را در دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا مطالعه می کنند. این دوره تحصیلی در ایتالیا کلا 5 سال طول می کشد و دانشجویان پس از اخذ مدرک تخصصی آنکولوژی می توانند با قبولی در آزمون تخصصی در شورای پزشکی ایتالیا ثبت نام کرده و مجوز فعالیت خود را به عنوان پزشک دریافت کنند. معمولا دانشجویان پس از تحصیل با تخصص یابی در یکی از بخش های زیر می توانند در مطب ها یا بیمارستان های اروپایی مشغول به کار شوند:

  • سی تی اسکن
  • MRI
  • ماموگرافی
  • PET
  • درماتوسکوپی دیجیتالی
  • میکروسکوپی لیزر هم مرکزی
  • تست ژنتیک

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در ایتالیا

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در ایتالیا

شیوه پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی از دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا بسیار ساده و راحت است. برای اخذ پذیرش رشته های پزشکی از ایتالیا اولا ارائه مدرک دیپلم متوسطه و مارک شیت (ریز نمرات) مربوطه امری الزامی است. دوما حداقل نمره شما در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی آزمون ورودی نبایستی کمتر از 50% باشد. سوما از آنجایی که دوره های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی تدریس می شود بنابراین ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل امری ضروری است. اما آیا با برترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته آنکولوژی در ایتالیا آشنا هستید؟ ما در جدول زیر شما را با برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل این رشته پرطرفدار در سال 2021 آشنا می کنیم:

نام دانشگاهامتیاز رشتهرتبه جهانی در رشته مربوطه
دانشگاه تورین62.241
دانشگاه میلان54.878
دانشگاه بلونیا53.589

آزمون ها برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایتالیا

کلا متقاضیان تحصیل آنکولوژی همانند سایر متقاضیان بایستی از پس شرط قبولی در آزمون ورودی نیز برآیند. این آزمون در ایتالیا 2021 به دو صورت زیر برگزار می شود. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، شرط اصلی تحصیل رشته آنکولوژی در دانشگاه های پزشکی ایتالیا قبولی در آزمون IMAT (آزمون پذیرش از دانشگاه های دولتی) و یا قبولی در آزمون UCAT Camillus (آزمون پذیرش از دانشگاه های خصوصی) می باشد:

آزمون ها برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایتالیا

مثلا فرمت آزمون IMAT شامل 4 بخش دانش عمومی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی بوده و کل امتیاز IMAT نیز حدود 90 امتیاز است. ضمنا پاسخ مثبت به سوالات هر بخش 1.5 امتیاز و پاسخ اشتباه -0.4 امتیاز درپی دارد.

الزامات اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در ایتالیا

کلا برای تحصیل رشته آنکولوژی در ایتالیا فقط اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی این کشور کفایت نمی کند و دانشجویان بعد از دریافت نامه مذکور بایستی به فکر اخذ ویزا (Visa) نیز باشند. در ایتالیا نیز دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضیان به صورت زیر وجود دارد:

انواع ویزای تحصیلی ایتالیا

متقاضیان بایستی درخواست ویزای خود را مستقیما به سفارت ایتالیا تحویل دهندو از شروط مهم این درخواست نیز این است که اولا شما پاسپورت معتبری داشته باشید. ثانیا مجوز پرواز معتبری به همراه داشته باشید. ثالثا سابقه کیفری نداشته باشید. رابعا هیچ گونه ممانعت قانونی برای ورود به ایتالیا هم نداشته باشید. بر این مبنا، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا 2021 عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای ورود به ایتالیا
  • چندین قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی اسکان
  • مدرک تمکن مالی حداقل €900 (یورو) در ماه
  • بیمه سلامت پرداختی به مبلغ €150 (یورو) برای سال اول تحصیلات
  • کپی از مدارک تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی ایتالیا
  • هزینه رسیدگی به درخواست ویزا €50 (یورو)

شرایط کاری پزشکان آنکولوژی در ایتالیا

اقتصاد ایتالیا یک نوع اقتصاد صنعتی و بازار آزاد کاملا پیشرفته و با رنج درآمدی بالا است. همچنین استاندارد زندگی در این کشور اروپایی در سطح قابل قبولی قرار دارد. در این میان بازار کار ایتالیا در حال ریکاوری خود پس از شیوع گسترده بیماری کرونا و تبعات اقتصادی آن می باشد. بطوریکه فعلا نرخ بیکاری کشور ایتالیا با شیب بسیار ملایمی در حال کاهش است و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط نرخ بیکاری ایتالیا 2021 در حدود 10.5% می باشد:

متوسط نرخ بیکاری ایتالیا

اما موضوع دیگر درباب دغدغه استخدام و میزان درآمد فارغ التحصیلان رشته آنکولوژی در ایتالیاست. از سویی استخدام آنکولوژیست ها در بیمارستان ها، مطب ها و نیز آزمایشگاه های دولتی و خصوصی ایتالیا 2021 روند خوب و امیدوارکننده ای را نشان می دهد. از سوی دیگر متوسط درآمدی این متخصصان چند برابر متوسط درآمدی مشاغل دیگر در ایتالیاست و نمود عینی و ملموس آن را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد:

مقایسه درآمد ماهیانه در ایتالیا

همان طوری که مشاهده کردید، وضعیت کلی بازار کار آنکولوژیست ها در کشور ایتالیا بسیار امیدوارکننده و ایده آل می باشد. بنابراین دانشجویان و یا فارغ التحصیلان این رشته از کشور ایتالیا نبایستی از بابت کار در ایتالیا دغدغه خاصی داشته باشند و فقط و فقط بایستی ذهن خود را بر روی تهیه یک رزومه (CV) قوی متمرکز کنند. شما عزیزان جهت آشنایی با شرایط و مقررات اخذ ویزای کاری ایتالیا در سال 2021 نیز می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *