ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در بلغارستان

رشته آنکولوژی در بلغارستان

رشته آنکولوژی در بلغارستان یکی از رشته های خاص در این کشور به حساب می آیند و از همین رو است که اخذ پذیرش در این رشته دشوار است. در سال های اخیر بیماری سرطان در اقصی نقاط جهان رشد بی سابقه ای داشته است و به همین دلیل است که علم پزشکی نیاز به پیشرفت بیشتری در این زمینه برای کنترل و درمان این بیماری دارد. رشته آنکولوژی به عنوان یک رشته مرتبط با این بیماری از آن جمله رشته هایی است که باید فعالیت بیشتری داشته باشد تا چنین امکانی را به بشر هزاره سوم بدهد.

رشته آنکولوژی در بلغارستان در دانشگاه های محدودی ارائه می شود و همین مسئله اخذ پذیرش در این رشته را به شدت رقابتی کرده است و به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، برای اخذ پذیرش باید رزومه تحصیلی قدرتمندی را ارائه دهند تا بتوانند چنین امکانی را برای خود فراهم آورند. هزینه های تحصیل مقرون به صرفه و البته امکان زندگی در این کشور با هزینه های کم از جمله عواملی بوده است که تحصیل در بلغارستان را برای بسیاری از شهروندان خارجی جذاب کرده است. همین خود دلیلی است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تخصصی در این مقاله در رابطه با این رشته از علوم پزشکی توضیحاتی را در اختیار علاقه مندان قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در کشور بلغارستان چیست؟
  • هزینه های مربوط به رشته آنکولوژی در بلغارستان چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور بلغارستان در این کشور مشغول به کار شد؟
  • آیا شرایط درآمدی متخصصین آنکولوژیست در کشور بلغارستان مناسب است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در بلغارستان

تحصیل در دانشگاه های پزشکی در کشور بلغارستان حدود 6 سال به طول خواهد انجامید و این موضوعی است که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در حال حاضر 6 دانشگاه برای تحصیل پزشکی در بلغارستان در دسترس دانشجویان قرار دارد و این موضوعی است که می تواند رقابت برای اخذ پذیرش تحصیل در این کشور را دشوارتر از قبل سازد. دانشجویان بومی و خارجی در کشور بلغارستان، امکان تحصیل در این کشور بدون شرکت در آزمون های ورودی را نخواهند داشت و ابتدا باید در آزمون های زیست و شیمی شرکت کنند که همواره در دانشگاه های برتر این کشور به شدت رقابتی است. در حال حاضر تحصیل پزشکی تنها در دانشگاه های زیر قابل انجام است:

  • دانشگاه صوفیا
  • دانشگاه پزشکی صوفیا
  • دانشگاه پزشکی وارنا
  • دانشگاه پزشکی پلون
  • دانشگاه استارا زاگورا
  • دانشگاه پزشکی پلودیف

پس از پایان تحصیل پزشکی در این دانشگاه ها، دانشجویان باید در یک دوره تخصصی 2 ساله در رشته آنکولوژی شرکت کنند تا بتوانند خود را به عنوان یک پزشک متخصص در این رشته معرفی کنند. پس از پایان این دوره، دانشجویان باید در یک آزمون سراسری شرکت کنند و در صورت قبولی است که می توانند مدرک تحصیلی خود را به عنوان یک متخصص دریافت کنند. بنابراین تبدیل شدن به یک آنکولوژیست در کشور بلغارستان به حداقل 8 سال زمان نیاز خواهد داشت.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در بلغارستان

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در کشور بلغارستان بسیار مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است و این موضوع خود به تنهایی یکی از عواملی است که تحصیل در این کشور را جذاب کرده است. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در رشته های انگلیسی زبان رشته پزشکی را داشته باشند، باید شهریه ای در حدود 8000€ (یورو) در سال را به دانشگاه پرداخت کنند و با توجه به این که آموختن زبان بلغاری در ایران بسیار دشوار است، بسیاری از دانشجویان به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل می پردازند.

از طرف دیگر دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز به عنوان بخش دیگری از هزینه های تحصیل خود در بلغارستان در نظر داشته باشند. هزینه زندگی در بلغارستان برای دانشجویان بین المللی به طور متوسط در حدود 450€ (یورو) در طول یک ماه است پس می توان انتظار هزینه ای در حدود 5500€ (یورو) در سال را برای تامین مایحتاج زندگی در این کشور در نظر گرفت.

در نتیجه سالیانه 13500€ (یورو) برای تحصیل در رشته پزشکی و تبدیل شدن به یک متخصص آنکولوژی در این کشور نیاز است که با توجه به امکان کار دانشجویی در این کشور، بخش قابل توجهی از آن قابلیت تامین در خاک کشور بلغارستان را خواهد داشت اما با توجه به حجم دروس، باید در نظر داشت که عدم کار دانشجویی در این کشور برای دانشجویان می تواند به آن ها کمک بیشتری داشته باشد.

درآمد یک آنکولوژیست در بلغارستان

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در رابطه با تحصیل در بلغارستان به آن توجه داشت آن است که در حال حاضر در حدود 60 متخصص آنکولوژیست در کشور بلغارستان سکونت دارند و این موضوعی است که به خوبی نیاز به استخدام آنکولوژیست جدید را در این کشور نشان می دهد. افرادی که به عنوان متخصص در این کشور مشغول به کار می شوند می توانند به درآمد بسیار بالایی دسترسی داشته باشند که از متوسط درآمد در این کشور نیز بسیار بیشتر است. نمودار زیر به خوبی میزان درآمد یک متخصص آنکولوژیست در کشور بلغارستان را نشان می دهد.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور بلغارستان

در نمودار فوق به خوبی می توان دریافت که با توجه به این که یک پزشک متخصص به طور متوسط 8640BGN (لف بلغارستان) است، این فرد درآمدی معادل دو برابر هزینه مورد نیاز برای یک زندگی در سطح بالا برای یک خانواده 4 نفره را در اختیار دارد در نتیجه این افراد در رفاه کامل زندگی می کنند و این همان چیزی است که بسیاری از افراد برای زندگی خود به آن نیاز خواهند داشت.

در راستای تحصیل در کشور بلغارستان، فرصت ها و اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که آگاهی از هریک از آن ها می تواند برای تحصیل در این کشور حائز اهمیت باشد. برای اینکه بتوانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید، کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا بتوانند به روز شده ترین اطلاعات موجود در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند و بتوانید با آگاهی کامل در این رابطه تصمیم گیری کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *