ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در تایلند

رشته آنکولوژی در تایلند

رشته آنکولوژی در تایلند به عنوان یکی از زیرشاخه های علوم پزشکی در سال های اخیر علاقمندان نسبتا زیادی از کشورهای مختلف پیدا کرده است. حال آنکه تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته بسیار محدود هستند و این مسئله می تواند رقابت برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را بسیار دشوار سازد. اولویت اخذ پذیرش از دانشگاه های تایلند در این رشته با شهروندان تایلندی است و از آن جا که تحصیل در آن تنها به زبان تایلندی امکان پذیر است، متقاضیان به ناچار باید از کشور خود زبان تایلندی را بیاموزند و خود را آماده رقابت با سایر متقاضیان کنند.

دانشگاه های تایلند در رده بندی های جهانی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند و البته اگرچه هزینه های تحصیل در کشور تایلند در سایر رشته ها بسیار مقرون به صرفه است، اما هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور برای دانشجویان بین المللی بسیار سنگین است و تقریبا با بسیاری از کشورهای اروپایی در این مسئله قابل مقایسه شده است. تمامی این مسائل سبب شده است تا رشته آنکولوژی در تایلند کمتر مورد توجه علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور قرار گیرد. با وجود این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وظیفه خود دانسته تا این مقاله را در اختیار علاقمندان محدود تحصیل در این رشته قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در تایلند چیست؟
  • آیا دانشجویان خارجی در تایلند اجازه کار خواهند داشت؟
  • هزینه های تحصیل رشته آنکولوژی در تایلند چگونه است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند پس از تحصیل در تایلند مشغول به کار شوند؟
  • درآمد یک متخصص آنکولوژیست در تایلند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در تایلند

تایلند از جمله کشورهایی است که تحصیل علوم پزشکی در آن کمتر مورد توجه قرار می گیرد و علت اصلی آن را می توان در هزینه های نسبتا بالای تحصیل در این کشور در کنار جایگاه علمی دانشگاه های تایلند دانست. با این حال باید در نظر داشت که با توجه به شرایط مناسب کار پس از تحصیل در این کشور، ممکن است برخی از افراد همچنان تایلند را به عنوان یک گزینه مناسب برای تحصیل خود قلمداد کنند.

همچون بسیاری از تخصص های پزشکی، طول دوره تحصیل در رشته آنکولوژی در کشور تایلند 7 ساله است و دانشجویان پس از گذراندن دوره عمومی خود می توانند در رشته تخصصی آنکولوژی تحصیل کنند. پس از پایان دوره تخصص در محیط دانشگاه، دانشجویان به محیط بیمارستانی فراخوانده خواهند شد تا بتوانند از این طریق کلاس های عملی را نیز پشت سر گذاشته و آمادگی کامل برای ورود به بازار کار را به دست آورند.

نکته قابل تامل در این رابطه آن است که دانشجویان باید به زبان تایلندی تسلط داشته باشند تا بتوانند در بیمارستان های این کشور کار کنند. تسلط به زبان انگلیسی برای دانشجویان علاقمند به تحصیل پزشکی در تایلند تنها یک امتیاز به حساب می آید و شرط کافی برای کار کردن در این کشور به عنوان یک پزشک نخواهد بود.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در تایلند

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در تایلند

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته آنکولوژی در کشور تایلند را دارند باید در نظر داشته باشند که هزینه های زندگی در این کشور همچون سایر کشورهای ارزان قیمت آسیای شرقی نیست و دانشجویان برای تحصیل در رشته آنکولوژی در این کشور باید سالیانه در حدود 16500$ (دلار) را به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت کنند و این مسئله بسیار جای تعمل دارد چراکه در بسیاری از کشورهای تراز اول اروپایی نیز هزینه های تحصیل در رشته پزشکی کمتر از این مقدار تعیین شده است.

از سوی دیگر، هزینه های زندگی در این کشور نیز به عنوان بخش دیگری از هزینه های کلی باید مد نظر قرار گیرد. خوشبختانه هزینه های زندگی در تایلند در طول ماه حدود 450$ تا 650$ (دلار) است و این می تواند یکی از نکات مثبت برای علاقمندان به تحصیل در این کشور باشد.

دانشجویانی که در کشور تایلند مشغول به تحصیل باشند، تنها یک ویزای تحصیلی در اختیار دارند و بر اساس قوانین تایلند، در اختیار داشتن ویزای تحصیلی به معنای مجوز کار در این کشور نخواهد بود و تنها افرادی می توانند در این کشور به کار مشغول شوند که ویزا یا اجازه کار داشته باشند. بنابراین دانشجویان خارجی اجازه کار دانشجویی در این کشور را نخواهند داشت.

با توجه به چنین موضوعی، شهروندان خارجی که علاقمند به تحصیل در تایلند در رشته های پزشکی هستند، باید بودجه ای معادل 166000$ (دلار) را در اختیار داشته باشند تا بتوانند در طول 7 سال تحصیل خود در این کشور، دغدغه مالی نداشته باشند و هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

درآمد یک آنکولوژیست در کشور تایلند

در صورتی که فردی دوره تحصیل آنکولوژی در تایلند را با موفقیت به پایان برساند، این فرصت را خواهد داشت که در این کشور به کار مشغول شده و در نتیجه ویزای کاری این کشور را دریافت کند. پزشکان آنکولوژیست در تایلند بسیار اندک هستند و این موضوع اهمیت حضور چنین متخصصانی در این کشور را به طور چشمگیری افزایش می دهد. از طرف دیگر به دلیل دسترسی کم به این پزشکان، درآمد آن ها نیز بسیار بالا است و در نهایت رفاه اجتماعی ایشان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

در نمودار زیر، متوسط درآمد یک فرد متخصص آنکولوژیست در کشور تایلند مشخص شده است که می تواند به خوبی بیانگر سطح رفاه اجتماعی این دسته از پزشکان در این کشور باشد.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور تایلند

با توجه به هزینه زندگی در تایلند، می توان گفت که یک آنکولوژیست در این کشور می تواند در ماه دو برابر هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور را به عنوان حقوق به دست آورد و این همان چیزی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. به طور کلی و با توجه به مواردی که در این مقاله ارائه شد نمی توان تحصیل در رشته آنکولوژی در تایلند را به عنوان یک گزینه ایده آل به افراد توصیه کرد با این وجود گزینه های بسیار خوبی وجود دارد که می تواند افراد را برای تبدیل شدن به پزشک متخصص آماده کند. برای این که بتوانید از شرایط این موارد مطلع شوید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *