ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در لهستان

رشته آنکولوژی در لهستان

رشته آنکولوژی در لهستان جزء معروفترین رشته های تحصیلی است چرا که دانشجویان می توانند آن را با بهترین کیفیت آموزشی، به زبان انگلیسی تحصیل کنند. دانشجویان دوره تحصیلی آنکولوژی را در عرض 6 سال به اتمام رسانده و در قالب این دوره می توانند تخصص لازم در تشخیص، معالجه و پیگیری وضعیت بیمار سرطانی را کسب کنند. بنابراین با تحصیل در این رشته آینده دار شما می توانید ضمن تحصیل در بهترین دانشگاه های علوم پزشکی لهستان همچنین نسبت به کار پردرآمد و اخذ سریع و آسان اقامت اروپایی نیز امیدوار باشید فقط کافی است در این زمینه حتما از مشاوره های حرفه ای تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

دلایلی برای تحصیل رشته آنکولوژی در لهستان

آنکولوژی یا سرطان شناسی رشته ای از علوم پزشکی در کشور لهستان است که برای تحصیل در آن متقاضیان زیادی وجود دارد. معمولا دانشجویان در قالب این رشته تحصیلی جذاب علاوه بر تخصص یابی در دانشگاه های پزشکی لهستان همچنین می توانند با دریافت مجوز معتبر از دپارتمان پزشکی لهستان به بازار کار این رشته هم وارد شوند. چرا که در حال حاضر متخصصان آنکولوژی در لهستان درآمد چند برابری دارند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متخصصان آنکولوژی در لهستان درآمد ماهیانه بیش از دو برابری سایر مشاغل در این کشور دارند:

مقایسه درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها با سایر مشاغل در لهستان

اما از دلایل مهم دیگر برای تحصیل رشته آنکولوژی در لهستان می توان به مواردی همچون امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه های لهستان، شرایط آسان پذیرش دانشجوی آنکولوژی، اسپانسری اعضای خانواده برای مهاجرت به لهستان، کار حین تحصیل و دسترسی به فرصت های اخذ بورس تحصیلی، هزینه تحصیل و زندگی به نسبت پایین، اخذ اقامت اروپا و امید به کار و زندگی بهتر در این قاره، دست یابی به سبک زندگی اروپایی و رفاه بالا اشاره نمود.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در لهستان

اول از همه بایستی بدانید که رشته آنکولوژی در لهستان نیز زیرشاخه پزشکی محسوب شده و متقاضیان تحصیل این رشته بایستی پذیرش خود را از دانشکده های پزشکی لهستان اخذ کنند. نکته دوم اینکه مدت زمان تحصیل در رشته آنکولوژی در لهستان نیز مثل اکثر کشورهای جهان 6 سال می باشد. محیط و شرایط تحصیل در این رشته نیز کیلنیکال یا بالینی بوده و در حقیقت دانشجویان این رشته در لهستان پس از اتمام دوره تحصیلی خود در زمینه های مهم زیر تخصص لازم را به دست می آورند:

  • تشخیص یا Diagnosis هر گونه سرطان با اندازه گیری بیومارکرها، تصویربرداری ها، نمونه برداری و غیره
  • درمان یا Medication بیماران سرطانی از طریق کاربرد روش هایی مثل شیمی درمانی، عمل جراحی و پرتو درمانی و روش های متداول دیگر
  • پیگیری Follow up وضعیت بیمار یا بیماران سرطانی قبل و بعد از درمانشان از طریق تست، نمونه برداری، انجام آزمایش، مراقبت و پایش و غیره

اما آیا با برترین دانشگاه های پزشکی لهستان 2021 برای تحصیل در رشته آنکولوژی در لهستان آشنایی دارید؟ ما در جدول زیر شما را با بهترین دانشگاه های آنکولوژی لهستان آشنا می کنیم:

دانشگاهرتبه ملی
دانشکده پزشکی لودز لهستان (MUL)1
دانشکده پزشکی پومریان لهستان2
دانشگاه پزشکی وروکلاو لهستان3

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در لهستان

پروسه درخواست پذیرش از دانشگاه های پزشکی لهستان نیز با تکمیل فرم درخواست الکترونیکی و ارائه مدارک مورد نیاز شروع می شود. اما قبل از آن دانشجویان متقاضی بایستی با شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی لهستان در سال 2021 آشنا شوند. از جمله شرایط مذکور می توان به قبولی در آزمون کتبی (Exam) و شفاهی (Interview) اشاره نمود.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در لهستان

اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش از رشته آنکولوژی در لهستان از این قرار است:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • مارک شیت یا کارنامه تحصیلی مقاطع 10 و 12
  • فرم درخواست تکمیلی
  • کپی پاسپورت
  • 6 قطعه عکس دیجیتالی در اندازه 35mm x 45mm
  • رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش

اخذ ویزا بمنظور تحصیل رشته آنکولوژی در لهستان

طبق قوانین اتحادیه اروپایی (EU) تحصیل دانشجویان غیر اروپایی در کشورهای عضو این اتحادیه از جمله لهستان منوط به اخذ ویزای تحصیلی است. معمولا ویزایی که دولت لهستان برای دانشجویان رشته آنکولوژی صادر می کند از نوع ویزای تایپ D می باشد که مدت اعتبار آن یکساله بوده و با اتمام مهلت آن امکان اخذ مجوز اقامت موقتی لهستان برای دانشجویان فراهم است. اما فرآیند اخذ این ویزای لهستان به چه ترتیبی است؟ در لیست زیر ما شما را در جریان گام به گام فرآیند اخذ ویزای تحصیلی لهستان 2021 قرار می دهیم:

  • گام اول: دریافت نامه پذیرش یا آفر offer از دانشگاه پزشکی لهستان
  • گام دوم: مراجعه به سفارت لهستان به عنوان متولی صدور ویزا
  • گام سوم: ثبت نام آنلاین در سایت سفارت لهستان، مراجعه مجدد به سفارت و رزرو وقت ملاقات
  • گام چهارم: تهیه مدارک لازم به صورت زیر
  • گام پنجم: حضور در جلسه مصاحبه و تحویل مدارک لازم و نیز پرداخت هزینه ویزا

اخذ ویزا بمنظور تحصیل رشته آنکولوژی در لهستان

ضمنا کل فرآیند رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی لهستان تا 2 هفته طول می کشد. بنابراین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان تایپ D عبارتند از:

مدارکشرایط
فرم درخواست ویزای دانشجوئی لهستانتکمیل و امضاء شده توسط دانشجو
یک قطعه عکساز نوع پاسپورتی و جدید
نامه پذیرشاز دانشگاه پزشکی لهستان
کپی پاسپورت ملیحداقل با اعتبار 3 ماهه
CV یا رزومه دانشجوئی
بیمه سلامت یا Health Insurance
گواهی اثبات تمکن مالی
گواهی اسکان معتبر
مدارک تحصیلی معتبر
رزرو بلیط رفت و برگشتدارای تاریخ و شماره پرواز معتبر

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در لهستان چقدر است؟

شهریه سالیانه اخذ شده از دانشجویان رشته آنکولوژی در کشور لهستان با توجه به دانشگاه مدنظر آنها متفاوت است. برای مثال متوسط شهریه سالانه تحصیل این رشته در دانشکده پزشکی لودز لهستان (MUL) حدود €11000 (یورو)، در دانشکده پزشکی پومریان در حدود €10500 (یورو) و در دانشگاه پزشکی وروکلاو لهستان در حدود €10700 (یورو) می باشد. گذشته از این متوسط هزینه زندگی در لهستان 2021 برای هر دانشجوی بین المللی رشته آنکولوژی بدون احتساب اجاره خانه حدود $339 (دلار) و با احتساب اجاره خانه نیز حدود $781 (دلار) می باشد که در جدول آماری زیر نیز مشاهده می شود:

متوسط هزینه زندگی در لهستان

لهستان یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و اخذ اقامت اروپایی است. برای مهاجرت و اخذ اقامت لهستان نیز شیوه های متنوعی مثل کار، تحصیل، ازدواج و یا سرمایه گذاری متناسب با شرایط هر فرد وجود دارد. شما عزیزان می توانید با مراجعه حضوری به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن ارزیابی دقیق شرایط مهاجرتی خود به کشور لهستان همچنین بهترین روش اقامتی برای خود و اعضای خانواده همراهتان انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *