ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در مالتا

رشته آنکولوژی در مالتا

رشته آنکولوژی در مالتا از جمله معدود رشته های به شدت رقابتی در این کشور است که علاقمندان باید مسیر سختی را برای رسیدن به آن طی کنند. کشور مالتا در جنوب غربی ایتالیا قرار دارد و وسعت آن نیز بسیار کم است و از همین رو دانشگاه های انگشت شماری در این کشور وجود دارند. این مسئله سبب شده است تا ورود به دانشگاه های مالتا در برخی از رشته های خاص دشوار شود و علاقمندان برای تحصیل در این کشور با محدودیت هایی از این دست روبرو شوند.

رشته آنکولوژی یکی از رشته های نسبتا جدید در علوم پزشکی است و به همین دلیل است که افراد زیادی در همان ابتدای امر با هدف تحصیل در رشته آنکولوژی وارد حوزه پزشکی نمی شوند. در بسیاری از کشورهای دنیا رشته آنکولوژی یک رشته جدا از دوره 5 ساله پزشکی است و دانشجویان پس از دریافت مدرک پزشکی خود می توانند برای تحصیل در دوره تخصص خود دوره آنکولوژی را انتخاب کنند و وارد دانشگاه شوند. در سال های اخیر اما رشد بیماری سرطان سب شده است تا توجه به رشته آنکولوژی نیز افزایش پیدا کند و به همین دلیل مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم بر آن دارند تا به بررسی رشته آنکولوژی در کشور مالتا پرداخته و به سوالات متقاضیان پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در مالتا چگونه است؟
  • برای تحصیل در مالتا و در رشته آنکولوژی چه مبلغی باید به عنوان شهریه پرداخت شود؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در مالتا چگونه است؟
  • درآمد یک متخصص آنکولوژیست در کشور مالتا چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در مالتا

با شناسایی بیماری سرطان و انواع آن در علوم پزشکی، شاخه جدیدی از علم با نام آنکولوژی ایجاد شد که به صورت تخصصی به بررسی این پدیده ناشناخته می پرداخت و امروزه می توان اثرات آن را در کنترل این بیماری و همچنین کاهش سرعت آن مشاهده کرد. رشته آنکولوژی در حال حاضر به عنوان یک تخصص پزشکی شناخته می شود و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند به عنوان پزشک متخصص می توانند در آینده به درآمدهای بسیار بالایی دسترسی داشته باشند.

بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، تحصیل رشته آنکولوژی در مالتا تنها 5 سال به طول می انجامد و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند تنها در سال های 4 و 5 دوره پزشکی خود دروس مرتبط با رشته آنکولوژی را می آموزند و پیش از آن تحصیل در این رشته تنها در دروس عمومی مرتبط با علوم پزشکی ارائه می شوند.

در حال حاضر امکان تحصیل در رشته آنکولوژی در این کشور به زبان انگلیسی وجود ندارد و دانشگاه مالتا تنها دانشگاهی از این کشور است که فرصت تحصیل در این رشته را برای علاقمندان فراهم کرده است. متقاضیان اما باید توجه داشته باشند که در رده بندی های جهانی، رشته آنکولوژی دانشگاه مالتا در جمع دانشگاه های برتر جهان جایگاهی به دست نیاورده است و البته دلایل بسیاری در این رابطه دخیل هستند که یکی از مهم ترین آن ها تازه ورود بودن این رشته تحصیلی در دانشگاه مالتا است.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در مالتا

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در مالتا

یکی از موضوعاتی که به شدت می تواند تحصیل در خارج از کشور را تحت تاثیر قرار دهد، هزینه هایی است که دانشجویان باید به عنوان هزینه تحصیل، شهریه دانشگاه و هزینه زندگی خود پرداخت کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های اروپایی معمولا سالانه در حدود 300€ (یورو) است که شامل حق ثبت نام و پروسه های اداری آن است. علاوه بر این دانشجویان باید شهریه تحصیلی خود را نیز به دانشگاه پرداخت کنند.

شهریه ای که برای تحصیل در رشته آنکولوژی در کشور مالتا به عهده دانشجویان بین المللی خواهد بود، سالیانه 19500€ (یورو) است و با توجه به این که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مالتا بسیار اندک است، متقاضیان پیش از اقدام برای اخذ پذیرش از این کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در کنار این هزینه، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. هزینه ای تقریبا معادل 13000€ (یورو) برای زندگی در مالتا برای دانشجویان می تواند مناسب باشد.

دانشجویان خارجی در کشور مالتا می توانند در این کشور کار کنند و از حق کار نیمه وقت نیز برخوردار هستند. کار دانشجویی در مالتا می تواند به دانشجویان کمک کند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. البته با توجه به سنگین بودن دروس ارائه شده در رشته آنکولوژی به بسیاری از دانشجویان خارجی در این کشور توصیه می شود که از این فرصت تنها در تعطیلات میان ترم های دانشگاهی استفاده کنند تا توان عبور کردن از سد دروس دانشگاهی خود را داشته باشند.

درآمد یک متخصص آنکولوژیست در مالتا

بر کسی پوشیده نیست که درآمد پزشکان در تمامی نقاط دنیا بسیار بیشتر از متوسطی است که به عنوان درآمد در یک کشور به صورت ماهیانه یا سالیانه اعلام می شود. تحصیل پزشکی در مالتا این فرصت را به فرد خواهد داد تا بتواند بدون نیاز به معادل سازی مدرک خود در این کشور مشغول به کار شود و در نتیجه ویزای کاری این کشور را نیز به دست آورد. در اختیار گرفتن ویزای کاری مالتا نیز اولین گام برای رسیدن به اقامت بلند مدت این کشور است.

متخصصین آنکولوژیست در کشور مالتا بسیار انگشت شمار هستند و در صورت که فرد بخواهد در این کشور به فعالیت پزشکی ادامه دهد با سرعت بسیار زیادی قادر خواهد بود نام خود را به عنوان یک پزشک مطرح بر سر زبان ها بیاندازد و از این طریق درآمد خود را نیز افزایش دهد. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک پزشک آنکولوژیست در کشور مالتا ارائه شده است.

متوسط درآمد یک پزشک آنکولوژیست در کشور مالتا

یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد، ارزش حقیقی تحصیل در مالتا است. اگرچه دانشجویان بین المللی تمایل زیادی به تحصیل در کشور مالتا دارند اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که فرصت های تحصیلی بسیار مناسب تری در کشورهای اروپایی برای آن ها وجود دارد که می تواند بهترین نتیجه ممکن را به ارمغان آورد. شما نیز در صورت تمایل به کسب آگاهی بیشتر از این موضوع می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *