ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در مجارستان

رشته آنکولوژی در مجارستان

رشته آنکولوژی در مجارستان جزء رشته های تخصصی است که دانشجویان پس از طی یک دوره پیش پزشکی یک ساله می توانند وارد تحصیل در این رشته شوند. کل دوره تحصیلی آنکولوژی در کشور مجارستان نیز معمولا 6 سال به طول می انجامد و دانشجویان این رشته می توانند با انتخاب یکی از دو زبان انگلیسی یا آلمانی در این رشته ادامه تحصیل دهند. از اهم مزایای تحصیل رشته آنکولوژی در مجارستان نیز می توان به کیفیت آموزشی بالا طبق استانداردهای اروپایی، هزینه پایین تحصیل و زندگی، تحصیل آنکولوژی به زبان انگلیسی، امکان کار ضمن و پس از تحصیل و غیره اشاره نمود. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همچنین شما را با شرایط و ضوابط پذیرش دانشجوی آنکولوژی و نیز اخذ ویزای تحصیلی مجارستان نیز آشنا خواهند کرد.

شرایط رشته آنکولوژی در مجارستان

آموزش دانشجویان رشته آنکولوژی در مجارستان سابقه طولانی دارد و غالبا دانشجویان در قالب این دوره تخصصی با مفاهیم و روش های مربوط به تشخیص سرطان، درمان این بیماری و نیز پیشگیری از آن آشنا می شوند. از جمله گرایشات مهم خود رشته آنکولوژی شامل آنکولوژی تابشی و آنکولوژی پزشکی می باشد. این برنامه تحصیلی در مجارستان یک برنامه 6 ساله بوده و دانشجویان برای ورود به آن حتما بایستی دوره پرمدیکال (پیش پزشکی) را بگذرانند. غالبا نیز دوره پرمدیکال یا پیش پزشکی در مجارستان یک دوره یک ساله می باشد و دانشجو پس از اتمام این دوره آماده آزمون پذیرش و ورود به دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان می شود. از این گذشته امکان تحصیل رشته آنکولوژی در این کشور به دو زبان آلمانی و انگلیسی نیز کاملا فراهم است و این خود مزیت بزرگی برای متقاضیان به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در مجارستان

رشته آنکولوژی به زبان انگلیسی در مجارستان

عزیزان همچنین به این نکته مهم عنایت داشته باشند که یکی از مهمترین امتیازات تحصیل در مجارستان در رشته آنکولوژی به زبان انگلیسی می باشد. اما این مزیت در همه دانشگاه های مجارستان نیز وجود ندارد و در سطح کشور مجارستان فقط 4 دانشگاه هستند که برنامه آموزش مدیکال خود را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهند.

این دانشگاه ها جزء دانشگاه های برتر مجارستان بوده و از قرار ذیل می باشند:

  • دانشگاه اسملویس (Semmelweis University)
  • دانشگاه دبرسن (Debrecen University)
  • دانشگاه زگد (Szeged University)
  • دانشگاه پکس (Pécs University)

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در مجارستان

یکی از اصلی ترین دغدغه های دانشجویان برای انتخاب رشته آنکولوژی، شرایط پذیرش از این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان می باشد. اولین شرط برای تحقق آرزوی اعزام دانشجو به مجارستان تحصیل رشته آنکولوژی در مجارستان، گذراندن یک دوره پیش پزشکی یا Pre-med course می باشد. در واقع شما با گذراندن این دوره اولا آمادگی لازم جهت ورود به دوره مدیکال را دریافت کرده و در ثانی خود را برای آزمون ورودی entrance exam دانشگاه های پزشکی مجارستان مهیا می کنید.

بنابراین کل ساختار تحصیل رشته های پزشکی در مجارستان از جمله رشته آنکولوژی در این کشور از قرار ذیل می باشد:

کل ساختار تحصیل رشته های پزشکی در مجارستان

اما آیا از شرایط اخذ پذیرش دانشجو در رشته آنکولوژی از دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان باخبر هستید؟ در این زمینه بایستی بدانید که پذیرش دانشجوی آنکولوژی در مجارستان کمی سخت گیرانه است و داوطلبان علاوه بر داشتن مدرک زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS همچنین بایستی صلاحیت خود را به صورت زیر به اثبات برسانند:

شرایط اخذ پذیرش دانشجو در رشته آنکولوژی از دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان

ویزای تحصیلی برای دانشجویان رشته آنکولوژی در مجارستان

طبق قوانین مجارستان، ورود کلیه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مجارستان منوط به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان است. ویزای مذکور نیز با توجه به مدت اقامت دانشجو ممکن است ویزای نوع C (ویزای کوتاه مدت) یا ویزای نوع D (ویزای بلند مدت) باشد. بر این اساس ویزای نوع اول مختص دانشجویانی است که متقاضی تحصیل در یک دوره تحصیلی کوتاه مدت مثلا 3 ماهه در مجارستان هستند.

اما ویزای نوع دوم خاص دانشجویان رشته آنکولوژی در مجارستان است که مایل به تحصیل فول تایم در دانشگاه های این کشور هستند:

مدارکشرایط
رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی مجارستاندر حدود 80€ (یورو)
فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی مجارستانتکمیل و امضاء شده توسط خود دانشجو
تاییدیه پذیرش یا نامه پذیرشاز دانشگاه مجارستانی مربوطه
پاسپورت ملی معتبربا اعتبار بیش از 6 ماه
عکس پاسپورتیجدید و با پس زمینه رنگی
بیمه نامه سلامتبا حداقل پوشش مخارج درمانی به میزان 30000€ (یورو)
گواهی اسکان یا اقامت در مجارستانمثل اجاره نامه یا رزرو هتل
کلیه مدارک تحصیلی
مدرک دانش زبان انگلیسی(یکی از مدارک تافل یا آیلتس)
گواهی تمکن مالی کافیبا ارائه صورت حساب بانکی

هزینه رشته آنکولوژی در مجارستان

معمولا هزینه تحصیل رشته آنکولوژی تابعی از نوع دانشگاه، محل تحصیل و نیز ملیت خود دانشجو می باشد. مثلا شهریه اخذ شده در دانشگاه های دولتی مجارستان به مراتب پایین تر از دانشگاه های خصوصی این کشور بوده و یا شهریه دانشجویان اروپایی در مجارستان بسیار پایین تر از دانشجویان بین المللی است.

برای اطلاع از متوسط شهریه تحصیل آنکولوژی در مجارستان ما در نمودار زیر به مقایسه هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان رشته آنکولوژی در 3 دانشگاه معتبر مجارستان می پردازیم:

مقایسه هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان رشته آنکولوژی در سه دانشگاه معتبر مجارستان

ضمنا بخشی دیگر از خرج و مخارج دانشجویان رشته آنکولوژی در مجارستان مربوط به هزینه زندگی آنها در این کشور می باشد. هزینه ای که در قیاس با هزینه زندگی در کشورهای اروپایی صاحب نام مثل آلمان و انگلستان بسیار پایین تر است. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در مجارستان حدود $756 (دلار) می باشد در حالیکه متوسط هزینه زندگی در آلمان حدود $1335 (دلار) و در انگلستان حدود $1743 (دلار) می باشد:

متوسط هزینه زندگی در آلمان

شما هموطن گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به مجارستان و متوسط درآمد رشته های پزشکی در مجارستان و یا نحوه اخذ ویزای کاری مجارستان برای پزشکان می توانید از مشاوره های حرفه ای کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار درباب رشته آنکولوژی در مجارستان

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در مجارستان چگونه است؟ یکی از اصلی ترین دغدغه های دانشجویان برای انتخاب رشته آنکولوژی، شرایط پذیرش از این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان می باشد. اولین شرط برای تحقق آرزوی اعزام دانشجو به مجارستان تحصیل رشته آنکولوژی در مجارستان، گذراندن یک دوره پیش پزشکی یا Pre-med course می باشد. در واقع شما با گذراندن این دوره اولا آمادگی لازم جهت ورود به دوره مدیکال را دریافت کرده و در ثانی خود را برای آزمون ورودی entrance exam دانشگاه های پزشکی مجارستان مهیا می کنید.
  • رشته آنکولوژی به زبان انگلیسی در مجارستان به چه صورت است؟ عزیزان همچنین به این نکته مهم عنایت داشته باشند که یکی از مهمترین امتیازات تحصیل در مجارستان در رشته آنکولوژی به زبان انگلیسی می باشد. اما این مزیت در همه دانشگاه های مجارستان نیز وجود ندارد و در سطح کشور مجارستان فقط 4 دانشگاه هستند که برنامه آموزش مدیکال خود را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهند.
4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *