ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در پرتغال

رشته آنکولوژی در پرتغال

رشته آنکولوژی در پرتغال بعنوان یکی از مهم ترین زیرشاخه های پزشکی در دانشگاه های محدودی ارائه می شود و آن را به رشته ای رقابتی تبدیل کرده است. افرادی که تحصیل پزشکی در پرتغال را انتخاب می کنند، قادر خواهند بود تا با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و مدرکی را دریافت خواهند کرد که در سراسر کشورهای جهان از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و آن ها را آزاد خواهد گذاشت تا بتوانند مقصد کاری خود را بدون دغدغه آنچنانی انتخاب کنند.

رشته آنکولوژی در سال های اخیر به دلیل رشد جمعیت مبتلایان به بیماری سرطان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است و به همین دلیل سالانه به تعداد دانشگاه هایی که این رشته را به ظرفیت دانشگاه خود اضافه می کنند افزوده می شود. البته باید در این رابطه نیز بسیار صریح توضیح داد که اساتید این رشته در سراسر جهان بسیار محدود هستند و این موضوعی است که متقاضیان نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند و کشوری را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند که اساتید برجسته این رشته در آن مشغول به تدریس هستند. در راستای همین مسئله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تشریح شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در پرتغال خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در پرتغال چیست؟
  • بهترین دانشگاه های کشور پرتغال برای تحصیل در رشته آنکولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در پرتغال چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند پس از تحصیل در پرتغال در این کشور مشغول به کار شوند؟
  • درآمد یک آنکولوژیست در پرتغال چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در پرتغال

رشته آنکولوژی از جمله نوپاترین علوم پزشکی است که در دانشگاه های کشورهای مختلف جهان ارائه می شود. دانشجویان محدودی از سراسر جهان به صورت مستقیم برای تحصیل در این رشته اقدام می کنند چراکه به خوبی از این مسئله آگاهند که تحصیل در این رشته اولا بسیار دشوار است و در مرحله دوم دانشگاه های بسیار محدودی در جهان وجود دارند که چنین رشته ای را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

تحصیل رشته آنکولوژی در پرتغال نیز در دانشگاه های محدودی امکان پذیر شده است و دانشگاه پورتو در این کشور بهترین دانشگاهی است که این رشته از علوم پزشکی را ارائه می کند. در حالی که در رده بندی های کلی، دانشگاه پورتو در رده 271 جهان قرار گرفته است، در رشته آنکولوژی رتبه 235 را به خود اختصاص داده و این مسئله نشان دهنده قدرت بالای این رشته تحصیلی در دانشگاه پورتو است.

همچون سایر رشته های پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال افرادی که قصد تحصیل در رشته آنکولوژی را داشته باشند، باید در آزمون های ورودی شرکت کنند و تنها در صورتی می توانند وارد دانشگاه های پزشکی این کشور شوند که در رقابت با سایر دانشجویان نمره بالاتری را کسب کرده باشند. طول دوره تحصیل آنکولوژی در کشور پرتغال به طور معمول 7 سال خواهد بود و دانشجویان در دورهای انترنی نیز شرکت خواهند کرد تا بلافاصله پس از دریافت مدرک تحصیلی خود آماده ورود به بازار کار در این رشته شوند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در پرتغال

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در پرتغال

یکی از مواردی که تحصیل در رشته های پزشکی در کشور پرتغال را جذاب تر از برخی از رقبای اروپایی می کند، هزینه هایی است که دانشجویان سالیانه به دانشگاه پرداخت می کنند. هزینه تحصیل رشته های پزشکی در کشور پرتغال در حدود 5000€ (یورو) در سال است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی هم تراز با کشور پرتغال نیز بسیار مقرون به صرفه است. افرادی که در این کشور تحصیلات خود را به پایان برسانند در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران می توانند به کار مشغول شده و به سرعت هزینه های صرف شده برای تحصیل خود را بازتامین نمایند.

علاوه بر هزینه های مربوط به تحصیل در کشور پرتغال، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند که در شهر پورتو ماهانه در حدود 600€ الی 750€ (یورو) است و این خود بار دیگر نشان دهنده مقرون به صرفه بودن هزینه هایی است که هر دانشجو برای تامین مایحتاج خود در کشور پرتغال به آن نیاز خواهد داشت.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با شرایط زندگی دانشجویی در پرتغال آن است که بر اساس قوانین موجود در این کشور دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور به کار نیمه وقت مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را به صورت کامل پوشش دهند و این فرصتی است که در کمتر کشوری به راحتی در اختیار دانشجویان خارجی قرار خواهد گرفت.

درآمد متخصصین آنکلوژیست در کشور پرتغال

شهروندان غیر اروپایی که در کشور پرتغال به تحصیل پرداخته و مدرک خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که اقامت خود از طریق تحصیل را به اقامت کاری تبدیل کرده و در نتیجه در پرتغال بمانند. دانشجویان رشته های پزشکی در سال های پایانی تحصیل خود در محیط دانشگاه فعالیت خواهند کرد و این فرصتی عالی برای آن ها است تا بتوانند خود را به عنوان یک پزشک خوب به بیمارستان تحمیل کرده و شرایط اقامتی خود را آسان تر نمایند.

پزشکان آنکولوژیست در کشور پرتغال از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و این موضوع می تواند شرایط زندگی در رفاه کامل اجتماعی را برای آن ها رقم بزند. در حالی که متوسط درآمد در کشور پرتغال کمتر از 3000€ (یورو) در ماه است، یک آنکولوژیست در ماه چندین برابر این مبلغ را به دست خواهد آورد. برای ادراک هرچه بهتر این موضوع نمودار زیر جهت بررسی شما ارائه شده است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور پرتغال

اگرچه پزشکان آنکولوژیست در سایر کشورهای پیشرفته اروپایی می توانند به درآمد بسیار بهتری دسترسی داشته باشند، اما همین درآمد نیز می تواند زندگی در رفاه کامل در پرتغال را برای پزشکان آنکولوژیست به همراه داشته باشد. در صورتی که شما نیز به تحصیل در رشته های پزشکی در کشور پرتغال علاقه دارید و تصور می کنید که توانایی ادامه تحصیل در این کشور را خواهید داشت، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید تا شما را در مسیر رسیدن به این خواسته خود یاری کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *