ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در یونان

رشته آنکولوژی در یونان

بر خلاف باورهای عمومی، رشته آنکولوژی در یونان جایگاه بسیار مناسبی در میان رشته های دانشگاهی دارد و تنها ضعف آن ظرفیت کم پذیرش است. یونان مقصد چندان جذابی برای مهاجرت تحصیلی به اروپا نیست و روش های سرمایه گذاری در این کشور بیشتر مورد توجه قرار می گیرد چراکه اولا هزینه های مورد نیاز برای رسیدن به آن اندک است و از طرف دیگر شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری یونان نیز بسیار مناسب است.

خوشبختانه در رشته آنکولوژی در کشور یونان می توان دانشگاه های بسیار قدرتمندی را مشاهده کرد که به دانشجویان خارجی فرصت تبدیل شدن به یک پزشک حاذق را می دهند. رشته آنکولوژی از آن جهت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است که بیماری سرطان در تمامی نقاط جهان بنا بر دلایل مختلف از جمله تغییر سبک زندگی شهروندان در حال افزایش است و تحصیل کردگان این رشته تحصیلی قادر خواهند بود تا در مسیر تحقیقات خود، به راه های پیشگیری و همچنین درمان این بیماری کمتر شناخته شده دست پیدا کنند. اگرچه یونان در بسیاری از رشته های تحصیلی جایگاه مناسبی را در اختیار ندارد اما شرایط برای تحصیل در رشته آنکولوژی در این کشور کمی متفاوت است و همین مسئله سبب توجه هرچه بیشتر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این موضوع شده است.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در یونان چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در یونان چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در یونان کار کرد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در یونان چگونه است؟
  • درآمد ماهانه یک پزشک آنکولوژیست در یونان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در یونان

یکی از بهترین رشته های تحصیلی در علوم پزشکی در کشور یونان رشته آنکولوژی است و دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از یونان دریافت می کنند، اطمینان خواهند داشت که پس از پایان دوره تحصیلی خود می توانند با اعتباری که مدرک آن ها دارد، در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص کشورهای تراز اول اروپایی به طبابت مشغول شوند.

تحصیل رشته آنکولوژی در یونان حداقل 6 سال به طول می انجامد و علاقمندان به این رشته تحصیلی پیش از ورود به دانشگاه باید در آزمون های ورودی شرکت کرده و صلاحیت خود را از این طریق به اثبات برسانند. تحصیل رشته پزشکی در یونان به طور کلی به زبان انگلیسی بسیار محدود است و دانشجویان باید زبان یونانی را برای تحصیل در این کشور بیاموزند.

دانشگاه دولتی آتن یکی از دانشگاه هایی است که در یونان به ارائه رشته آنکولوژی می پردازد و در این رشته در جایگاه 96 جهان قرار گرفته است و این در حالی است که این دانشگاه در رده بندی کلی در رده 257 قرار گرفته و این خود دلیلی است برای نشان دادن تفاوت سطح کیفیت آموزش در رشته آنکولوژی در این دانشگاه. دانشگاه پزشکی آتن نیز که در رده بندی کلی در جایگاه 1056 جهان قرار دارد، در رشته آنکولوژی موفق به قرار گرفتن در رده 158 جهان شده است و دومین دانشگاه برتر کشور یونان در ارائه رشته آنکولوژی است.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در یونان

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در یونان

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در یونان، هزینه های اندکی است که دانشجویان بین المللی به دانشگاه های این کشور به عنوان شهریه پرداخت می کنند. هزینه تحصیل در بیشترین حالت در دانشگاه های دولتی یونان 8000€ (یورو) در سال است و دانشجویان در دانشگاه های خصوصی این کشور نیز شهریه ای تا سقف 12000€ (یورو) را به دانشگاه خود پرداخت می کنند. هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی برای دانشجویان اروپایی در یونان تنها 1800€ (یورو) و برای دانشجویان بین المللی در حدود 6900€ (یورو) در سال است.

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان با هزینه های زندگی خود در این کشور نیز روبرو خواهند بود که برای پرداخت آن باید بودجه ای در حدود 6000€ تا 8000€ (یورو) در ماه را در نظر بگیرند که در مقایسه با هزینه های زندگی در کشورهای غربی اروپا بسیار مقرون به صرفه است.

دانشجویان در کشور یونان این اجازه را خواهند داشت که تا سقف 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوند و همچنین در تعطیلات تابستانی و میان ترم های دانشگاهی نیز می توانند تا سقف 40 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. البته باید در نظر داشت که بدترین شرایط اقتصادی و بازار کار در اروپا در کشور یونان حکمفرما است و به همین دلیل علاقمندان به تحصیل در این کشور نباید حساب ویژه ای بر روی این فرصت قانونی خود باز کنند چرا که شانس کاریابی آن ها بسیار محدود خواهد بود.

درآمد پزشک آنکولوژیست در یونان

افرادی که در یونان تحصیل می کنند، پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور اجازه خواهند داشت تا 6 ماه در خاک یونان به جستجوی کار پرداخته و در صورتی که شغلی در این کشور برای خود پیدا کنند، اقامت این کشور را نیز به دست آورند. بسیاری از دانشجویان خارجی پس از این که مدرک تحصیلی خود را در یونان به دست آوردند، برای کار به سایر کشورهای جهان روانه می شوند و دلیل عمده آن مشکلات اقتصادی موجود در این کشور است.

پزشکان در یونان نیز همچون سایر نقاط جهان از سطح درآمدی بسیار بالایی برخوردار هستند و این موضوع به آن ها کمک می کند تا بتوانند در دسته افراد در رفاه جامعه یونانی قرار گیرند. آنکولوژیست ها به دلیل مهارت های ویژه و تخصص خود اما سطح درآمد بیشتری را نسبت به سایر پزشکان در اختیار دارند. متوسط درآمد آنکولوژیست ها در نمودار زیر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور یونان

اگرچه درآمد آنکولوژیست ها در یونان درآمد بالایی است، اما این افراد درآمد مناسبی را به نسبت همکاران خود در کشورهای مطرح اروپایی به دست نمی آورند و این خود موضوعی است که موجب دلسردی بسیاری از دانشجویان خارجی نسبت به کار در کشور یونان می شود. با همه این تفاسیر دانشگاه های یونان در رشته آنکولوژی از جایگاه بسیار مناسبی برخوردارند و این موضوع یونان را به مقصدی جذاب برای تحصیل آنکولوژی در اروپا تبدیل کرده است. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *