ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در بلژیک

رشته ارتودنسی در بلژیک

رشته ارتودنسی در بلژیک یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که به یکی از زبان های فرانسوی یا هلندی تسلط کامل دارند. لازم به ذکر است که کسی که از دانشگاه های هلند یا فرانسه فارغ التحصیل شده باشد، علاوه بر هلند یا فرانسه، در بلژیک نیز می تواند مشغول به کار شود. از بین بیش از 7000 دانشجو که نظرات خود را در مورد آموزش عالی اروپا به اشتراک گذاشتند، 256 دانشجو در مورد تجربه خود از نحوه تحصیل در بلژیک اظهار نظر کردند که به این کشور نمره کلی 8.6 از 10 می دهد؛ 7 دانشگاه در بلژیک جایزه دریافت کردند. رضایت دانشجویان بین المللی در بلژیک بالا می باشد خصوصا در دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، هتلداری، حقوق و مدیریت؛ البته برای تحصیل در بلژیک زبان انگلیسی کافی خواهد بود، ولی برای زندگی در آنجا خیر.

این به این دلیل است که بلژیک 3 زبان رسمی دارد: هلندی (یا فلاندری)، فرانسوی (یا والونی) و آلمانی و انگلیسی یکی از آنها نیست؛ در حالی که انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در مدارس تدریس می شود، سطح تسلط از فردی به فرد دیگر متفاوت است و رشته ارتودنسی نیز به زبان انگلیسی تدریس نمی شود. تعداد دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در بلژیک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار کم است؛ در سال جاری، 8600 دانشجوی غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل به بلژیک آمدند، در مقایسه با 10،000 در مجارستان و 20،000 در هلند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به بلژیک تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • کار پس از تحصیل در بلژیک برای فارغ التحصیلان رشته ارتودنسی چگونه است؟
  • درآمد ارتودنتیست ها در بلژیک سال 2022 چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در بلژیک چقدر می باشد؟

درآمد ارتودنتیست ها در بلژیک

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند برای یک “سال جستجو” برای اقامت 12 ماهه درخواست دهند تا به دنبال کار یا شروع یک فعالیت خوداشتغالی باشند. اما غیر اروپایی ها فرصت کم تری دارند و باید بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی شغلی در این کشور پیدا کنند. بسیاری از خارجی ها به راحتی در بلژیک کار پیدا می کنند و شانس یافتن شغل در شهرهای اصلی بلژیک، به ویژه شغل در بروکسل، با صحنه تجاری گسترده بین المللی و حضور اتحادیه اروپا EU افزایش می یابد. البته رشته ارتودنسی هم جزو رشته های با تعداد موقعیت های کاری زیاد و درآمد بالا می باشد:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در بلژیک

تحصیل رشته ارتودنسی در بلژیک

بلژیک کشوری چندزبانه است که آموزش با کیفیت را با قیمت ارزان ارائه می دهد؛ در واقع، این یکی از معدود کشورهایی است که آموزش رایگان ارائه می دهد، فقط در طول مسیر به هزینه های ثبت نام بسیار مقرون به صرفه نیاز دارد. رشته ارتودنسی برای غیر اروپایی ها رایگان نیست و با توجه به نوع دانشگاه باید شهریه پرداخت گردد. حدود شهریه سالانه این رشته در دانشگاه های مختلف بلژیک را می توان بین 7000€ تا 22000€ (یورو) دانست. ممتازترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل رشته ارتودنسی عبارت هستند از:

  • Catholic University of Leuven
  • Ghent University
  • University Catholique of Louvain
  • Université Libre de Bruxelles
  • University of Antwerp
  • University of Liège
  • Free University of Brussels
  • Institute of Tropical Medicine

لازم به ذکر است بعضا دانشگاه ها و کالج های بلژیک برنامه های تحصیلی بسیاری را به دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی با یا بدون آیلتس ارائه می دهند. دانشجویان ایرانی در بلژیک می توانند از مزایای کار و کسب روابط عمومی پس از تحصیل در بلژیک و ایجاد یک زندگی مرفه بهره مند شوند. به طور کلی، به عنوان یک دانشجو در بلژیک از شما انتظار می رود که 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه هزینه کنید؛ پیدا کردن یک مکان برای زندگی به تنهایی گران تر است، به خصوص در شهری مانند بروکسل، حدود 600€ تا 800€ (یورو) در ماه؛ در شهرهای کوچکتر مانند گنت یا لوون، هزینه خوابگاه خصوصی دانشجویی کمتر است.

تحصیل رشته ارتودنسی در بلژیک

کار ضمن تحصیل رشته ارتودنسی در بلژیک

برای تامین هزینه تحصیل در بلژیک دانشجویان قانونا اجازه کار ضمن تحصیل دارند. البته رشته ارتودنسی به قدری دشوار است که عملا دانشجویان این رشته فرصت کار در بلژیک را نخواهند داشت. اما به طور کلی در بلژیک، همه دانشجویان خارجی، حتی اگر خارج از منطقه اقتصادی اروپا باشند، می توانند در حین تحصیل کار کنند؛ تنها شرایط این است که آنها باید در یک موسسه آموزش عالی در فدراسیون والونیا-بروکسل ثبت نام کرده و باید مجوز اقامت معتبر داشته باشند. بلژیک به دانشجویان غیر اروپایی اجازه می دهد تا یک سال پس از فارغ التحصیلی در پاییز امسال بمانند تا به دنبال کار یا راه اندازی یک شرکت بگردند.

در حال حاضر، این دانشجویان در صورتی که کارفرمایی برای حمایت مالی خود پیدا نکرده باشند باید بلافاصله پس از پایان تحصیلات شغلی پیدا کنند؛ برخلاف آلمان، سیستم مهاجرت بلژیک پس از اتمام تحصیل شما مجوز کاریابی را ارائه نمی دهد. اگر می خواهید بعد از گرفتن مدرک خود در این کشور بمانید و کار کنید، به عنوان یک تبعه غیر اتحادیه اروپا، می توانید با جستجوی کارفرمایی که بتواند ویزای شما را حمایت کند، بیش از تاریخ انقضای مجوز فعلی جهت کار در بلژیک بمانید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در بلژیک توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *