ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در شیلی

رشته ارتودنسی در شیلی

رشته ارتودنسی در شیلی بین ایرانی ها خیلی شناخته شده نیست اما بین دانشجویان آمریکای لاتین علاقمندان بسیار زیادی دارد. در شیلی در سطح جهانی دانشگاه های ممتازی برای رشته ارتودنسی وجود ندارد با این حال می توان با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هایی که در سطح ملی در خود این کشور جایگاه خوبی دارند، آینده شغلی مطمئنی را در رشته ارتودنسی ایجاد نمود. چرا که توجه شود امکان کار با مدرک ارتودنسی ایران در شیلی وجود ندارد. دانشگاه های خصوصی در سال 1981 پس از اصلاحات مهم آموزشی شروع به ایجاد کردند و اینها گران ترند؛ با این حال، بر خلاف سایر کشورهای آمریکای لاتین که در آن مؤسساتی که بودجه عمومی دریافت می‌کنند رایگان هستند، دانشگاه‌های سنتی و خصوصی در شیلی حقوق دریافت می‌کنند.

اصطلاح «جهان سوم» در طول جنگ سرد برای تعریف کشورهایی که با بلوک شوروی کمونیستی یا بلوک ناتو سرمایه‌ داری «غیرمتعهد» باقی مانده‌اند، به وجود آمد؛ با این تعریف اصلی، شیلی یک کشور جهان سوم است، زیرا شیلی در دوران جنگ سرد بی طرف باقی ماند. در واقع، یک قرن پیش، این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بود، با استاندارد زندگی در حد استانداردهای ایالات متحده. با این حال، امروزه درآمد سرانه آرژانتین تنها به 40% از درآمد آمریکا می رسد و به طور قابل توجهی کمتر از شیلی است. پس طبیعی است که مهاجرت به شیلی نیز علاقمندانی داشته باشد؛ به همین دلیل موضوع بحث است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در این خصوص به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • بهترین دانشگاه های شیلی برای تحصیل رشته ارتودنسی کدام اند؟
  • درآمد ارتودنتیست ها در شیلی چه میزان می باشد؟
  • آیا امکان کار پس از تحصیل در شیلی وجود دارد یا خیر؟

درآمد ارتودنتیست ها در شیلی

شیلی در نیمکره جنوبی است، بنابراین فصول معکوس هستند و دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه زندگی در شیلی هستند برای کار قانونی در این کشور نیاز به مجوز کار دارند. ویزای دانشجویی پس از اتمام برنامه تحصیلی شما پایان می یابد. پس باید با کاریابی در شیلی ویزای تحصیلی را تبدیل به ویزای کار این کشور نمود. کار در شیلی تقریبا فراوان است؛ البته این موضوع به تسلط فرد به زبان اسپانیایی و همچنین رشته بستگی دارد. مثلا رشته ارتودنسی یکی از مورد نیازترین رشته ها در بازار کار در شیلی می باشد. علاوه بر وجود موقعیت های کاری زیاد، سطح درآمد ارتودنتیست ها در شیلی نیز جزو 10 مشاغل پردرآمد می باشد.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده حداقل و حداکثر درآمد ارتودنتیست ها در شیلی طی سال 2024 بیان می شود:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در شیلی

زمانی که در شیلی هستید، یافتن شغل بسیار آسان تر خواهد بود. با این حال، هنوز هم آسان نخواهد بود. اکثر کارفرمایان شیلیایی تا زمانی که مجوز کار موقت نداشته باشید، درخواست شما را بررسی نمی‌ کنند و علاقه‌ ای به کمک به شما برای دریافت آن ندارند. صنایع مورد نیاز بازار کار شیلی، شامل مشاغلی مانند پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی می شود؛ به علاوه معلمان و سایر کارمندان دولت؛ منشی در مغازه ها، بانک ها و شرکت های بیمه و کارگران رستوران و هتل. گردشگری از اهمیت فزاینده ای برخوردار است. رشته ارتودنسی و جراحی های دهان نیز از جمله مواردی است که در صورتی که فرد از یکی از دانشگاه های شیلی فارغ التحصیل شده باشد، برای آن موقعیت های شغلی زیادی در شیلی وجود دارد.

تحصیل رشته ارتودنسی در شیلی

دانشکده پزشکی یک برنامه درسی 7 ساله دارد که به موجب آن دانش ‌آموزان پس از دبیرستان وارد می ‌شوند و عناصر آموزش کارشناسی را همراه با پایه ‌ای در علوم زیست‌ پزشکی دریافت می ‌کنند. تحصیل در شیلی رایگان نیست و خصوصا در یکسری از رشته ها مثل پزشکی، دندانپزشکی و ارتودنسی مشمول هزینه های بالایی می باشد. در برخی از دانشگاه های شیلی شهریه رشته ارتودنسی به سالانه 9000$ (دلار آمریکا) نیز می رسد. هزینه زندگی در شیلی نیز باید به این مبالغ اضافه گردد که به شهر محل اقامت و سبک زندگی افراد بستگی دارد. هزینه زندگی در این کشور با توجه به موارد گفته شده سالانه حدودا 7000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) می باشد.

تحصیل رشته ارتودنسی در شیلی

بهترین دانشگاه ها برای رشته ارتودنسی در شیلی

به منظور تحصیل در شیلی بهترین دانشگاه ها عبارت هستند از:

  • Pontificia University Católica de Chile
  • University of Chile
  • Universidad Autónoma de Chile
  • Universidad de La Frontera
  • Universidad del Desarrollo
  • Universidad de los Andes – Chile

فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های بالا در رشته ارتودنسی که مستلزم تسلط به زبان اسپانیایی است، به کاریابی سریع پس از فارغ التحصیلی منجر می شود. علاوه بر ارتودنسی، شیلی یکی از بهترین مکان‌ها برای کار در آمریکای لاتین است نه تنها به دلیل اقتصاد باثبات، نرخ اشتغال 60% و نرخ تورم پایین، بلکه به دلیل زیبایی طبیعی چشمگیرش. بازنشستگی در شیلی تقریباً همه امکانات را به شما ارائه می دهد و شیلی یکی از امن ترین و باثبات ترین کشورهای آمریکای جنوبی است. این کشور همچنین منابع غنی آن مانند معدن مس، محصولات جنگلی، میوه و ماهیگیری را برای توسعه پایدار حفظ می کند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در شیلی توضیحاتی ارائه گردیده است.

سوالات پرتکرار در باب رشته ارتودنسی در شیلی

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در حوزه رشته ارتودنسی در شیلی پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • چگونه می توانم برای تحصیل رشته ارتودنسی در شیلی اقدام کنم؟ برای تحصیل رشته ارتودنسی در شیلی در قدم اول باید از یک موسسه آموزشی معتبر در این کشور نامه پذیرش دریافت کنید، در غیر این صورت اجازه ورود به این کشور را نخواهید داشت.
  • طول دوره تحصیل رشته ارتودنسی در شیلی چقدر است؟ به طور کلی تحصیلات تکمیلی در رشته ارتودنسی در شیلی 3 سال طول می کشد، علاوه بر این این 3 سال را می توان در بخش ارتودنسی یک بیمارستان دندانپزشکی در این کشور گذراند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *