ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در مکزیک

رشته ارتودنسی در مکزیک

رشته ارتودنسی در مکزیک شاید در دید اول گزینه نسبتا ارزان قیمتی به نظر برسد اما وقتی بیشتر در مورد کشور مکزیک تحقیق شود، انتخاب خوبی نیست. مهم ترین دلیل در رد شدن این کشور نیز عدم امنیت و بالا بودن نرخ جرایم خشن مثل قتل می باشد. البته مکزیک هخم خالی از نکات مثبت نیست و برخی افراد شاید تحصیل و زندگی در این کشور را به دلایلی ترجیح دهند. مکزیک کشوری است که نیازی به معرفی ندارد؛ این کشور به عنوان پربازدیدترین کشور در آمریکای لاتین، مورد توجه گردشگران، دانشجویان و افراد محلی است. فرهنگ پر جنب و جوش و متنوع مکزیک که مملو از جواهرات پنهان و شگفتی های دیدنی است، برای همه چیزهایی دارد و مطمئناً یک تجربه مطالعه یک عمر را به شما می دهد.

بر کسی پوشیده نیست که مکزیک برخی از پر جنب و جوش ترین و منحصر به فرد ترین صحنه های مهمانی را در سراسر آمریکای لاتین ارائه می دهد، مخصوصاً گوادالاخارا و چولولا هر دو محل زندگی دانشجویان قابل توجهی هستند به این معنی که می توان از فعالیت های شبانه حماسی لذت برد. اگرچه بیش از 60 زبان بومی دیگر در مکزیک صحبت می شود، اسپانیایی توسط اکثریت جمعیت مکزیک صحبت می شود. اما توجه داشته باشید که اسپانیایی آمریکای لاتین از جهاتی با اسپانیایی اروپایی متفاوت است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد مهاجرت به مکزیک توسط ارتودنتیست ها یا علاقمندان این حرفه توضیحاتی ارائه می گردد. در ادامه به یکسری سوالات از جمله موارد ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد ارتودنتیست ها در مکزیک چقدر است؟
  • کار در مکزیک پس از فارغ التحصیلی از رشته ارتودنسی چه شرایط دارد؟
  • تحصیل رشته ارتودنسی در مکزیک به چه صورت است؟

کار پس از تحصیل رشته ارتودنسی در مکزیک

آیا می توانم با ویزای تحصیلی مکزیک کار کنم؟ خیر، ویزای تحصیلی مکزیک به دارنده اجازه کار نمی دهد؛ اما امکان کار در مکزیک پس از فارغ التحصیلی رشته ارتودنسی و سایر رشته های تحصیلی وجود دارد. برای کار قانونی در مکزیک، باید ویزای کار را به یکی از دو روش دریافت کنید: از طریق پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مکزیکی، یا با افتتاح یک تجارت در آنجا، سپس شرکت خود را دارید که شما را به عنوان کارمند استخدام کند. مجوزهای کار در مکزیک از طریق موسسه ملی مهاجرت (INM) پردازش می شود. البته کسی که مدرک ارتودنسی را از یکی از دانشگاه های ایران یا دانشگاه های کشورهایی که مکزیک مدرک پزشکی آن ها را نمی پذیرد، اخذ کرده باشد، نمی تواند مستقیما در این کشور کار پیدا کند.

پس دو راه برای علاقمندان حوزه ارتودنسی به منظور کار در مکزیک وجود دارد: اخذ مدرک ایران و گذراندن دوره های معادلسازی در مکزیک یا روش بهتر یعنی این که فرد از همان ابتدا با تحصیل در مکزیک راه خود را آغاز کند. چرا که همان طور که گفته شد می تواند پس از فارغ التحصیلی در کلینیک های دندانپزشکی مکزیک کار کند و نتیجتا ویزای این کشور را اخذ نماید.

کار پس از تحصیل رشته ارتودنسی در مکزیک

درآمد ارتودنتیست ها در مکزیک

مکزیک مثل آلمان نیست و موقعیت های کاری آن فراوان نیست. به علاوه امکان کار در مکزیک در تمامی رشته ها تقریبا بدون تسلط داشتن به زبان اسپانیایی وجود ندارد. البته رشته ارتودنسی از جمله مواردی است که حداقل می توان اطمینان داشت کسی که به زبان اسپانیایی مسلط است و مدرک خود را نیز از یکی از دانشگاه های ممتاز این کشور گرفته، برای کاریابی به مشکل برنمی خورد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده، سطح درآمد ارتودنتیست ها نیز در مکزیک سال 2022 بیان می شود:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در مکزیک

ویزا برای تحصیل رشته ارتودنسی در مکزیک

مکزیک بزرگترین کشور اسپانیایی زبان است که دارای فرهنگ غنی و متنوع و میراث تاریخی بی‌شماری است که بسیاری از آنها جزو میراث جهانی یونسکو هستند. این یکی از پربازدیدترین مکان‌های جهان است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب می‌کند که به دنبال لذت بردن از شیوه زندگی پر جنب و جوش مکزیک هستند. با این حال، خارجی هایی را نیز جذب می کند که به دنبال کار برای یک کارفرمای مکزیکی یا ادامه تحصیل در یک موسسه آموزشی مکزیکی هستند. خارجی هایی که می خواهند برای مدتی بیش از 180 روز به مکزیک نقل مکان کنند، باید برای ویزای اقامت موقت مکزیک اقدام کنند. البته ایرانی ها و یکسری ملل دیگر در بدو ورود به مکزیک نیز باید ویزا و مجوز اقامت معتبر اخذ نموده باشند.

به منظور اخذ ویزای تحصیلی مکزیک مهم ترین نکته این است که فرد پیش تر از یکی از دانشگاه های این کشور موفق به اخذ پذیرش شده باشد. بهترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل رشته ارتودنسی عبارت هستند از:

  • Universidad Autonoma de Guadalajara (UAG) School of Medicine
  • Universidad Nacional Autonoma de Mexico (UNAM)

از جمله مدارکی که در سال 2022 مورد نیاز سفارت مکزیک برای تصمیم گیری در مورد صدور ویزای تحصیلی این کشور است عبارت هستند از: نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در مکزیک، نامه تمکن مالی بانکی، رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه، مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی معتبر با توجه به زبان آموزش دوره مورد نظر، پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی جدید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در مکزیک توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *