ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در آرژانتین

رشته اقتصاد در آرژانتین

آرژانتین کشوری واقع شده در آمریکای لاتین می باشد که همواره گزینه مناسبی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشورهای حوزه آمریکای لاتین بوده است. رشته اقتصاد در آرژانتین دامنه انتخاب متقاضیان را گسترده تر کرده و مراکز آموزشی متعددی در کنار مدارس اقتصاد، این رشته را ارائه میدهند. معتبرترین دانشگاه این کشور، دانشگاه دولتی بوینس آیرس (UBA) بوده که رتبه آن در رنکینگ QS 2024 خود نشان دهنده اعتبار بالای مدرک ارائه شده توسط این دانشگاه می باشد. علاوه بر این دانشگاه، مراکز آموزشی دیگری نیز در آرژانتین به آموزش رشته اقتصاد پرداخته اند که در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به معرفی آنان خواهیم پرداخت.

معرفی رشته اقتصاد در آرژانتین

علوم اقتصاد شاخه ای از علوم اجتماعی بوده که پیشینه آن به قرن هجدهم برمی گردد. افراد با تحصیل در این رشته می آموزند که چگونه مسائل اقتصادی را تجزیه و تحلیل نموده و تغییرات اقتصادی را آنالیز نمایند. هم چنین در موقعیت های نابه سامان اقتصادی از جمله ورشکستگی شرکت ها و یا کارخانه ها، بهره مندی از دانش یک اقتصاددان بسیار حائز اهمیت و مفید می باشد. علم اقتصاد در برگیرنده علوم دیگری از جمله روانشناسی، جامعه شناسی و علوم سیاسی می باشد و افراد برای تجریه و تحلیل و آنالیز داده های اقتصادی نیاز به تسلط به دانش ریاضی نیز خواهند داشت. رشته اقتصاد در سر تا سر جهان و در کشور آرژانتین به عنوان رشته ای مستقل در مقاطع گوناگون لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه ها و مراکز آموزشی تدریس می گردد. مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف این رشته عبارت است از:

  • لیسانس: 3 الی 4 سال
  • فوق لیسانس: 1 الی 2 سال
  • دکتری: 3 ماه الی 6 سال

مقاطع مختلف تحصیلی در رشته اقتصاد در آرژانتین

تحصیل رشته اقتصاد در آرژانتین نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی در مقاطع مختلف تحصیلی صورت می گیرد. این مقاطع تحصیلی عبارت اند از:

مقاطع مختلف تحصیلی در رشته اقتصاد در آرژانتینطول دورهتوضیحات
مقطع کاردانی2 سالمدرک کاردانی در رشته اقتصاد در آرژانتین به عنوان یک مقدمه اساسی برای رشته اقتصاد عمل می کند.
مقطع کارشناسی4 سالمدرک کارشناسی اقتصاد در آرژانتین مطالعاتی را در زمینه عرضه و تقاضا و رفتار مصرف کننده ارائه می دهد.
مقطع کارشناسی ارشد2 تا 3 سالاین دوره یک مطالعه پس از کارشناسی است که بر اقتصاد سنجی و تحلیل کمی تمرکز دارد.
مقطع دکتری2 سالاین مقطع تحصیلی، فارغ التحصیلان را به عنوان محققان شایسته و استادان اقتصاد توانا تربیت می کند.

در نمودار زیر می توانید هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته اقتصاد در آرژانتین را مشاهده فرمایید:

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته اقتصاد در آرژانتین

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در آرژانتین

رشته اقتصاد یکی از رشته هایی است که امکان اخذ پذیرش آن برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی فراهم است. به دلیل ارائه این رشته توسط مراکز آموزشی کشورهای گوناگون، متقاضیان می توانند در مناطق مختلف و دانشگاه های متنوعی به تحصیل در رشته اقتصاد بپردازند. کشور آرژانتین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف در این کشور به تحصیل در رشته اقتصاد بپردازند. دانشگاه بوینس آیرس (UBA) قدیمی ترین داتشگاه آرژانتین می باشد که در پایتخت این کشور واقع شده و دانشکده اقتصاد آن از اعتبار بالایی در سرتاسر جهان برخوردار است. این کشور رشته اقتصاد را در مقاطع گوناگون و گرایشات مختلف به دانشجویان ارائه داده و بهترین گزینه برای متقاضیان تحصیل در آرژانتین به شمار میرود. سایر دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در آرژانتین عبارتند از:

رتبه بندی دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در آرژانتین
نام دانشگاهرتبه بندی در آرژانتینرتبه بندی QS 2024
(Universidad de Buenos Aires (UBA266
(Universidad Católica Argentina (UCA7326
(Universidad Argentina de la Empresa (UADE132309
Universidad del Cema186021

گرایشات رشته اقتصاد در آرژانتین

گرایشات رشته اقتصاد در آرژانتین

دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور آرژانتین، امکان تحصیل در گرایشات مختلف را برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم کرده اند. تنوع بالایی در گرایشات مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به چشم می خورد. از گرایشات رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد می توان به مواردی از جمله اقتصاد و مدیریت گردشگری، اقتصاد و مدیریت سلامت، تاریخ اقتصاد و سیاست های اقتصاد و روابط اقتصادی بین المللی اشاره نمود. هم چنین امکان تحصیل در گرایشاتی از جمله اقتصاد اجتماعی و گسترش محلی نیز وجود دارد. دوره هایی تحت عنوان آموزش اقتصاد در دانشگاه نیز ارائه می شوند که مجازی بوده و نیاز به حضور دانشجویان در دانشگاه نمی باشد. قابل ذکر است که امکان تحصیل در دکتری اقتصاد تنها در دانشگاه دولتی بوینس آیرس (Universidad de Buenos Aires (UBA وجود دارد.

دروس ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد در آرژانتینسال اول (دروس اجباری)تحلیل اقتصاد خرداقتصاد کلان قیمت، مقادیر و پول
افزونه های ریاضیمباحث اقتصاد خرد پیشرفته
اقتصاد مقدماتیاقتصاد سنجی 1
سال دوم (دروس اجباری)کارگاه تز
اقتصاد سنجی 2
دروس اختیاری سال دوم (5 مورد از موارد ذکر شده باید اخذ گردند)بحران اقتصاد کلان و سیستم های پیچیده (48 ساعت)توسعه اقتصادی (48 ساعت)
اقتصاد کشاورزی (48 ساعت)اقتصاد فناوری (48 ساعت)
هزینه های اجتماعی (32 ساعت)اقتصاد کلان اشتغال و درآمد 1 و 2 (48 ساعت)
سرمایه گذاری (48 ساعت)نظریه کنش اقتصادی بخش عمومی (48 ساعت)
تئوری و سیاست های ثبات در اقتصادهای نیمه صنعتی (48 ساعت)ناهمگنی شرکت ها و بهره وری (16 ساعت)
سری زمانی برای تحلیل اقتصاد کلان (36 ساعت)

موقعیت های کاری رشته اقتصاد در آرژانتین

اقتصاد آرژانتین به طور پیوسته ای در حال خروج از وابستگی خود به صنعت بوده و به طور گسترده ای به سمت تکنولوژی و خدمات تمایل پیدا کرده و در حال حاضر 75% از اقتصاد این کشور را به خود وابسته کرده است. ساخت و ساز، تبلیغات و کشاورزی، سه رکن اصلی اقتصاد بوینس آیرس می باشند. توریسم نیز در این کشور رشد بالایی داشته و بیش از 300 هتل در این شهر واقع شده اند که در کنار آمار بالای هاستل ها، میزان ورود توریست ها به این کشور را افزایش داده اند. امکان فعالیت تمامی دانشجویان رشته های اقتصاد در حوزه های ذکر شده وجود داشته و از سایر بخش های ایده آل برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان این رشته می توان به تدریس، بانکداری و املاک اشاره نمود.

 

چگونگی تحصیل رشته اقتصاد در آرژانتین

زبان رسمی آموزش در آرژانتین اسپانیایی بوده اما تعداد کمی از کورس ها، به خصوص در مقاطع بالاتر، به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. برای تحصیل در کشور آرژانتین افراد ملزم به اخذ ویزای تحصیلی برای دوره های بیش از 3 ماه و یا ویزای توریستی برای دوره های کمتر از 90 روز می باشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین عبارتند از نامه اخذ پذیرش از دانشگاه ها یا مراکز آموزشی آرژانتین، چند عدد عکس پاسپورتی، پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و گواهی تمکن مالی، مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت. قابل ذکر است که پس از اتمام تحصیل در آرژانتین، با اشتغال در این کشور می توان در نهایت موفق به اخذ اقامت دائم آرژانتین گشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته اقتصاد در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته اقتصاد در آرژانتین پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته اقتصاد در آرژانتین چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته اقتصاد در آرژانتین، به نسبت اغلب کشورهای آمریکای جنوبی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در این رشته تحصیلی حدود 3700ARS (پزو آرژانتین) در ماه می باشد.
  • شرایط پذیرش دانشگاه ها در رشته اقتصاد در آرژانتین چگونه است؟ شرایط پذیرش دانشگاه های آرژانتین برای پذیرش در رشته اقتصاد بسیار ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد، زیرا دارای بوروکراسی های اداری پیچیده ای نمی باشند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *