ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در یونان

رشته اقتصاد در یونان

کسب اطلاعات کافی پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در یونان برای متقاضیان، امری اجتناب ناپذیر بوده و کمک کننده برای اخذ صحیح ترین تصمیم است. رشته اقتصاد و زیر شاخه های آن عموما توسط دانشکده های متعددی در سرزمین های اروپایی ارائه می گردند اما وجه تمایز تمامی آن ها در بررسی فاکتورهایی چون امکان یادگیری به زبان انگلیسی، میزان شهریه دریافتی از سوی مراکز و سطح کیفی و استانداردهای آموزشی خلاصه می گردد. باید خاطرنشان کرد امکان تحصیل در اغلب دانشگاه های مهد تمدن مغرب زمین، یونان، به صورت رایگان موجود نبوده و در ادامه پیرامون هزینه های مربوطه به تفصیل سخن خواهیم گفت. در ادامه این نگارش با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و راهکارهایی در ارتباط با تسهیل یادگیری دروس اقتصاد در سرزمین یونان همراه باشید.

  • ساده ترین شیوه های دستیابی به مجوز تحصیل در دانشگاه های برتر یونان کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای اصلی یونان تا چه اندازه با سایر کشورهای مدرن اروپایی متفاوت است؟
  • مزایا و معایب تحصیل رشته کرسی های اقتصاد در یونان کدامند؟
  • آیا موقعیت های شغلی پیش روی فارغ التحصیلان این رشته در یونان، با درآمد مطلوبی همراه خواهد بود؟
  • برترین دوره های ارائه شده اقتصاد در کشور یونان به چه شرحی است؟

معرفی شرایط اقتصادی یونان

یونان سرزمینی کهن در شرق قاره اروپا بوده و دارای جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر است؛ یونان علاوه بر شهرهای پرجمعیت و مشهوری چون آتن دارای قریب به 3000 جزیره نیز می باشد که اغلب آن ها غیرقابل سکونت هستند. از همسایگان یونان و شرکای تجاری این کشور می توان به ترکیه، بلغارستان و آلبانی اشاره کرد. نرخ بالای بیکاری یونان از ابتدای قرن حاضر تاکنون مجالی برای عرض اندام به این کشور در برابر سایر رقبای خود در زمینه اشتغال زایی و توسعه بازار اقتصاد نداده و با وجود استانداردهای نسبتا بالای زندگی در شهرهای این کشور، مشکلات زندگی در یونان موجب گشته تا شمار متقاضیان کار و اخذ اقامت دائم آن روندی نزولی را طی کند. شاهد این مدعی نیز کمترین میزان درآمد شاغلین حاضر در یونان است که 600€ (یورو) برآورد گشته.

تغییرات نرخ بیکاری یونان

گردشگری یکی از ارکان مهم اقتصاد در یونان است که 18% از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می گردد. خدمات بار اصلی اقتصاد یونان را بر دوش می کشد و صادرات نوشیدنی ها، مواد پتروشیمی و منسوجات در کنار کشتیرانی نیز تاثیر بسزایی در ثبات بخشی به اقتصاد این کشور دارا می باشند. جذب سرمایه گذاران به بازار یونان در سال های اخیر موجب گشته تا هم اکنون بیش از 20% نیروی کار این کشور را مهاجرین خارجی تشکیل دهند و از مزایای این امر می توان به جلوگیری از شکست های مالی نظیر سال 1878 اشاره کرد.

تحصیل رشته اقتصاد در یونان

یکی از علل پایداری محبوبیت یونان نزد متقضیان تحصیل در سرزمین های اروپایی، فعالیت نهادهایی چون IKV می باشد که با تخصیص انواع بورسیه به دانشجویان در سطوح مختلف موجب تشدید جذابیت اخذ ویزای تحصیلی یونان گشته اند. اغلب این بورسیه های شامل پرداخت کمک هزینه 550€ (یورو) به صورت ماهیانه به افراد می باشند که طی آن محصلین قادر به حضور رایگان در دوره های آموزش زبان یونانی نیز خواهند بود. 13 دانشگاه کشور یونان در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند و ذکر این نکته حائز اهمیت است که شهرهای Athens و Thessaloniki بیشترین سهم را در این بین دارا می باشند. به رغم اینکه هزینه زندگی دانشجویی در یونان پایین نمی باشد، برخورداری از امکان کار نیمه وقت طی هفته همزمان با تحصیل تاثیر بسزایی بر تسهیل امور دانشجویان خواهد داشت. اکنون برترین دانشگاه های ارائه دهنده اقتصاد در یونان را معرفی نموده ایم:

نام دانشگاه ارائه دهنده دروس اقتصادرتبه در یونان
National and Kapodistrian University of Athens1
University Of Patras2
University of Ioannina3
International Hellenic University4
Democritus University of Thrace5

تحصیل رشته اقتصاد در یونان

دروس و گرایشات رشته اقتصاد در یونان

از برترین مراکز ارائه دهنده رشته اقتصاد در یونان می توان به دانشگاه اقتصاد و بازرگانی این کشور اشاره کرد که تحت عنوان AUEB شناخته شده و تاریخ تاسیس آن به سال 1920 میلادی بازمی گردد. این مرکز در بین 5 موسسه آموزش عالی برتر یونان قرار داشته و ارائه دهنده انواع زیرگروه های اقتصاد از قبیل مدیریت بازاریابی، کسب و کار، بازرگانی، اقتصاد بین الملل و فناوری در مقاطع مختلف می باشد. هزینه تحصیل در این مرکز و سایر دانشکده های اقتصاد یونان در مقایسه با سرزمین هایی چون هلند و آلمان بسیار معقول بوده و سالیانه 1700€ (یورو) برآورد می گردد. علاوه بر این مراکز، شهر Thessaloníki نیز دارای موسسات گوناگونی می باشد که به ارائه دوره هایی حول محور اقتصاد با عناوین Art Law and Arts Management و Banking and Finance می پردازند.

میزان دستمزد اقتصاددانان در یونان

اشتغال در حوزه اقتصاد کشور یونان درصورت برخورداری از مهارت آنالیز و تحلیل داده های آماری به صورت پیشرفته با بخت و اقبال خوبی برای متقاضیان این امر همراه خواهد بود؛ اگرچه طی تحقیقات انجام گرفته در سال 2020 پایه دستمزد شاغلین این حوزه 14600$ (دلار آمریکا) در سال عنوان گشته است، باید اظهار داشت افراد با اندکی سابقه بیشتر در این زمینه کاری خود به درآمد سالیانه 27000$ (دلار آمریکا) دست خواهند یافت. همچنین شایان ذکر است که بالاترین میزان حقوق اقتصاددان های یونان 65900$ (دلار آمریکا) اعلام گشته است. همکاران توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره های تخصصی خود در این زمینه را با شما عزیزان در میان خواهند گذاشت.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *