ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در هند

رشته انیمیشن در هند

تحصیل رشته انیمیشن در هند را صرفا می توان برای افرادی مناسب دانست که قصد دارند در کشوری ارزان قیمت ادامه تحصیل دهند. هند یکی از کشورهایی است که تعداد بسیار زیادی دانشگاه را در خود جای داده است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به راحتی می توانند از دانشگاه های موجود در این کشور پذیرش دریافت کنند. باید به این نکته اشاره داشت که کیفیت همه دانشگاه های این کشور یکسان نیست و اکثر این دانشگاه ها فاقد اعتبار کافی هستند. در چنین شرایطی باید به این نکته توجه داشت که انتخاب دانشگاه محل تحصیل در هند یکی از مهم ترین گام هایی است که متقاضی پیش از هر فعالیت دیگری باید به آن توجه داشته باشد. در رشته انیمیشن برخی از دانشگاه های هند رتبه های مناسبی به دست آورده اند و این نکته ای ارزشمند به حساب می آید.

در حال حاضر دانشجویان ایرانی که هند را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، به نسبت گذشته کم تر شده است اما باید به این نکته اشاره کرد که در برخی از رشته های تحصیلی، همچنان هند یکی از کشورهای پیشتاز در آسیای مرکزی به حساب می آید و دانشگاه های این کشور نیز جایگاه های نسبتا مناسبی در سطح جهان دارند. در راستای توجه به این مسئله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در هند پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته انیمیشن در این کشور چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های هند در رشته انیمیشن دارای اعتبار کافی هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته انیمیشن در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در هند به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در هند

افرادی که قصد ادامه تحصیل در هند را دارند، برای انتخاب محل تحصیل خود باید به عوامل متعددی توجه داشته باشند و یکی از مهم ترین آن ها کیفیت آموزش است. دانشگاه های زیادی در هند رشته انیمیشن را ارائه می کنند اما تنها برخی از آن ها توانسته اند رتبه های مناسبی به دست آورند. رشته انیمیشن در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود و به همین دلیل می توان از آن به عنوان یکی از امتیازاتی یاد کرد که دریافت ویزای تحصیلی هند به همراه دارد. دانشجویان حتی با نمره 5.5 آیلتس نیز می توانند در برخی از دانشگاه های این کشور پذیرش خود در رشته انیمیشن را به دست آورند. در حال حاضر تحصیل در رشته انیمیشن در مقطع کارشناسی در این کشور 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان برای ورود به دوره کارشناسی ارشد باید یک دوره 2 ساله را در نظر داشته باشند.

معرفی دانشگاه های برتر هند در رشته انیمیشن

یکی از چالش های اساسی که تحصیل در هند به همراه دارد آن است که دانشجویان بتوانند یک دانشگاه معتبر برای خود در این کشور پیدا کنند. در رشته های مختلف تحصیلی شرایط دانشگاه های هند بسیار متفاوت است و بهتر است که فرد پیش از دریافت پذیرش نه صرفا به رتبه کلی دانشگاه بلکه به جایگاه دانشگاه در یک رشته خاص نیز توجه داشته باشد. در حال حاضر بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته انیمیشن در هند عبارتند از:

معرفی دانشگاه های برتر هند در رشته انیمیشن

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در هند

باید به این نکته اشاره داشت که هند یکی از ارزان قیمت ترین کشورهایی است که می توان برای تحصیل خود در رشته انیمیشن انتخاب کرد اما محدودیت هایی که مهاجرت به هند در رابطه با تحصیل به همراه دارد، می تواند فشار نسبی اقتصادی را به دانشجویان وارد کند. دانشجویان در هند به هیچ گونه منبع مالی دسترسی نخواهند داشت و باید تمام هزینه های زندگی خود در این کشور را شخصا تامین کنند.

دانشجویان برای یک ماه زندگی در این کشور به حدود 300$ تا 450$ (دلار) نیاز خواهند داشت که نسبت به بسیاری از کشورهای جهان مبلغ اندکی است اما با توجه به عدم امکان کار ضمن تحصیل، در تجمیع می توان گفت که زندگی در هند هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر هزینه تحصیل در رشته انیمیشن در این کشور نیز بین 3200$ تا 6500$ (دلار) در سال هزینه در برخواهد داشت و دانشجویان برای تامین آن نباید به دریافت بورسیه تحصیلی امید داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در هند

روند اخذ مدرک در رشته انیمیشن در هند

یکی از اصلی ترین چالش های دانشجویان رشته انیمیشن در هند، روند اخذ مدرک این رشته تحصیلی در این کشور می باشد. زیرا شرایط بسیار سختگیرانه ای برای اعطای مدرک رشته انیمیشن در هند وجود دارد. زیرا مهارت هایی که از مدرک رشته انیمیشن در هند به دست می آورید، نه تنها در صنعت فیلم مورد نیاز است بلکه در تبلیغات و بازاریابی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، برای دریافت مدرک رشته انیمیشن در هند باید یاد بگیرید که چگونه با استفاده از نرم افزارهای مختلف، تصاویر ثابت را به تصاویر متحرک تبدیل کنید.

برخی از مهارت های هنری و فنی که برای دریافت مدرک رشته انیمیشن در هند مورد نیاز است عبارت اند از:

برخی از مهارت های هنری و فنی مورد نیاز رشته انیمیشن در هند

شرایط کار یک انیماتور در هند

هند یکی از کشورهای در حال توسعه است و به منظور جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری در کشور خود، در تلاش است تا همواره شرایط را برای استخدام نیروهای بومی فراهم کند. از همین رو حتی افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند نیز نمی توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. با همه این تفاسیر، یک انیماتور در هند به طور متوسط 13400INR (روپیه) در ماه درآمد کسب می کند که درآمدی در سطح متوسط در این کشور به حساب می آید. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

کلیدی ترین سوالات در خصوص رشته انیمیشن در هند

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته انیمیشن در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • در شرایط پذیرش رشته انیمیشن در هند الزامات زبانی خاصی وجود دارد؟ تمامی متقاضیانی که قصد ورود به رشته انیمیشن در هند را دارند، باید به زبان انگلیسی آشنایی کامل داشته باشند.
  • آیا تحصیل رشته انیمیشن در هند بدون مجوز اقامت امکان پذیر است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته انیمیشن در هند هستند، در قدم اول باید برای دریافت مجوز اقامت تحصیلی خود در این کشور اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *