ویزای تحصیلی

رشته اورولوژی در ترکیه

رشته اورولوژی در ترکیه

تحصیل در رشته اورولوژی در ترکیه یکی از راهکارهایی است که به کمک آن می توان بهترین رزومه را در نزدیکی ایران برای خود ساخت. ترکیه یکی از کشورهایی است که به شدت مورد توجه ایرانی ها قرار گرفته است و هر ساله جمعیت قابل توجهی از ایران برای تحصیل در ترکیه اقدامات لازم را انجام می دهند. باید در نظر داشت که در حال حاضر ترکیه یکی از جذاب ترین مقصدهای اروپایی است چراکه اولا کیفیت آموزش در بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد و در نهایت دانشجویان برای تحصیل در این کشور نیاز به هزینه های زیاد نخواهند داشت.

در راستای توجه به همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته اورولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته اورولوژی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل دانشجویان در این کشور چگونه است؟

چشم انداز شغلی رشته اورولوژی در ترکیه

دولت ترکیه با همکاری دانشگاه های این کشور، چشم انداز شغلی ایده آلی را برای فارغ التحصیلان رشته اورولوژی در ترکیه ارائه کرده است. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه وجود چشم انداز شغلی ایده آل در این کشور می باشد. به طور کلی فارغ التحصیلان رشته اورولوژی در ترکیه با تشخیص و درمان بیماری ها در کلیه اندام های تولید کننده و تخلیه کننده ادرار کار می کنند. متخصصان اورولوژی در ترکیه همچنین حوزه آندرولوژی را نیز پوشش می دهند، و بیماری های اندام های جنسی مردانه را درمان می کنند.

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه

آنچه که مشخص است، ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان رشته اورولوژی را به عنوان یکی از رشته های مهم در بازار کار می داند و به همین دلیل سخت گیری های زیادی در رابطه با این موضوع اعمال شده است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که ترکیه یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته است و این خود می تواند ارزشمند باشد.

افرادی به عنوان دانشجوی رشته اورولوژی در ترکیه شناخته می شوند که اولا مدرک پزشکی خود را به دست آورده باشند و دوره انترنی و فلوشیپ را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته باشند. در حال حاضر این کشور امکان تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی را به دانشجویان می دهد و به همین دلیل می توان گفت که دانشجویان با توجه به توانمندی خود می توانند شانس بالایی برای پذیرش داشته باشند. آزمون های ورودی برای تحصیل پزشکی در ترکیه در نظر گرفته شده است و این یک چالش است که ورود به دانشگاه را می تواند دشوارتر کند. به مانند اکثر دوره های تخصص پزشکی، دوره اورولوژی نیز در این کشور در یک بازه زمانی 4 ساله ارائه می شود.

معرفی دانشگاه های برتر ترکیه در رشته اورولوژی

در ترکیه دانشگاه های زیادی وجود دارد که امکان ادامه تحصیل در رشته اورولوژی را به دانشجویان می دهد. افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در دانشگاه های بسیار خوبی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و این فرصتی است که می تواند شانس دریافت پذیرش را برای دانشجویان افزایش دهد.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ترکیه در رشته اورولوژی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های ترکیه در رشته اورولوژی

هزینه تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه

مهاجرت به ترکیه برای علاقمندان به رشته اورولوژی از آن جهت حائز اهمیت است که افراد می توانند با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شده و نیازی به پرداخت هزینه های سنگین ندارند. باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان در ترکیه به بورسیه های تحصیلی دسترسی چندانی نخواهند داشت ولی می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت کار کنند تا از این طریق بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

در شرایط کنونی می توان گفت که هزینه های مربوط به تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه در حدود 1800$ تا 2600$ (دلار) در دانشگاه های دولتی است و دانشجویان در این کشور شاید ارزان ترین نوع تحصیل با کیفیت در جهان را در این کشور پیدا کنند. از طرفی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور نیز به حدود 450$ تا 600$ (دلار) در ماه نیاز خواهد بود.

شرایط کار یک اورولوژیست در ترکیه

افرادی که ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در اولین فرصت پس از تحصیل خود در این کشور به کار مشغول شوند. باید در نظر داشت که دانشجویان در این کشور فرصت های محدودی برای کار دارند اما شرایط کار پس از تحصیل برای آن ها متفاوت است. یک اورولوژیست در حال حاضر در ترکیه 27200TRY (لیر) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق می تواند زندگی خود را از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی قرار دهد. در صورت که شما نیز به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما درخصوص تحصیل در ترکیه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در خصوص رشته اورولوژی در ترکیه

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته اورولوژی در ترکیه، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین الماللی که به دنبال کسب درآمد در طول تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه هستند، می توانند 19 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند.
  • بهترین مقطع تحصیلی در رشته اورولوژی در ترکیه کدام دوره است؟ طبق آمار به دست آمده در سال 2024 پرتقاضاترین و بهترین دوره برای تحصیل رشته اورولوژی در ترکیه مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *