ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در نروژ

رشته ایمنی شناسی در نروژ

رشته ایمنی شناسی در نروژ درآمد فوق العاده خوبی دارد اما به دلیل سختی های داشتن پیشنهاد شغلی، افراد علاقمند رمز ورود خود را تحصیل قرار می دهند. چه نوع مشاغلی در نروژ وجود دارد؟

  • کشاورزی
  • مواد شیمیایی
  • صید ماهی
  • فرآوری مواد غذایی
  • فلزات
  • معدن
  • محصولات کاغذی
  • پزشکی
  • پرستاری

امکان یافتن شغل در نروژ به عنوان انگلیسی زبان وجود دارد؛ ولی یافتن کار در نروژ به عنوان یک تازه وارد به این کشور یک چالش واقعی است. برخلاف بسیاری از کشورها، توانایی زبان انگلیسی بومی مزیت واقعی ندارد، دلیلش این است که نروژی ها به خوبی انگلیسی صحبت می کنند. اتباع خارجی که قصد کار در نروژ را دارند معمولاً به اجازه اقامت نیاز دارند؛ به اتباع خارجی می توان اجازه اقامت در نروژ را به دلایلی مانند مهاجرت کاری، حفاظت (پناهندگی) و مهاجرت خانوادگی دریافت کرد. نروژ ممکن است سرزمین موعود به نظر برسد، اما یافتن شغل در اینجا کار آسانی نیست، به خصوص اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا آمده باشید و مجوز کار نداشته باشید؛ البته، در بازار کار نروژ، تقاضای زیادی برای مشاغلی وجود دارد که برای برخی از کشورها چندان رایج نیستند، در زمینه هایی مانند نفت و گاز.

شهروندان اروپایی می توانند برای مهاجرت به نروژ به عنوان خوداشتغال ثبت نام کنند؛ با این حال، شهروندان غیر اتحادیه اروپا، از جمله آمریکایی ها، باید برای مجوز کار درخواست دهند و شرایط سختگیرانه است. در مرحله اول، شما باید سطح لیسانس یا آموزش حرفه ای معادل آن در زمینه کسب و کار پیشنهادی خود داشته باشید و بهترین راه ارائه لیسانس یا فوق لیسانس از دانشگاهی در نروژ است. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص رشته ایمنی شناسی در نروژ، میزان درآمد آن و غیره می باشد.

درآمد رشته ایمنی شناسی در نروژ

کار در نروژ فراوان است؛ خصوصا برای رشته هایی که در مقدمه بیان شدند که از آن جمله می توان به پزشکی و تخصص های مختلف آن اشاره نمود. فردی که در نروژ در بخش دکتر/ پزشک کار می کند معمولاً سالانه حدود 3430000NOK (کرون نروژ) درآمد دارد. دستمزدها از 1550000 NOK (کمترین میانگین) تا 5830000 NOK (کرون نروژ) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است؛ به عنوان یک مقیم مالیاتی نروژ، باید بر درآمدی که در طول یک سال تقویمی به دست آورده اید، مالیات بپردازید. شما مشمول مالیات بر حقوق و سایر درآمدهای خود، از جمله درآمد بهره، درآمد حاصل از اجاره اموال و درآمد حاصل از سهام خواهید بود. نرخ مالیات بر درآمد 22% است.

اکثریت قریب به اتفاق نروژی ها علاوه بر زبان نروژی، انگلیسی هم صحبت می کنند و به طور کلی در سطح بسیار بالایی. بسیاری از برنامه ها و دوره های تحصیلی دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. اما توجه شود چه فرد رمز ورود خود را کار و چه تحصیل در نروژ قرار داده باشد، خصوصا در رشته هایی مثل ایمنی شناسی، ناگزیر است که به زبان نروژی هم در کنار زبان انگلیسی تسلط کاملی داشته باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد ایمنی شناس ها (ایمیونولوژیست ها) بیان شده است:

درآمد رشته ایمنی شناسی در نروژ

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در نروژ

به طور کلی، اجازه اقامت دانشجویی حق استخدام در نروژ را پوشش نمی دهد. با این حال، اگر مجوز تحصیل به شما داده شود، به طور خودکار به شما اجازه کار پاره وقت نیز داده می شود؛ دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا می توانند 20 ساعت در هفته در طول سال اول تحصیل خود کار کنند. به خاطر داشته باشید که قبل از انقضای مجوز فعلی و پس از تکمیل مدرک، باید به عنوان جویای کار برای اجازه اقامت اقدام کنید؛ این اجازه اقامت حداکثر 12 ماه اعتبار خواهد داشت و باید مدرک/ تحصیلات خود را در نروژ به پایان رسانده باشید.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در نروژ

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل مزایای زیادی دارد؛ یکی از مهم ترین این موارد امکان تحصیل رایگان در این کشور می باشد حتی برای رشته ایمنی شناسی. دانشگاه های دولتی نروژ تماما رایگان هستند و تنها مبلغ اندکی بابت ثبت نام، بیمه و عضویت در انجمن دانشجویی باید پرداخت گردد. اما تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانشگاه های خصوصی نروژ در سال 2022 با توجه به قوانین دانشگاه بین 12000€ تا 30000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. به این مبلغ باید هزینه زندگی در نروژ را نیز افزود که نسبتا بالاتر از کشورهایی مثل اتریش، دانمارک، آلمان، مجارستان و غیره می باشد. حدود هزینه زندگی در نروژ طی سال جاری برای دانشجویان ماهانه بین 1800€ تا 2200€ (یوور) می باشد که بخشی از آن با کار دانشجویی قابل تامین است. بالاترین حقوق برای یک دانشجو در نروژ 219 کرون در ساعت است.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در نروژ

موقعیت های تحصیلی رشته ایمیونولوژی در نروژ

به منظور تحصیل در نروژ علاقمندان باید به طور مداوم ددلاین ها و دوره های ارائه شده توسط دانشگاه های نروژ را بررسی کنند. در ادامه تعدادی از دوره های تحصیلی سال تحصیلی 2023-2022 بیان شده است:

  • Researcher in Cancer Immunology در دانشگاه اسلو: از طریق توسعه درمان های ایمونولوژیک بالقوه، فرد مسئول توسعه فاز اولیه انتقال ویروس از آزمایشگاه تحقیقاتی به پروتکل قبل از GMP خواهد بود.
  • PhD position in Immunology combined with big data analysis در دانشگاه برگن: علاقه به رویکرد چند رشته ای با استفاده از محاسبات داده های مقیاس بزرگ و همچنین انجام مطالعات ایمونولوژیک، از طریق ثبت ملی و بانک زیستی دانشگاه به مقدار زیادی دسترسی دارد.
  • Postdoctoral fellow on bile duct immunology using an organ-on-a-chip system در دانشگاه اسلو: مجرای صفراوی روی یک تراشه برای بررسی عملکردهای ایمنی در مجاری صفراوی. تمام نتایج حاصل از آزمایش‌های مبتنی بر تراشه در مدل‌های حیوانی و/یا بیماری‌های انسانی اعتبار متقابل خواهند داشت.

از دیگر دوره های ایمنی شناسی در نروژ می توان به Researcher Cellular immune response to third and fourth corona vaccination in immunocompromised در دانشگاه اسلو و غیره اشاره نمود. ماساچوست بهترین ایالت این کشور برای مشاغل ایمونولوژیست است و رود آیلند دومین میانگین متوسط ​​حقوق را در کشور دارد. ایمونولوژیست ها در انگلوود بیشترین درآمد را دارند؛ با این حال توجه شود که تحصیل در آمریکا رایگان نیست. در این مقاله راجع به رشته ایمنی شناسی در نروژ اطلاعاتی ارائه گردید و علاقمندان تحصیل در نروژ می توانند برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *