ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در هلند

رشته ایمنی شناسی در هلند

رشته ایمنی شناسی در هلند علاقمندان خیلی زیادی دارد، منتهی توجه شود تحصیل و زندگی در این کشور مستلزم داشتن تمکن مالی بالایی می باشد. پس تحصیل در هلند رایگان نیست و هزینه هایی دربردارد؛ شما باید هزینه های زندگی و همچنین هزینه های تحصیل را در نظر بگیرید. منابع مختلفی برای تامین مالی وام برای شما وجود دارد و در برخی موارد، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک هزینه باشید. متوسط ​​هزینه زندگی در هلند بالا است، اما معمولاً برای مهاجران کار در این کشور مقرون به صرفه است؛ روتردام و لاهه هر دو در 30 شهر برتر جهان از نظر هزینه های محلی زندگی در نظرسنجی InterNations Expat Insider قرار دارند و آمستردام در رتبه 56 قرار دارد.

در هلند، اکثریت قریب به اتفاق مردم می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و تخمین زده می شود که تسلط به زبان انگلیسی بین 90% تا 93% جمعیت هلندی باشد؛ کودکان هلندی باید حداکثر از ده سالگی در دبستان شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنند. انگلیسی صحبت کردن در هلند شرایط کار ضمن و پس از تحصیل در هلند را برای خارجی ها بسیار ساده تر می کند؛ پس طبیعی است که علاقمندان زیادی برای تحصیل در هلند هستند که برخی از آن ها نیز خواستار تحصیل در رشته هایی مثل ایمنی شناسی می باشند. در همین راستا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به سوالات شما پاسخ می دهند.

کار با رشته ایمنی شناسی در هلند

هلند با تولید ناخالص داخلی 708 میلیارد $ (دلار) و تولید ناخالص داخلی $57334 (دلار) در میان 10 کشور توسعه یافته ثروتمند جهان قرار دارد. در یک رتبه بندی جدید که کیفیت زندگی مهاجران را در کشورهای مختلف در سراسر جهان ارزیابی می کند، هلند جایگاهی را در بین 10 کشور برتر به دست آورد. کشورهایی مانند آلمان، فرانسه را شکست داد. پس با وجود همه این مزایا طبیعی است که تحصیل و کار در هلند طرفداران زیادی داشته باشد؛ نرخ بیکاری در هلند همواره در سال های گذشته زیر 3% بوده است و موقعیت های کاری زیادی در این کشور وجود دارد.

این سوال مطرح می شود که آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در هلند کار کنم؟ پس از فارغ التحصیلی، باید برای اجازه اقامت صحیح اقدام کنید؛ شما به احتمال زیاد می خواهید برای اجازه اقامت Orientation Year درخواست دهید. پس از اینکه درخواست ویزا شما پذیرفته شد، می توانید کار خود را شروع کنید؛ در حال حاضر به دانشجویان بین المللی که از دانشگاه های هلند فارغ التحصیل می شوند، یک سال تحصیلی اعطا می شود و این به آنها اجازه می دهد تا یک سال بدون نیاز به مجوز کار شغلی پیدا کنند.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد ماهانه رشته ایمنی شناسی (ایمیونولوژی) در هلند بیان شده است:

حدود درآمد ماهانه رشته ایمنی شناسی در هلند

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در هلند

اگر با مجوز اقامت دانشجویی در هلند اقامت دارید، مجاز به کار حداکثر تا 16 ساعت در هفته در طول سال یا تمام وقت در ماه های تابستان (ژوئن تا آگوست) هستید. بسیاری از دانش آموزان در حالی که تحصیلات خود را در هلند دنبال می کنند کار می کنند؛ دانشجویان خارجی (غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس) با مجوز اقامت معتبر مجاز به انجام کار تمام وقت با حقوق در ماه های ژوئن، ژوئیه و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر 16 ساعت در هفته در خارج از کشور هستند.

هزینه رشته ایمنی شناسی در هلند

تحصیل در هلند رایگان نیست اما تقریبا تنها راه برای مهاجرت به این کشور زیبا و ثروتمند می باشد. چون اخذ پیشنهاد شغلی، خصوصا در رشته هایی مثل ایمیونولوژی از کشوری در اتحادیه اروپا بسیار دشوار است. هزینه تحصیل در هلند سالانه با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است و در رشته هایی مثل پزشکی و گرایش های آن از جمله ایمنی شناسی، بیشترین هزینه ها را دارد. به طور حدودی هزینه تحصیل در هلند در رشته ایمنی شناسی سالانه 9000€ تا 16000€ (یورو) می باشد. در ضمن به این رقم باید هزینه زندگی در هلند را نیز افزود که در آمستردام بین 1000€ تا 1200€ (یورو) می باشد که بخشی از آن را می توان تامین نمود.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در هلند

ویزای تحصیلی هلند برای رشته ایمنی شناسی

اگر دانشجوی معمولی لیسانس یا کارشناسی ارشد هستید: باید بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی خود برای یک دوره 12 ماهه 11100€ (یورو) به اضافه هزینه تحصیل خود داشته باشید. فارغ التحصیلان بین المللی می توانند پس از اثبات 5 سال اقامت قانونی و مهارت های کافی زبان هلندی و دانش در مورد فرهنگ هلندی، برای اقامت دائم اقدام کنند؛ نیمی از سال های دانشجویی در هلند با شرایط اقامت 5 ساله محاسبه می شود.

اگر می خواهید به عنوان یک تبعه اتحادیه اروپا /EEA یا سوئیس در هلند اقامت دائم داشته باشید، باید به مدت 5 سال در هلند زندگی کنید؛ این روند برای شما آسان تر از اتباع کشورهای ثالث خواهد بود. پس از اتمام برنامه خود، می توانید اقامت خود در هلند را تا 12 ماه تمدید کنید؛ شما باید وضعیت ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید و همچنین ممکن است نیاز به دریافت مجوز داشته باشید. حتی به عنوان فردی اروپایی، اگر می خواهید بیش از 90 روز در هلند بمانید، ممکن است به اجازه اقامت نیاز داشته باشید و در بسیاری از موارد قبل از سفر به هلند باید برای ویزای طولانی مدت نیز درخواست دهید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته ایمنی شناسی در هلند توضیحاتی ارائه گردیده است.

سوالات مهم در باب رشته ایمنی شناسی در هلند

در بخش موخره مقاله مفتخر به پاسخ دهی پرسش های پرتکرار شما خواهیم بود:

  • کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در هلند چگونه است؟ اگر با مجوز اقامت دانشجویی در هلند اقامت دارید، مجاز به کار حداکثر تا 16 ساعت در هفته در طول سال یا تمام وقت در ماه های تابستان (ژوئن تا آگوست) هستید. بسیاری از دانش آموزان در حالی که تحصیلات خود را در هلند دنبال می کنند کار می کنند؛ دانشجویان خارجی (غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس) با مجوز اقامت معتبر مجاز به انجام کار تمام وقت با حقوق در ماه های ژوئن، ژوئیه و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر 16 ساعت در هفته در خارج از کشور هستند.
  • هزینه رشته ایمنی شناسی در هلند به چه صورت است؟ تحصیل در هلند رایگان نیست اما تقریبا تنها راه برای مهاجرت به این کشور زیبا و ثروتمند می باشد. چون اخذ پیشنهاد شغلی، خصوصا در رشته هایی مثل ایمیونولوژی از کشوری در اتحادیه اروپا بسیار دشوار است. هزینه تحصیل در هلند سالانه با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است و در رشته هایی مثل پزشکی و گرایش های آن از جمله ایمنی شناسی، بیشترین هزینه ها را دارد. به طور حدودی هزینه تحصیل در هلند در رشته ایمنی شناسی سالانه 9000€ تا 16000€ (یورو) می باشد. در ضمن به این رقم باید هزینه زندگی در هلند را نیز افزود که در آمستردام بین 1000€ تا 1200€ (یورو) می باشد که بخشی از آن را می توان تامین نمود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *