ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین

رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین

تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین بنا به دلایل مختلف می تواند یک امتیاز بزرگ در رزومه بسیاری از افراد باشد. اوکراین یکی از کشورهایی است که هزینه های کمی برای تحصیل از دانشجویان خارجی دریافت می کند و به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل دارند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در حال حاضر اوکراین یکی از کشورهایی است که می توان از آن به عنوان دروازه ای برای ورود به اروپا یاد کرد و به همین دلیل است که در سال های اخیر تمایل به تحصیل در این کشور به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و دانشجویان ایرانی زیادی نیز به تحصیل در این کشور مشغول شده اند.

رشته بازرگانی بین الملل یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های مختلف جهان در گروه های اقتصاد و مدیریت ارائه می شود و به همین دلیل در بازار کار نیز جایگاه بسیار ویژه ای دارد. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که ورود به حوزه های تخصصی می تواند روند رشد آن ها را به صورت قابل توجهی افزایش داده و کمک کند که فرد پس از بازه زمانی کوتاهی در یک صنعت خاص جایگاه ویژه پیدا کند. در همین رابطه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین پرداخته اند و شرایط و جزئیات آن را مورد بررسی قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین چگونه است؟
  • آیا اوکراین دانشگاه های معتبری در این رشته دارد؟
  • محدودیت های انتخاب اوکراین برای تحصیل چیست؟
  • هزینه تحصیل این رشته در اوکراین چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در اوکراین به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین

افرادی که قصد تحصیل در کشور اوکراین را دارند، باید شرایط خاصی را پشت سر بگذارند که تنها در برخی از کشورهای جهان از جمله روسیه رایج است. جدول زیر به خوبی نشان می دهد که چگونه می توان در اوکراین دوره تحصیل رشته بازرگانی بین الملل را در مقاطع مختلف آغاز کرد.

مقطع تحصیلیمدارک مورد نیاز
کارشناسیدیپلم 12 ساله، مدرک زبان، قبولی آزمون پادفک
کارشناسی ارشدمدرک کارشناسی بازرگانی بین الملل یا رشته مرتبط، مدرک زبان، قبولی آزمون پادفک
دکترامدرک کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی مرتبط با بازرگانی بین الملل یا رشته های مشابه، قبولی آزمون پادفک، مدرک زبان

تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین به زبان های روسی، اوکراینی و همچنین انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویان ممکن است به مدرک زبان برای تحصیل در این کشور نیز نیاز نداشته باشند چراکه در دوره پادفک، آموزش زبان را نیز می آموزند. همین مسئله سبب شده است تا مدرک زبان، در لیست مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اوکراین قرار نداشته باشد.

دانشگاه های اوکراین در رشته بازرگانی بین الملل نیز شرایط نسبتا مناسبی دارند و اگرچه نمی توان آن ها را در جمع بهترین های جهان قرار داد اما می توان گفت که به طور کلی دارای امتیازهای مناسبی هستند و اکثر کشورهای اروپایی نیز به آن ها اعتبار بخشیده اند. برخی از مهم ترین دانشگاه های اوکراین برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین

در حال حاضر می توان اوکراین را به عنوان یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت جهان برای تحصیل دراین رشته معرفی کرد. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، این فرصت را خواهند داشت که شهریه بسیار کمی را پرداخت کرده و در همین راستا هزینه های زندگی کمی را نیز بپردازند.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین برای دانشجویان خارجی در حدود 1200$ تا 3000$ (دلار) در سال است و به همین دلیل فشار اندکی به دانشجویان برای تحصیل در این کشور وارد می شود. دانشجویان همچنین باید در حدود 200$ تا 300$ (دلار) برای گذراندن زندگی خود در این کشور داشته باشند که با توجه به قوانین جدیدی که در اوکراین وضع شده است این کشور به دانشجویان اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت کار کرده و هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در اوکراین

شرایط کار کارشناسان امور بازرگانی در اوکراین

اوکراین با وجود این که در زمینه های اقتصادی در دسته کشورهای قدرتمند جهان قرار ندارد، یکی از بزرگترین صادر کنندگان گندم و گاز در جهان به حساب می آید. چنین مسئله ای سبب شده است که رشته بازرگانی بین الملل در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار باشد. افرادی که برای تحصیل، مهاجرت به اوکراین را تجربه کرده باشند، می توانند پس از دریافت مدرک خود نیز در این کشور به ادامه زندگی مشغول شوند و این مسئله وابسته به یافتن کار در این کشور خواهد بود. یک کارشناس امور بازرگانی در اوکراین می تواند 18800UAH (هریونیا) در ماه درآمد داشته باشد که درآمدی مناسب در این کشور است. در صورتی که در جستجوی مسیری برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، چه بهتر که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *