ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

شرایط مناسبی که تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه دارد، این کشور را به یکی از گزینه های ایده آل در این رشته بدل کرده است. افرادی که ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند بسیار محدود هستند اما در ایران شرایط متفاوت است و افراد زیادی بنا به دلایل مختلف از جمله تشابهات فرهنگی و زبانی تلاش می کنند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. در حال حاضر دانشگاه های ترکیه در این رشته توانسته اند جایگاه مناسبی در سطح جهان پیدا کنند و این مسئله خود مزید بر علت شده است تا افراد بیشتری از ایران در تلاش باشند تا خود را به این کشور برسانند.

ترکیه یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل ارزان قیمت را به دانشجویان خارجی می دهد و این خود عامل اثرگذار دیگری برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است. باید در نظر داشت که دانشجویان برای ورود به دانشگاه های دولتی این کشور نیاز به شرکت در آزمون های ورودی خواهند داشت و از این طریق است که می توانند تحصیل با کیفیت تری را تجربه کنند. در راستای توجه به همین موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه خواهند پرداخت و توضیحات تکمیلی در این رابطه را در اختیار علاقمندان قرار خواهند داد.

شرایط رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که این کشور در زمینه آموزش در حال پیشرفت های چشمگیری است و به همین دلیل است که سالانه شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور دچار تغییر می شود. علاقمندان به رشته بازرگانی بین الملل باید در نظر داشته باشند که آزمون های ورودی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است و در صورتی که فردی تمایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور داشته باشد، باید در این آزمون ها شرکت کند.

در رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه، مقطع کارشناسی یک دوره 4 ساله آموزشی است و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 2 و 3 سال به ادامه تحصیل مشغول می شوند. با توجه به شرایطی که روابط سیاسی ترکیه و ایران دارد، دانشجویان ایرانی می توانند بدون نیاز به ویزای تحصیلی ترکیه و تنها با داشتن پذیرش، خود را به این کشور برسانند.

معرفی دانشگاه های برتر رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های بسیار زیادی در ترکیه وجود دارد اما اعتبار تنها برخی از آن ها در سطحی است که می توان تحصیل در خارج از کشور را ارزشمند سازد. متقاضیان تحصیل در این رشته باید توجه داشته باشند که مدرک دریافتی آن ها باید اعتبار کافی را داشته باشد و به همین دلیل است که انتخاب دانشگاه محل تحصیل در ترکیه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

هزینه رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

یکی از مزیت های مهاجرت به ترکیه برای تحصیل آن است که دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه، به صورت سالیانه، دوره تحصیلی خود در این کشور را به پایان ببرند. ترکیه یکی از کشورهایی است که همچون ایران با نوسانات قیمت ارز روبرو است و به همین دلیل است که افراد زیادی با مشکلات محاسبه هزینه های زندگی در این کشور روبرو می شوند. با این وجود همچنان می توان گفت که ترکیه یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل در رشته های مختلف از جمله همین رشته ارزشمند است.

جدول زیر به طور تقریبی هزینه های احتمالی دانشجویان خارجی در ترکیه در رشته بازرگانی بین الملل را نشان می دهد:

نوع هزینهمبلغ به دلار
هزینه تحصیل (شهریه)1300$ تا 4200$
شهریه در دانشگاه های خصوصیتا 28000$
هزینه زندگی ماهانه350$ تا 500$

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

مزایای رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه مزیت های بی شماری را برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد. برخی از مهمترین مزیت های تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه عبارت اند از:

مزایای تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ترکیهتوضیحات
ارائه طیف وسیعی از دوره هاموسسات آموزشی در ترکیه طیف وسیعی از دوره ها و تخصص ها را در رشته بازرگانی بین الملل در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند.
شرایط پذیرشمسیر پذیرش در رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه ممکن است به نسبت سایر کشورهای غربی آسان تر باشد.
دانشگاه های معتبربرخی از موسسات آموزشی ترکیه به ویژه در رشته بازرگانی بین الملل در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.
تحصیل به زبان انگلیسیدانشجویان می توانند در موسسات آموزشی بین المللی ترکیه به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

شرایط کار یک متخصص علوم بازرگانی در ترکیه

افرادی که به عنوان متخصص یا کارشناس علوم بازرگانی در دانشگاه مدرک تحصیلی خود را به دست می آورند، این شانس را خواهند داشت که در دامنه وسیعی از شرکت های این کشور به کار مشغول شوند. باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر یک نیروی کار در این صنعت به طور متوسط 6410TRY (لیر) در ماه درآمد دارد که درآمدی بالاتر از سطح متوسط در این کشور به حساب می آید. مدیران این بخش می توانند تا 2 برابر مبلغ اعلام شده درآمد کسب کنند. با این وجود بسیاری از افراد پس از دریافت مدرک خود در مسیر مهاجرت به کشورهای برتر اروپایی به ویژه آلمان قرار می گیرند. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی یا تحصیل در ترکیه هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • شرکت در امتحانات ورودی برای تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه الزامی است؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه هستند، باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند.
  • آیا امکان تحصیل رشته بازرگانی بین الملل به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد؟ برخی از موسسات آموزشی بین المللی در ترکیه تمامی دروس رشته بازرگانی بین المللی را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *