ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در عمان

رشته بازرگانی بین الملل در عمان

تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در عمان می تواند یک پروسه نسبتا پر ریسک برای بسیاری از علاقمندان به این رشته باشد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که رشته بازرگانی بین الملل یکی از رشته های مهم در دنیای امروز است و عمان به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، به متخصصین این حوزه نیاز خواهد داشت. بسیاری از شهروندان عمانی خود برای تحصیل در این رشته به خارج از کشور مهاجرت می کنند و پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، راهی عمان می شوند تا بتوانند مطابق با استانداردهای کشور خود به کار مشغول شده و از مزایای بسیار زیادی که در این کشور وجود دارد بهره ببرند.

درون عمان دانشگاه های معتبر چندانی وجود ندارد و این مسئله خود یکی از دلایلی است که نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در حال حاضر دانشگاه های عمان برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی بودجه های نسبتا زیادی را طلب می کنند و این مسئله منجر به آن شده است که بسیاری از افراد از تحصیل در این کشور منصرف شوند و صرفا به عنوان یک مقصد کاری به آن نگاه کنند. در راستای توجه به همین موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در عمان پرداخته اند و اطلاعاتی در این رابطه را در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در عمان چیست؟
  • بهترین راهکارها برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در این کشور کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در عمان چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در عمان، به عنوان نیروی کار در این کشور اقامت دریافت کرد؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در عمان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که عمان یکی از بهترین کشورهای حاشیه خلیج فارس برای زندگی است اما نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به کیفیتی که آموزش در آن دارد چندان مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل نمی توان از آن به عنوان یک انتخاب عالی یاد کرد. شاید بتوان گفت که تنها مزیتی که تحصیل در عمان به همراه دارد آن است که دانشجویان در این کشور می توانند به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع تحصیلی در رشته بازرگانی بین الملل به ادامه تحصیل بپردازند.

برخی از مهم ترین ویژگی هایی که تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در عمان به همراه دارد عبارتند از:

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در عمان

در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های عمانی نتوانسته اند در رتبه بندی های جهانی جایگاهی برای خود به دست آورند و به همین دلیل نمی توان گفت که این دانشگاه ها از نظر علمی مورد تایید هستند. وزارت علوم در ایران نیز دانشگاه های عمان را در لیست دانشگاه های مورد تایید خود قرار نداده است و این یک چالش دیگری است که می تواند مهاجرت به عمان از طریق تحصیل را با تردیدهایی همراه سازد.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در عمان

باید به این نکته اشاره داشت که عمان یکی از کشورهای گران قیمت در جهان برای تحصیل در رشته های مختلف است و در صورتی که فردی از تمکن مالی بالا برخوردار نباشد، توصیه می شود تا کشورهای دیگری را برای تحصیل خود انتخاب کند. دانشجویان رشته بازرگانی بین الملل به مانند اکثر رشته های تحصیلی در این کشور، شانس زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی نخواهند داشت و در نتیجه باید تمامی هزینه های خود را شخصا پرداخت کنند.

شهریه دانشجویان خارجی در رشته بازرگانی بین الملل در عمان، بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی، بین 8900$ تا 13700$ (دلار) در سال است. دانشجویان همچنین باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند که به طور متوسط می توان آن را در حدود 1100$ تا 1600$ (دلار) در ماه دانست. با توجه به عدم امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان خارجی در این کشور، تمامی این هزینه ها نیز باید از پس انداز قبلی فرد تامین شود و این مسئله می تواند فشار اقتصادی را بر دانشجویان افزایش دهد.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در عمان

شرایط کار یک کارشناس بازرگانی در عمان

سطح بالای درآمد در عمان سبب شده است تا افراد زیادی تمایل داشته باشند که در همین کشور به کار مشغول شوند و در حال حاضر محدودیتی برای کار شهروندان ایرانی در این کشور وجود ندارد. یک کارشناس امور بازرگانی در عمان می تواند درآمدی در حدود 1600OMR (ریال عمان) در اختیار داشته باشد و این سطح درآمدی، زندگی خوبی را برای او در این کشور رقم خواهد زد.

در شرایط کلی باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان می توانند در عمان به ادامه زندگی پس از تحصیل مشغول شوند اما با توجه به هزینه های بالای زندگی در این کشور، می توان به آن ها توصیه کرد که کشورهای ارزان تری را برای تحصیل خود انتخاب کنند و صرفا برای کار مهاجرت به عمان را تجربه کنند. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *