ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در نیوزلند

رشته بازیگری در نیوزلند

با توجه به افزایش متقاضیان تحصیل در رشته های زیر شاخه هنر، گزینه های مهاجرت از طریق تحصیل در این رشته ها نیز متنوع تر از پیش شده است؛ به عنوان مثال، تحصیل رشته بازیگری در نیوزلند یکی از گزینه های پیش روی افراد علاقمند به تحصیل در رشته های هنری و مهاجرت از این طریق می باشد. کشور نیوزلند با اعمال استانداردهای روز دنیا و سرمایه گذاری در بخش آموزش، شرایط ایده آلی را برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم آورده است. شایان ذکر است که مهاجرت به این کشور از طریق روش های دیگری از جمله سرمایه گذاری و اشتغال نیز امکان پذیر می باشد. در این مقاله که توسط همکاران ما در بخش ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به بخشی از سوالات شما عزیزان از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • تحصیل در رشته بازیگری در نیوزلند از چه طریقی امکان پذیر است؟
  • مراکز ارائه دهنده رشته بازیگری در نیوزلند کدامند؟
  • دانش آموختگان حوزه بازیگری در نیوزلند در چه بخش هایی می توانند مشغول به کار گردند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند شامل چه مواردی می شود؟

شرایط زندگی و اقتصاد در نیوزلند

نیوزلند کشوری واقع در جنوب غربی اقیانوس آرام است که با نام قلمرو همسود نیوزلند نیز شناخته می گردد و از دو جزیره بزرگ و تعدادی جزیره کوچک تشکیل شده است. نزدیک ترین همسایه این کشور استرالیاست که در مسافت 2000 کیلومتری آن قرار دارد. پایتخت نیوزلند شهر ولینگتون و بزرگترین شهر آن، آوکلند می باشد. طبق آمار اعلام شده، حدودا 75% جمعیت نوزلند را اروپایی ها تشکیل می دهند و پس از آن، مائوری ها بزرگترین اقلیت قومیتی ساکن این کشور به شمار می روند. انگلیسی و مائوری دو زبان رسمی نیوزلند به حساب می آیند که زبان انگلیسی رواج بیشتری دارد. نیوزلند در گروه کشورهای توسعه یافته قرار گرفته و از کشورهای مطرح دنیا از نظر شاخص توسعه انسانی بوده است.

 

اقتصاد نیوزلند بر پایه صادرات بوده و از مهم ترین محصولات صادراتی آن می توان به تولیدات کشاورزی و دامپروری اشاره نمود. نیوزلند هم چنین صنایع قدرتمند و پر رونقی داشته که استخراج طلا، تولید الوار و صید نهنگ و فک از پر اهمیت ترین آنان می باشند. فرهنگ و هنر نیوزلند آمیزه ای از فرهنگ اروپایی و مائوری می باشد. سینمای نیوزلند پیشرفت های گوناگونی را در کارنامه خود دارد و این کشور از لوکیشن های محبوب برای فیلم برداری به شمار می رود. سینمای نیوزلند از سال 1960 پیشرفت های عظیمی را تجربه کرده و از موفق ترین فیلم های سینمای این کشور می توان مواردی از جمله آخرین سامورایی، آواتار، ارباب حلقه ها، کینگ کونگ و هابیت را ذکر نمود. نیوزلند هم چنین در زمینه آموزش بازیگری فعالیت هایی داشته و در حال حاضر گرایشات گوناگون این رشته در دانشگاه های این کشور تدریس می گردند.

دوره های رشته بازیگری در نیوزلند

رشته بازیگری در نیوزلند برای اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل بازیگری در این کشور هستند، شامل دوره های گوناگونی می شود. برخی از مهمترین دوره های رشته بازیگری در نیوزلند عبارت اند از:

دوره های رشته بازیگری در نیوزلندطول دورهتوضیحات
کارگردانی تئاتر22 ماهدوره کارشناسی در کارگردانی تئاتر در نیوزلند، یک برنامه آکادمیک دقیق است که در طول آن موضوع خود را به طور دقیق بررسی می کنید.
فیلمسازی24 ماهتمرکز بر نقش ویرایش در هر جنبه ای از کار دانشجویان فیلمسازی در رشته بازیگری است.
چند رسانه ای12 ماهاین دوره تحصیلی با هدف توسعه مهارت ها در رسانه ها صورت می گیرد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دوره را در رشته بازیگری از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دوره را در رشته بازیگری از دیدگاه دانشجویان بین المللی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در نیوزلند

طبق موارد ذکر شده، تحصیل در نیوزلند از طریق اخذ پذیرش در رشته بازیگری و سایر گرایشات حوزه سینما برای علاقه مندان امکان پذیر می باشد. دانشگاه های کشور نیوزلند با ارائه رشته بازیگری در گرایشات گوناگون و هم چنین مدرکی با اعتبار جهانی، مسیر را برای ورود دانشجویان خارجی هموار تر کرده اند. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در نیوزلند، دانشگاه ولینگتون (Victoria University of Wellington) می باشد که هزینه تحصیل در این مرکز در مقطع کارشناسی 37860NZD (دلار نیوزلند) و در مقطع کارشاسی ارشد و دکتری، 28670NZD (دلار نیوزلند) در سال اعلام شده است. طبق آمار THE در سال 2020، رتبه این دانشگاه در میان برترین مراکز آموزشی جهان 501 ذکر شده است.

سایر مراکز ارائه دهنده رشته بازیگری در نیوزلند در جدول زیر ذکر شده اند:

نام مرکزرتبه در جهان
The University of Waikato501
Massey University272
University of Auckland81
University of Otago184

گرایشات و دروس رشته بازیگری در نیوزلند

گرایشات و دروس رشته بازیگری در نیوزلند

علاوه بر تعدد دانشگاه ها و مراکز آموزشی موجود در نیوزلند، ارائه گرایشات گوناگون رشته بازیگری نیز از دیگر مزایای تحصیل در این کشور به شمار می رود. از گرایشات ارائه شده در مقطع کارشناسی در نیوزلند می توان به مواردی از جمله بازیگری، سینما، کارگردانی سینما، بازیگری تئاتر و طراحی صحنه اشاره نمود. هم چنین گرایشات موجود در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، مواردی از جمله مطالعات تئاتر و تاریخ سینما را نیز در بر می گیرد. از دروس اصلی رشته بازیگری در نیوزلند در مقطع کارشناسی می توان به مواردی از جمله مقدمات و اصول بازیگری، تاریخ بازیگری، بازی برای دوربین، تمرینات اجرایی و صداسازی اشاره نمود. در ادامه این مقاله در مورد نحوه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور نیوزلند توضیح خواهیم داد.

نحوه تحصیل رشته بازیگری در نیوزلند

علاقه مندان برای تحصیل در رشته بازیگر در نیوزلند باید در ابتدا با ارائه مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نیوزلند، به دریافت نامه پذیرش خود بپردازند. از مدارک لازم برای این پروسه می توان به مواردی از جمله گواهی تمکن مالی، مدرک زبان، ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل و انگیزه نامه اشاره نمود. قابل ذکر است که پذیرش رشته های هنری دو مرحله ای بوده و علاوه بر بررسی مدارک، یک تست عملی را در زمینه مربوطه در بر می گیرد. پس از اخذ نامه پذیرش، افراد باید جهت اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند به سفارت این کشور مراجعه نمایند و مدارک مورد نیاز را برای بررسی ارائه کنند. از مدارک لازم برای این پروسه می توان به مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش، عکس پاسپورتی و گواهی سلامت اشاره نمود.

فرصت های شغلی رشته بازیگری در نیوزلند

علاقه مندان به تحصیل رشته بازیگری در نیوزلند در نظر داشته باشند که امکان اشتغال در این کشور برای دانشجویان خارجی و هم چنین فارغ التحصیلان فراهم است. از فرصت های شغلی موجود برای دانش آموختگان حوزه بازیگری و سینما در نیوزلند می توان به مواردی از جمله بازیگری سینما، تئاتر و تلوزیون، استعداد یاب حوزه سینما و تئاتر، فیلم نامه نویس و کارگردان تئاتر و یا سینما اشاره نمود. به این ترتیب افراد می توانند با اشتغال در نیوزلند موفق به اخذ اقامت کاری این کشور شده و پس ار گذشت چند سال، اقامت دائم آن را به دست آورند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند همه روزه با کارشناسان و وکلای مجرب ما در تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته بازیگری در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص رشته بازیگری در نیوزلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل رشته بازیگری در نیوزلند چگونه است؟ یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته بازیگری در نیوزلند شرایط پذیرش ساده در دانشگاه های این کشور می باشد. زیرا از بوروکراسی های اداری پیچیده در رون ثبت نام دانشگاه های بازیگری نیوزلند خبری نیست.
  • هزینه تحصیل رشته بازیگری در نیوزلند برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته بازیگری در نیوزلند بسته به سبک زندگی دانشجویان و دانشگاه مورد نظر آنها متفاوت خواهد بود. اما معمولا بین 2700NZD تا 3500NZD (دلار نیوزلند) در ماه می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *