ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در ارمنستان

رشته باستان شناسی در ارمنستان

تحصیل رشته باستان شناسی در ارمنستان با وجود کم بودن بعد مسافت و همچنین هزینه های مقرون به صرفه تحصیل، نمی تواند گزینه ای مناسب باشد. دانشگاه های ارمنستان در سال های اخیر، دانشجویان ایرانی بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند و این در حالی است که بسیاری از دانشگاه های این کشور در ایران مورد تایید نیستند و در رتبه بندی های جهانی نیز موفق به کسب رتبه ای شایسته نشده اند. در رشته باستان شناسی نیز شرایط به همین منوال است و دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی هیچ جایگاهی را به دست نیاورده اند. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که رشته باستان شناسی در تمامی دانشگاه های این کشور در دستر علاقمندان قرار نگرفته است و پیدا کردن این رشته در دانشگاه های ارمنستان نیاز به تحقیقات مستمر دارد.

رشته باستان شناسی از جمله رشته های تحصیلی است که مخاطبین زیادی ندارد و به همین دلیل است که دانشگاه های برتر جهان این رشته را به راحتی ارائه می کنند اما در سایر دانشگاه های جهان نمی توان به راحتی این رشته تحصیلی را یافت. کشورهای دارای زمینه های تاریخی اما تلاش می کنند تا این رشته را در برخی از دانشگاه های خود ارائه کنند تا بتوانند به نتایج جدیدی در رابطه با زندگی انسان در کشور خود دست پیدا کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله در تلاش خواهند بود تا شرایط تحصیل در رشته باستان شناسی در ارمنستان را مورد بررسی قرار دهند.

  • آیا تحصیل در دانشگاه های ارمنستان در رشته باستان شناسی دارای اهمیت است؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان چس از تحصیل در ارمنستان، اقامت این کشور را بدست آورد؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در ارمنستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در ارمنستان

به دلیل سهولت دریافت پذیرش از دانشگاه های ارمنستان، در سال های اخیر، دانشجویان ایرانی بسیار زیادی تلاش کرده اند تا خود را به این کشور برسانند و دوره تحصیلی خود را به پایان ببرند. دانشگاه های ارمنستان در ایران از اعتبار کافی برخوردار نیستند و بسیاری از دانشجویان پس از پایان تحصیل خود به این دلیل که ارمنستان شرایط بسیار متفاوتی از زندگی در کشورهای مطرح جهان را دارند، خاک این کشور را برای ادامه تحصیل یا زندگی، به مقصد سایر کشورهای جهان ترک کرده اند.

رشته باستان شناسی در ارمنستان یکی از رشته های تحصیلی است که می توان آن را به عنوان یکی از همین رشته های نه چندان معتبر معرفی کرد. بسیاری از دانشگاه های ارمنستان به دلیل آن که توجه چندانی به این رشته نشده است، آن را از لیست مجموعه رشته های خود حذف کرده اند و به همین دلیل است که نمی توان ارمنستان را به عنوان مقصد مطمئن برای تحصیل در این رشته معرفی کرد. تنها مزیت تحصیل رشته باستان شناسی در ارمنستان آن است که دانشجویان امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور را خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان برای بسیاری از دانشجویان ایرانی می تواند یک امتیاز به حساب آید چراکه به کمک آن اولا می توان به برترین کشورهای جهان مهاجرت کرد و در مرحله دوم آن که هزینه های چندان زیادی را به همراه نخواهد داشت. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته باستان شناسی در این کشور تنها به بودجه ای در حدود 1100$ تا 2500$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت که به نسبت بسیاری از کشورهای مطرح جهان هزینه ای اندک به حساب می آید.

دانشجویان برای زندگی در ارمنستان نیز به هزینه ای در حدود 200$ (دلار) در ماه یا کمتر نیاز خواهند داشت و این مسئله زندگی در این کشور را نیز بسیار مقرون به صرفه جلوه می دهد. در چنین شرایطی دانشجویان می توانند در ارمنستان به صورت نیمه وقت به کار مشغول شده و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند.

متوسط درآمد یک باستان شناس در ارمنستان

یکی از موضوعاتی که در رابطه با تحصیل در ارمنستان دارای اهمیت است آنکه دانشجویان پس از پایان دوره آموزشی خود در دانشگاه های این کشور می توانند اقامت آن را نیز به دست آورده و شرایطی مناسب برای خود از طریق کاریابی فراهم کنند. با این وجود بسیاری از دانشجویان خارجی در کشور ارمنستان، با دریافت مدرک تحصیلی خود، خاک این کشور را ترک می کنند تا بتوانند در کشوری بهتر به کار مشغول شده یا ادامه تحصیل دهند.

شرایط کار باستان شناسان در کشور ارمنستان چندان مساعد نیست و آن ها با چالش های فراوانی در این مسیر روبرو خواهند شد. با این وجود می توان به این نکته نیز اشاره کرد که باستان شناسان در ارمنستان از سطح درآمد خوبی برخوردار هستند. متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور ارمنستان در نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد سالانه یک باستان شناس در کشور ارمنستان

یک باستان شناس اگرچه در ارمنستان به سطح درآمدی مناسبی دسترسی دارد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که شرایط زندگی در این کشور تفاوت های بسیاری با زندگی در کشورهای تراز اول اروپایی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور، تمایلی به اقامت دائمی در این کشور پیدا نمی کنند و در مسیر مهاجرت دوباره گام برمی دارند. در همین راستا، در صورتی که به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در مسیر رسیدن به این خواسته همراهی و راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *