ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در بلغارستان

رشته باستان شناسی در بلغارستان

با تحصیل در رشته باستان شناسی در بلغارستان دانشجویان از مزایایی مانند هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی و زندگی ایمن بهره مند خواهند شد. بلغارستان موقعیت استراتژیکی دارد و از ثبات سیاسی برخوردار است. در طول تحصیل در بلغارستان، دانشجویان می توانند از فعالیت های اوقات فراغت مورد علاقه خود و نیز از گردش در بلغارستان و کشورهای نزدیک آن لذت ببرند. بلغارستان خانه دانشگاه های خوبی مانند دانشگاه صوفیا است. این کشور یک مکان عالی برای دانشجویان بین المللی است که از فرصت های آموزشی گرفته تا طبیعت زیبای خود به دانشجویان ارائه می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در بلغارستان تهیه نموده اند.

کارشناسی رشته باستان شناسی در دانشگاه صوفیای بلغارستان

برنامه باستان شناسی در 1992 در دانشگاه صوفیا در صوفیا – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل – برقرار گردید. با در نظر گرفتن گنجینه های باستان شناختی بلغارستان که شامل بناهای تاریخی ماقبل تاریخ، دوران باستان کلاسیک و قرون وسطی است، این برنامه با توجه به آموزش متخصصان در هر یک از زمینه های فوق ساختار یافته است. ساختار این برنامه شامل دروس پایه در طول کل دوره تحصیل و تخصص محدود در دو سال آخر تحصیل است. علاوه بر موضوعات اصلی باستان شناختی، کورس هایی در زمینه دانش پایه تاریخی نیز وجود دارد. کورس های تکمیلی (تاریخ معماری، انسان شناسی، حفاظت از بناهای باستان شناختی و غیره) فرصتهایی را برای آموزش بین رشته ای ارائه می دهند.

دانشجویان در برنامه باستان شناسی تسلط خوبی به زبان های کلاسیک (یونانی و لاتین) دارند و همچنین می توانند زبان های اروپای غربی و اسلاوی را انتخاب کنند. در سه سال تحصیل، تمرین باستان شناختی اجباری وجود دارد – شرکت در کاوش های باستان شناختی در مکان های مهم ماقبل تاریخ، باستان و قرون وسطی. در طول کل دوره تحصیل، دانشجویان می توانند در پروژه های مختلف شرکت کنند – تورهای باستان شناختی در محل، حفاظت و کاوش های منظم، که فرصتی را برای جمع آوری تجربه حرفه ای می دهند.

این برنامه 8 ترم به طول می انجامد؛ با یک آزمون دولتی کتبی پایان می یابد و دانشجویان مدرک تحصیلی و حرفه ای لیسانس باستان شناسی را کسب می کنند. دارندگان کارشناسی باستان شناسی می توانند در دانشگاه ها تدریس کنند یا در آکادمی علوم بلغارستان، در موزه ها و سایر موسسات فرهنگی، در گردشگری فرهنگی کار کنند. کسانی که صلاحیت معلمی دارند می توانند معلم تاریخ باشند.

کارشناسی رشته باستان شناسی در دانشگاه پلودیو بلغارستان

برنامه کارشناسی باستان شناسی در دانشگاه پلودیو 8 ترم (4 سال) به طول می انجامد. تعداد زیادی از آثار فرهنگی دوره های ماقبل تاریخ، باستان و قرون وسطی، در کنار سنت های باستان شناسی در سایر دانشگاه های بلغاری و خارجی، چارچوب این برنامه تحصیلی و زمینه های مورد مطالعه آن را شکل می دهند. برنامه درسی این برنامه شامل تمام زمینه های اصلی باستان شناختی و تاریخی است. بنابراین دانشجویان دانش عمیق تری را در بخش های اصلی باستان شناسی بلغاری – باستان شناسی ماقبل تاریخ، تراکیا، کلاسیک و قرون وسطی – به دست می آورند. علاوه بر این، زمینه های باستان شناختی و تاریخی فرعی نیز مورد مطالعه قرار می گیرند – مانند انسان شناسی باستان شناختی، سکه شناسی، باستان شناسی کلیسا، هنر مسیحی و زبان های کلاسیک و غیره.

فعالیت های فوق برنامه دانشجویان شامل سه سفر اجباری باستان شناختی و بازدید از موزه می باشد. این فعالیت ها در ماه های تابستان بعد از سال اول، دوم و سوم، زیر نظر مستقیم اساتید این تخصص انجام می شوند. برنامه درسی همچنین شامل دو سفر آموزشی است: “میراث فرهنگی و تاریخی باستانی بلغارستان” و “پایتخت های قدیمی بلغارستان”. در طول فرآیند تحصیل، دانشجویان همچنین فرصت هایی برای توسعه مهارت های زبان خارجی خود در مرکز زبان های خارجی دارند. روند آموزشی این برنامه برای اخذ مدرک لیسانس، با آزمون دولتی در باستان شناسی به پایان می رسد. دانشجویانی که با موفقیت فارغ التحصیل می شوند، می توانند به عنوان متخصص در موزه ها، موسسات علمی و فرهنگی، نظام آموزش عالی و دبیرستان، به عنوان متخصص در زمینه های فرهنگی و میراث تاریخی و غیره، کار کنند.

معرفی کارشناسی رشته باستان شناسی در دانشگاه پلودیو بلغارستان

معرفی رشته باستان شناسی در دانشگاه جدید بلغارستان

گروه باستان شناسی دانشگاه جدید بلغارستان، یک واحد آموزشی و تحقیقاتی است که هدف اصلی آن ایجاد و حفظ برنامه های آموزشی باستان شناسی مطابق با استانداردهای اروپایی در زمینه توسعه باستان شناسی چند رشته ای و ادغام میراث فرهنگی در روند شکل گیری جامعه مدنی می باشد. فعالیت های پژوهشی اساتید این گروه، بر چندین حوزه متمرکز است: باستان شناسی استقرار و تدفین، مدل های تحول اجتماعی و نظام های مبادله، تغییرات قومی و مهاجرت ها و دگرگونی الگوهای استقرار.

فعالیت های مرتبط شامل کار پروژه ای و تحقیقات باستان شناختی در بلغارستان، ترکیه، یونان، رومانی و گرجستان است. اجرای پروژه ها دارای اهداف علمی بالایی است که سطح مطالعات موجود را به میزان قابل توجهی ارتقا می دهد و در عین حال به توسعه همکاری های بین رشته ای و بین المللی در جامعه دانشگاهی کمک می کند. دانشجویان در برنامه های باستان شناسی این فرصت را دارند که دانش نظری خود را از طریق کار عملی در سایت های تحقیقاتی گروه باستان شناسی مانند مجموعه سکونتگاهی قدیمی باستانی و صومعه مسیحی اولیه در گورنو نوو سلو تکمیل کنند.

این گروه دارای یک آزمایشگاه مجهز باستان سنجی و باستان شناسی تجربی است که در آن دانشجویان با کار با مجموعه ای از مصنوعات، تجربیات عملی ارزشمندی را کسب می کنند. دانشجویان می توانند در موزه ها و سایر موسسات مدیریت میراث فرهنگی به عنوان نقطه شروعی برای توسعه شغلی در طیف گسترده ای از حرفه ها از جمله رسانه، انتشارات و غیره، فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشند.

وضعیت حقوق باستان شناسان در بلغارستان

براساس گزارش وب سایت salaryexpert، متوسط حقوق ناخالص یک باستان شناس در بلغارستان 34426BGN (لف بلغارستان) در سال است. برآورد حقوق براساس داده های نظرسنجی حقوقی است که مستقیما از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در بلغارستان گردآوری شده است. در این کشور، یک باستان شناس سطح پایه (1 تا 3 سال سابقه کار) به طور متوسط 24967BGN (لف بلغارستان) حقوق دریافت می کند. از طرف دیگر، یک باستان شناس سطح ارشد (8  سال سابقه کار) به طور متوسط 43371BGN (لف بلغارستان) حقوق می گیرد.

متوسط درآمد یک باستان شناس در بلغارستان

برآوردها نشان می دهد حقوق یک باستان شناس در بلغارستان در سال 2026 معادل 63428BGN (لف بلغارستان) خواهد بود.

حقوق یک باستان شناس در بلغارستان

چنان چه علاقه مند به تحصیل در بلغارستان در رشته باستان شناسی هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در بلغارستان با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *