ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در تایلند

رشته باستان شناسی در تایلند

تحصیل در رشته باستان شناسی در تایلند یکی از مواردی است که از نظر اقتصادی صرفه چندانی ندارد و از نظر علمی نیز در رابطه با آن بحث وجود دارد. دانشگاه های تایلند در راستای توجه به شرایط تحصیل در شرق آسیا در تلاش هستند تا شرایط بهتری را برای خود ایجاد کنند اما حقیقت امر آن است که کیفیت تحصیل در این کشور فاصله بسیار زیادی با بهترین کشورهای شرقی آسیا دارد و به همین دلیل است که نمی توان به بسیاری از افرادی که رزومه تحصیلی قوی در اختیار دارند توصیه کرد تا برای تحصیل خود در خارج از کشور، تایلند را انتخاب کنند.

رشته باستان شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که به شدت به علاقه افراد به این رشته وابسته است. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید تمرکز بسیاری بر روی این رشته داشته باشند چراکه شرایط بازار کار در آن چندان مناسب نیست و افراد باید با علاقه بسیار زیادی به این رشته ورود کنند تا بتوانند در زمان لازم برای کاریابی، شرایط مناسب تری از نظر روحی برای خود ایجاد کنند. با این وجود باید به این نکته نیز اشاره داشت که این رشته تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی در بازار کار جهانی برخوردار است چراکه به صنعت توریسم مرتبط شده است. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله در تلاش هستند تا شرایط تحصیل در رشته باستان شناسی در تایلند را مورد بررسی قرار دهند.

  • آیا فراِیند دریافت پذیرش از دانشگاه های تایلند در این رشته دشوار است؟
  • متوسط هزینه های تحصیل در تایلند چقدر است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • آیا یک باستان شناس در کشور تایلند به درآمد کافی دسترسی دارد؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در تایلند

تایلند یکی از کشورهای آسیای شرقی است که شرایط متفاوتی از کشورهای این منطقه مانند ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و غیره دارد و به همین دلیل در تلاش تا با تقویت نظام آموزشی خود، شرایط مناسبی را برای ورود دانشجویان خارجی ایجاد کند و از این طریق با پیشرفت دانشگاه های خود بتواند زمینه پیشرفت در اقتصاد و کیفیت زندگی را نیز فراهم آورد. از همین رو دانشگاه های بسیار زیادی در کشور تایلند افتتاح شده است اما کیفیت تحصیل در آن ها هنوز برای بسیاری از دانشجویان خارجی قابل اعتماد نیست.

برای تحصیل در رشته باستان شناسی در کشور تایلند نیز شرایط نسبتا مشابهی وجود دارد. زمانی که به رتبه بندی های جهانی در این رشته توجه داشته باشیم، هیچ دانشگاهی از کشور تایلند در رنکینگ های بین المللی دیده نمی شود و این موضوعی است که متقاضیان تحصیل در رشته باستان شناسی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.دانشگاه سیلپاکورن را می توان به عنوان بهترین دانشگاه تایلند برای تحصیل در این رشته معرفی کرد. این دانشگاه که در سال 1943 فعالیت خود را آغاز کرده است، یکی از دانشگاه های قدیمی تایلند به حساب می آید. در حال حاضر تحصیل در رشته باستان شناسی در تایلند به زبان انگلیسی ممکن نیست.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در تایلند

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در تایلند

یکی از نکاتی که باید در رابطه با تحصیل در تایلند به آن توجه ویژه داشت، متوسط هزینه هایی است که هر دانشجو باید سالیانه آن را پرداخت کند. به طور میانگین می توان گفت که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های تایلند و در رشته باستان شناسی، باید سالیانه مبلغی در حدود 11000$ (دلار) را به دانشگاه پرداخت کنند که در مقایسه با بسیاری از کشورهای تراز اول اروپایی نیز هزینه ای بسیار زیاد ارزیابی می شود.

دانشجویان باید همچنین هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند که بسته به محل زندگی آن ها می تواند از 450$ تا 700$ (دلار) در ماه متغیر باشد. با این حال دانشجویان در این کشور اجازه کار ضمن تحصیل را نیز نخواهند داشت و این مسئله نیز می تواند باعث ایجاد فشار اقتصادی بیشتر به دانشجویان شود.

شرایط کار باستان شناسان در کشور تایلند

بر خلاف فرصت کار ضمن تحصیل در تایلند، دانشجویان خارجی می توانند با دریافت مدرک تحصیلی خود، در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به کاریابی شدند، قادر خواهند بود که در تایلند اقامت کاری داشته باشند. شرایط کار در تایلند به عنوان باستان شناس چندان مناسب نیست اما باستان شناسان در این کشور می توانند وارد صنعت توریسم شوند و از این طریق درآمد مناسبی را به دست آورند. متوسط درآمد در میان باستان شناسان در کشور تایلند بالاتر از میانگین درآمد در این کشور است و این مسئله می تواند رفاه اقتصادی این افراد در کشور تایلند را نشان دهد.

در نمودار زیر، متوسط درآمد در کشور تایلند برای یک باستان شناس قابل مشاهده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور تایلند

در این شرایط می توان گفت که دانشجویان خارجی برای تحصیل در تایلند شاید شرایط مناسبی نداشته باشند و نیاز به مبلغ زیادی برای تحصیل خواهند داشت اما باید در نظر داشت که متوسط درآمد در این کشور برای شهروندان خارجی مناسب بوده و این افراد می توانند شرایط اقتصادی نسبتا مناسبی را برای خود ایجاد کنند. باید در نظر داشت که در شرایط کلی تحصیل در کشور تایلند چندان مناسب نیست و به همین دلیل نمی توان این کشور را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل معرفی کرد. در صورتی که به دنبال راهی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *