ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در سوئیس

رشته باستان شناسی در سوئیس

دانشجویان می توانند در دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه ژنو و دانشگاه برن در رشته باستان شناسی در سوئیس تحصیل کنند. سوئیس سرزمین فرهنگ و دارای چهار زبان ملی آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و رومانش است. این کشور ثروتمند به غیر از این که یک مرکز اقتصادی، یک مرکز تجاری، یک مکان مورد علاقه برای سفر و یک مقصد آموزش عالی بسیار ارجح است، هنرها را نیز گرامی می دارد. و این نشانگر این مطلب است که تحصیل در رشته باستان شناسی در سوئیس می تواند یک انتخاب مناسب باشد. با انتخاب سوئیس به عنوان مقصد تحصیل، دانشجویان آموزش با کیفیت بالایی را تجربه می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در سوئیس تهیه نموده اند.

کارشناسی ارشد باستان شناسی ماقبل تاریخ در دانشگاه ژنو سوئیس

برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی ماقبل تاریخ (Prehistoric Archeology) دانشگاه ژنو سوئیس به موضوعاتی مانند ماقبل تاریخ عمومی، ماقبل تاریخ و تاریخ اولیه اروپا و آفریقا، باستان شناسی قومی، باستان شناس نظری، دیرین-انسان شناسی و باستان-جانورشناسی می پردازد. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش این برنامه و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
دانشجویان ملی: قبل از آوریل 2022سپتامبر 2022
دانشجویان بین المللی: قبل از فوریه 2022
دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا: قبل از آوریل 2022

این برنامه تا حدودی به زبان انگلیسی و تا حدودی به زبان فرانسه تدریس می شود. نمره زبان انگلیسی قابل قبول برای ورود به این برنامه عبارت است از:

نمره زبان انگلیسی قابل قبول برای ورود به رشته باستان شناسی ماقبل تاریخ در دانشگاه ژنو سوئیس

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • اروپای نوسنگی
  • اروپا در عصر برنز و آهن
  • پارینه سنگی و نوسنگی آفریقا
  • عصر فلزات در آفریقا
  • باستان شناسی نظری

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 902€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در ژنو – یکی از بهترین شهرهای سوئیس برای تحصیل – که دانشگاه ژنو در آن واقع است نیز 1925€ تا 2850€ (یورو) در ماه می باشد. بررسی چشم انداز کاری این برنامه نشان میدهد که مدرک کارشناسی ارشد باستان شناسی ماقبل تاریخ منجر به یافتن مشاغلی در سوئیس و خارج از این کشور می شود، از جمله:

  • باستان شناس (به ویژه در خدمات باستان شناختی کانتونی، موسسات تحقیقاتی باستان شناسی نجات، شرکت های باستان شناسی نجات و برنامه های باستان شناسی نجات بین المللی در آفریقا)
  • معلم و محقق علمی
  • متصدی موزه
  • فرهنگ و غیره

دکترای رشته باستان شناسی در دانشگاه برن سوئیس

مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش و زمان آغاز برنامه دکترای باستان شناسی در دانشگاه برن به صورت زیر است:

آغاز برنامهمهلت ارسال
سپتامبر 2022قبل از مارس 2022
فوریه 2023قبل از اکتبر 2022

زبان آموزش این برنامه انگلیسی و آلمانی است و تحصیل در آن در محل دانشگاه انجام می شود. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 370€ (یورو) در سال می باشد. هزینه های زندگی در برن – پایتخت سوئیس – که دانشگاه برن در آن واقع است نیز 1655€ تا 2130€ (یورو) در ماه است. برای پذیرش در مقطع دکترا دانشجویان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک تحصیلی (licentiate) از یک دانشگاه سوئیسی یا موسسه فناوری فدرال سوئیسی یا مدرک دانشگاهی معادل باشد. همچنین دانشجو باید سایر الزامات تعیین شده توسط دانشکده مربوطه را برآورده سازد.

دکترای رشته باستان شناسی در دانشگاه برن سوئیس

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته باستان شناسی در سوئیس

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل به مدت بیش از 3 ماه در سوئیس به ویزای ملی D نیاز دارند. این دسته از دانشجویان باید 6 ماه قبل از ورود به سوئیس برای این ویزا درخواست ارائه دهند. فرآیند و هزینه ویزای ملی D بسته به کشوری که دانشجو در حال حاضر در آن زندگی میکند متفاوت است. ممکن است در برخی از موارد دانشجویان بتوانند فرآیند را به صورت آنلاین تکمیل کنند. مراحل دریافت ویزای تحصیلی سوئیس عبارتند از:

  • پذیرش آفر دانشگاه
  • رزرو وقت ملاقات با سفارت یا کنسولگری سوئیس
  • شرکت در مصاحبه
  • دریافت تصمیم
  • درخواست اجازه اقامت

دانشجویان 14 روز پس از ورود خود به سوئیس فرصت دارند تا برای اجازه اقامت خود در اداره مهاجرت کانتونی ثبت نام کنند. صدور مجوز ممکن است چند هفته طول بکشد، بنابراین ممکن است یک سند موقت به دانشجو ارائه شود. همسر یا فرزندان وابسته دانشجو ممکن است بتوانند در سوئیس تحت الحاق خانواده به وی ملحق شوند. اعضای خانواده همچنین می توانند کار کنند. دانشجو باید نشان دهد که علاوه بر خود می تواند از نظر مالی از خانواده خود نیز حمایت کند.

در مراحل مختلف پروسه ویزای دانشجویی و اجاره اقامت، اداره مهاجرت سوئیس ممکن است برخی از مدارک زیر را درخواست کند:

  • پاسپورت معتبر
  • تایید ثبت نام در یک موسسه آموزشی معتبر سوئیس
  • مدرک مالی و تونایی حمایت از خود در هنگام اقامت در سوئیس
  • مدرک بیمه خدمات درمانی
  • انگیزه نامه که توضیح دهد چرا دانشجو می خواهد برای تحصیل به سوئیس برود و چگونه این امر برای آینده شغلی او مفید است.
  • کپی مدارک تحصیلی قبلی
  • نامه امضا شده ای که تایید می کند دانشجو در پایان دوره سوئیس را ترک خواهد کرد.

وضعیت حقوق متخصصان رشته باستان شناسی در سوئیس

کسی که به عنوان باستان شناس در سوئیس کار می کند معمولاً ماهانه حدود 12900CHF (فرانک سوئیس) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور اروپایی بین 5910CHF (کم ترین) تا 20400CHF (بیش ترین) (فرانک سوئیس) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در سوئیس را نشان می دهد:

حقوق سالانه باستان شناسان در سوئیس

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در سوئیس هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *