ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در عمان

رشته باستان شناسی در عمان

تحصیل در رشته باستان شناسی در عمان شاید تنها به این دلیل حائز اهمیت باشد که دانشجویان پس از دریافت مدرک خود در این کشور به کار خواهند رسید. عمان یکی از کشورهای پیشرفته خاورمیانه است که در شرایطی کاملا دور از بحران های این منطقه به سر می برد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد تلاش می کنند تا برای کار و زندگی خود را به این کشور جذاب برسانند. باید در نظر داشت که دانشگاه های عمان شرایط چندان مناسبی برای تحصیل ندارند و این مسئله باید مورد توجه افرادی باشد که رزومه های تحصیلی قدرتمند در اختیار دارند و می توانند در بهترین کشورهای جهان با هزینه های مقرون به صرفه تحصیل کنند.

رشته باستان شناسی یکی از رشته هایی است که در دنیای امروز به شدت مورد توجه قرار دارد چراکه می تواند نقش بسیار موثری در صنعت توریسم ایفا کند. از همین رو است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، با وجود این که آثار باستانی وجود ندارد، توجه ویژه ای در دانشگاه های آن به این رشته شده است. به همین دلیل می توان گفت که تحصیل در این رشته تحصیلی برای دانشجویان خارجی بسیار مفید خواهد بود اما به شرط این که کشوری را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند که از بسیاری از جهات دارای استانداردهای جهانی باشد. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله در تلاش خواهند بود تا به بررسی شرایط تحصیل در رشته باستان شناسی در عمان بپردازند.

  • آیا عمان مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته است؟
  • هزینه های تحصیل رشته باستان شناسی در عمان چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک باستان شناس در کشور عمان اقامت گرفت؟
  • متوسط درآمد باستان شناسان درکشور عمان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در کشور عمان

عمان در زمینه های مختلف اقتصادی پیشرفت های چشمگیری را مشاهده کرده است و به همین دلیل یکی از قدرتمندترین واحدهای پولی جهان را در اختیار دارد و از همین رو است که بسیاری از شهروندان خارجی به ویژه از آسیای مرکزی تلاش می کنند تا برای کار به این کشور مهاجرت کنند. با این وجود زمانی که صحبت از تحصیل در عمان در میان باشد، نمی توان این کشور را در جمع 5 کشور برتر منطقه نیز معرفی کرد و این موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

افرادی که رشته باستان شناسی در کشور عمان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند در این کشور به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند ولی باید به این نکته توجه داشته باشند که از نظر کیفیت آموزش، هیچ یک از دانشگاه های این کشور مورد تایید قرار ندارند و این مسئله ای است که باید در اولویت همه علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور قرار گیرد.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در کشور عمان

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در عمان

بسیاری از دانشگاه های کشور عمان دانشگاه های خصوصی هستند و به همین دلیل است که هزینه تحصیل در عمان به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر گران تر است. در معدود دانشگاه های دولتی این کشور نیز متوسط هزینه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی بسیار بیش تر از دانشجویان عمانی است. هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در عمان برای دانشجویان خارجی در حدود 8900$ تا 11000$ (دلار) در طول یک سال تحصیلی است و این مبلغی است که شاید بتواند برای یک سال تحصیل و زندگی در بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی پرداخت کرد.

علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان به مبلغی در حدود 1100$ تا 1500$ (دلار) در ماه نیز نیاز خواهند داشت تا بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در عمان برای دانشجویان خارجی مقرون به صرفه نیست. این ادعا زمانی بیش از پیش پررنگ تر می شود که بدانید، دانشجویان خارجی تنها در محیط های دانشگاهی می توانند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور عمان

زمانی که فردی در دانشگاه های عمان به تحصیل بپردازد، با دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، مجوز کاریابی را نیز پیدا خواهد کرد و می تواند از این طریق به جستجوی کار در عمان پرداخته و در صورتی که یک قرارداد کاری به امضا برساند، قادر خواهد بود تا اقامت خود از طریق کار را در این کشور به دست آورد. در چنین شرایطی است که شاید بتوان به نوعی تحصیل در عمان را یکی از گزینه های رسیدن به درآمد بالا معرفی کرد.

عمان به صنعت توریسم اهمیت بسیار ویژه ای می دهد تا بتواند اقتصاد وابسته به نفت خود را تغییر دهد. در چنین شرایطی است که می توان گفت باستان شناسان در این کشور شرایط نسبتا مناسبی برای رسیدن به کار خواهند داشت. باستان شناسان همچنین به درآمد بالایی در این کشور دسترسی دارند و این مسئله را می توان به خوبی در نمودار زیر مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور عمان

شرایط کار در عمان برای افرادی که به دانش خوبی در زمینه تخصص خود دسترسی دارند فراهم است و به همین دلیل نمی توان تحصیل را به عنوان کلید اصلی رسیدن به کار در این کشور معرفی کرد. تحصیل در عمان به دلیل کیفیت آموزش در این کشور در سطح مناسبی قرار ندارد و به همین دلیل است که توصیه می شود، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا مسیرهای هموار مهاجرتی را پیش روی شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *