ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در فنلاند

رشته باستان شناسی در فنلاند

دانشجویان بین المللی فنلاند را به عنوان بهترین مکان برای تحصیل در اروپا ارزیابی میکنند و تحصیل در رشته باستان شناسی در فنلاند ارزشمند است. این کشور، خانه دانشگاه های عالی، مناظر طبیعی زیبا و سرگرمی های عالی برای دانشجویان بین المللی است. با انتخاب فنلاند به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور، دانشجویان واقعا یک تجربه آموزشی استثنایی خواهند داشت و این فرصت را دارا خواهند بود که در یک کشور خارجی دارای کیفیت بالای زندگی، رفاه بالا، امنیت بالا و زیبایی های طبیعی زندگی کنند. دانشجویان رشته باستان شناسی در پست های مختلف مرتبط با باستان شناسی و میراث فرهنگی استخدام می شوند. آموزش باستان شناسی دانشجویان را واجد شرایط برای وظایف مختلف در آژانس میراث فنلاند، موزه ها، دانشگاه ها، شرکت ها و سازمان های خصوصی و غیره می سازد.

دانشجویان بین المللی که دارای مجوز اقامت فنلاند هستند، در صورتی که که شغلی پیدا کنند که مربوط به برنامه ای است که در آن تحصیل می کنند، مجاز هستند هر چند ساعت که می خواهند در این کشور کار کنند. به طور کلی، دانشجویان بین المللی می توانند تا 25 ساعت در هفته در طول ترم و به صورت تمام وقت در تعطیلات کار کنند. همچنین، یکی دیگر از مزایای تحصیل در فنلاند این است که همسر و فرزندان دانشجو نیز می توانند برای اخذ اجازه اقامت در فنلاند درخواست ارائه دهند تا بتوانند در حین تحصیل دانشجو در فنلاند به وی بپیوندند.

دانشجو باید بتواند نشان دهد که نه تنها در فنلاند برای حمایت از خود، بلکه برای حمایت از وابستگانی که به وی ملحق می شوند نیز بودجه دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در فنلاند تهیه نموده اند.

اطلاعات بیشتررشته زمین شناسی در مالتا

معرفی رشته باستان شناسی در دانشگاه تورکوی فنلاند

دانشجویان از طریق فرآیند پذیرش ترکیبی به گروه باستان شناسی، تاریخ فرهنگی، تاریخ فنلاند و تاریخ اروپا و جهان دانشگاه تورکوی فنلاند درخواست ارائه می دهند. در طول تحصیل، دانشجویان درک جامعی از دوره های مختلف تاریخی و تحقیقات مربوط به آن، از پیش از تاریخ تا عصر مدرن، به دست می آورند. باستان شناسی، دیدگاه ها و روش های مختلفی را برای مطالعه گذشته ارائه می دهد و دانشجویان را با منابع اصلی این رشته و نحوه استفاده از آن ها آشنا می سازد. دانشجویان باستان شناسی پس از گذراندن برنامه کارشناسی (Bachelor of Arts degree)، مهارت ها، دانش و توانایی های مفهومی مورد نیاز برای تفکر انتقادی و تولید اطلاعات جدید را دارا هستند. آن ها ماهیت تحقیقات باستان شناختی و همچنین ویژگی های خاص و رویکردهای مختلف رشته خود را درک می کنند.

در طی تحصیل، دانشجویان با ضروری ترین سنت های تحقیق و گرایش های روش شناختی آشنا می شوند و بر رویه های کار میدانی باستان شناختی مسلط می گردند. همچنین، پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد (Master of Arts degree) ،دانشجویان می توانند از ابزارهای روش شناختی و نظری رشته خود استفاده کنند. آن ها تنوع باستان شناختی را درک نموده و موضوع تحقیق خود را به عنوان بخشی از یک گفتگوی علمی گسترده تر درک می کنند. دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد واجد شرایط کار کردن در کارهای تخصصی و توسعه ای در رشته خود و همچنین در پروژه های مشترک بین المللی هستند. روش های یادگیری مورد استفاده شامل کلاس های درس، سمینارها، کورس های روش شناحتی، کار میدانی و مطالعه مستقل هدایت شده است. در مرحله کارشناسی ارشد، برنامه تحصیلی شامل یک دوره کارآموزی نیز می شود.

معرفی رشته باستان شناسی در دانشگاه تورکوی فنلاند

اخذ مجوز اقامت برای تحصیل در رشته باستان شناسی در فنلاند

جهت تحصیل در فنلاند، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که قصد دارند بیش از سه ماه در این کشور تحصیل کنند، برای پیوستن به برنامه مورد نظر خود به مجوز اقامت (residence permit) نیاز دارند. درخواست این مدرک تا 360€ (یورو) هزینه دارد و هزینه های تمدید نیز اعمال می شود. دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای تحقیقات علمی نیاز به اجازه اقامت دارند. اما افراد تبعه اتحادیه اروپا نیازی به درخواست اجازه اقامت ندارند، ولی باید حق اقامت خود را در فنلاند ثبت کنند که 54€ (یورو) هزینه دارد. در وهله اول، مجوز اقامت ممکن است برای یک یا دو سال صادر شود اما بسته به مدت زمان برنامه دانشگاهی دانشجو ممکن است نیاز به تمدید داشته باشد.

  • پر کردن درخواست خود: دانشجو باید مدارک لازم را برای درخواست خود جمع آوری کند و به صورت آنلاین یا کاغذی درخواست دهد. دانشجو باید مدارک خواسته شده را ارسال کند.
  • رزرو وقت ملاقات: دانشجو باید به سفارت یا کنسولگری فنلاند مراجعه کند. این برای اثبات هویت دانشجو برای درخواست وی است.
  • پرداخت هزینه درخواست خود: دانشجو می تواند به صورت آنلاین یا زمانی که به مرکز خدمات اداره مهاجرت فنلاند می رود، پرداخت کند.
  • شرکت در قرار ملاقات: دانشجو خود را معرفی می کند و اصل اسنادی را که آپلود کرده است، ارائه می دهد.
  • انتظار برای تصمیم: پردازش درخواست حدود 1 تا 3 ماه طول می کشد. مقامات فنلاندی با دانشجو تماس خواهند گرفت و در صورت تایید به وی اطلاع خواهند داد.
  • دریافت اجازه اقامت: ممکن است لازم باشد این مدرک را هنگام ورود به فنلاند تحویل بگیرد.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز اقامت فنلاند

هنگام ارائه درخواست اجازه اقامت، دانشجو باید اصل یا کپی مدارک خود را نشان دهد. این مدارک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی رنگی
  • کپی رنگی از صفحه اطلاعات شخصی پاسپورت و هر صفحه گذرنامه که حاوی اطلاعات است
  • گواهی قبولی از یک موسسه آموزشی فنلاندی
  • جزئیات پرداخت شهریه یا هر گونه کمک هزینه تحصیلی
  • اثبات بودجه برای حمایت از خود
  • گواهی بیمه سلامت
  • مدارک تحصیلی قبلی

وضعیت حقوق متخصصان رشته باستان شناسی در فنلاند

فردی که به عنوان باستان شناس در فنلاند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 5810€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور بین 2850€ (کم ترین) تا 9070€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در فنلاند را نشان می دهد:

حقوق سالانه باستان شناسان در فنلاند

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در فنلاند هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای فنلاند برای تحصیل و هزینه زندگی در فنلاند با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *