ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در هند

رشته باستان شناسی در هند

تحصیل در رشته باستان شناسی در هند در دانشگاه معتبری همچون دانشگاه دهلی برای علاقه مندان به این رشته امکان پذیر است. در حال حاضر، این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2024) دارای رتبه 701 و در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2024) دارای رتبه 501 می باشد. تحصیل در هند به ویژه به دانشجویانی پیشنهاد می شوند که از بودجه زیادی برای تحصیل در خارج از کشور برخوردار نیستند. باستان شناسی یکی از بهترین رشته هایی است که دانشجویان می توانند برای شغلی درخشان در آینده انتخاب کنند. باستان شناسی علم مطالعه گذشته باستانی یا اخیر انسان از طریق بقایای مادی است؛ همچنین یکی از زیرشاخه های انسان شناسی است که علم مطالعه تمام فرهنگ های بشری است.

باستان شناسی شامل مطالعه مصنوعات، معماری، بیوفکت ها (واقعیت های زیست محیطی) و مناظر فرهنگی است. کارشناسانان این رشته به عنوان باستان شناس شناخته می شوند. باستان شناسان دانشمندانی هستند که بقایای گروه هایی از مردم و تمدن های گذشته را مطالعه می کنند. آن ها چیزهایی را که مردم از دیرباز به جا گذاشته اند (مانند خانه، لباس، ابزار، استخوان، ظروف و غیره) را مورد مطالعه قرار می دهند. باستان شناس انواع شواهد گذشته انسان را از مکان های مختلف جمع آوری کرده و نتیجه را مشاهده و بررسی می کند. اگر کسی می خواهد باستان شناس شود، باید دانش عمیقی از تاریخ و جغرافیا داشته باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در هند تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته باستان شناسی در هند

در جدول زیر هفت دانشگاه برتر در هند برای رشته باستان شناسی را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه باستان شناسی رتبه بندی شده اند:

دانشگاهرتبه در هندرتبه در آسیارتبه در جهان
Panjab University127468
Deccan College Post-Graduate and Research Institute254654
University of Delhi360687
Maharaja Sayajirao University of Baroda478802
University of Calcutta599869
Indian Institute of Science6100884
University of Agricultural Sciences, Dharwad71491022

بهترین دانشگاه ها برای رشته باستان شناسی در هند

هزینه تحصیل دانشجویان رشته باستان شناسی در هند

بررسی هزینه اعزام دانشجو به هند نشان می دهد اکثر دانشگاه های هند بین 3300$ تا 7800$ (دلار) در هر سال تحصیلی صرف نظر از سطح تحصیلی دریافت می کنند. رشته های تحصیلی که نیاز به استفاده مکرر از امکانات دارند – مانند پزشکی یا مهندسی – عموما هزینه هایی در سمت انتهای این طیف دارند. در مورد دانشجویان دکترا (PhD)، پوزیشن ها به طور کلی بدون پرداخت هستند، اما با کمک هزینه ماهانه حداقل 25000INR (روپیه هند) معادل 340$ (دلار) ارائه می شوند.

از سوی دولت هند کمک مالی در دسترس است، اما تنها پس از این که دانشجو به مدت سه سال متوالی در هند باشد. به همین دلیل است که دانشجو هنگام درخواست ویزای تحصیلی باید مدارکی مبنی بر خودکفایی مالی ارائه دهد. در مورد بورسیه ها نیز باید گفت که فراوان هستند. دولت هند فعالانه به دنبال تشویق و جذب دانشجویان بین المللی است. بر کسی پوشیده نیست که دولت هند می‌خواهد این کشور را به مقصد تحصیل در خارج از کشور – مانند ایالات متحده یا بریتانیا – تبدیل کند.

معتبرترین آن ها بورسیه تحصیلی در هند یا Study in India Scholarship است. این بورسیه یک تجربه کاملا رایگان برای دریافت کنندگان ارائه می دهد و می تواند تا پنج سال تحصیلی اعطا شود. یک سقف ماهیانه برای هزینه های زندگی وجود دارد، اما سقف بالایی است. این بورس تحصیلی حتی شامل دروس رایگان زبان هندی نیز می‌شود و برای دانشجو سکوی پرتابی قوی برای ورود به دومین بازار کار بزرگ جهان را ارائه می‌دهد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته باستان شناسی در هند

هزینه زندگی در هند به طور پیوسته در حال افزایش است، اما هنوز بسیار کم تر از ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی است. هزینه زندگی در این کشور همچنین به طور قابل توجهی کم تر از بسیاری دیگر از مقاصد تحصیلی محبوب در خارج از کشور، مانند چین، ژاپن و کره جنوبی است. هزینه زندگی در هند، مانند بسیاری از کشورها، در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ بیش تر است. اکثر دانشجویان بین المللی در یکی از دو شهر دهلی نو – پایتخت – و بمبئی – بزرگ ترین شهر هند – به تحصیل می پردازند. متوسط هزینه زندگی در هند 27265INR (روپیه هند) معادل 2620$ (دلار) در ماه است. این رقم شامل اجاره بها می شود. همانند بسیاری از مردم محلی، دانشجویان می توانند با خرید در بازارها و از دست فروشان خیابانی، هزینه های غذا را حتی پایین تر نگه دارند.

جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در هند را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
14%4%6.6%42.7%4.2%16%12.5%

اکثر دانشجویان بین المللی درطول مدت اقامت خود در هند، اقامت در خوابگاه ها را انتخاب می کنند. برخی از این خوابگاه ها دارای اتاق های خصوصی با آشپزخانه مشترک هستند. برخی دیگر شبیه خوابگاه های آمریکایی می باشند و اتاق خواب های مشترک نیز دارند. هند هم پول نقد و هم کارت محور است. همه چیز بستگی به این دارد که دانشجو کجا هست. پرداخت با کارت در شهرهای بزرگ بیش تر و بیش تر رایج می شود، اما در غرفه های خیابانی و در مناطق کم تر شهری، دانشجویان به پول نقد نیاز خواهند داشت. در خارج از شهرها، آن ها احتمالاً برای یافتن دستگاه خودپرداز با مشکل مواجه خواهند شد.

وضعیت حقوق متخصصان رشته باستان شناسی در هند

فردی که به عنوان باستان شناس در هند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 39000INR (روپیه هند) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور آسیایی بین 19100INR (کم ترین) تا 60800INR (بیش ترین) (روپیه هند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در هند را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در هند

چنان چه علاقه مند به تحصیل در هند در رشته باستان شناسی هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته باستان شناسی در هند

با توجه به استقبال بیش از حد دانشجویان برای تحصیل رشته باستان شناسی در هند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات آنها در این زمینه پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته باستان شناسی در هند وجود دارد؟ تمامی دانشجویان رشته باستان شناسی در هند می توانند 18 ساعت در طول هفته به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند.
  • طول دوره تحصیل رشته باستان شناسی در هند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته باستان شناسی در هند نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی 3 تا 4 سال می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *