ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در پرتغال

رشته باستان شناسی در پرتغال

دانشگاه های عالی، تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه پایین زندگی و آب و هوای دوست داشتنی از جمله دلایلی هستند که تحصیل در رشته باستان شناسی در پرتغال را به یک انتخاب خوب تبدیل می کند. پرتغال همانند اسپانیا آفتابی و غذاهایش همانند ایتالیا خوشمزه است. و در این میان، حتی از یونان نیز ارزان تر است. لازم نیست پرتغال با کشورهای دیگر مقایسه شود – اما وقتی مقایسه هم شود، می درخشد. یکی از مزایای تحصیل در این کشور یادگیری زبان پرتغالی است که ششمین زبان پرتکلم دنیا است. یادگیری این زبان باعث تقویت رزومه دانشجویان می شود و هم به آنها کمک می کند تا با مردم در چهار قاره مختلف (آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا) ارتباط برقرار کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در پرتغال تهیه نموده اند.

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی در پرتغال

در جدول زیر دو فرصت عالی برای تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد در رشته باستان شناسی را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یورو در سالطول دورهنوع برنامه
باستان شناسیدانشگاه پورتو4000€2 سالتمام وقت
دیرینه شناسیدانشگاه جدید لیسبون1500€2 سالتمام وقت
باستان شناسیدانشگاه مینهو4500€2 سالتمام وقت
علوم مواد باستان شناختیدانشگاه اوورا8000€2 سالتمام وقت

در بخش های فرعی زیر فرصت های فوق را معرفی می کنیم.

رشته باستان شناسی در دانشگاه پرتوی پرتغال

برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی دانشگاه پرتو در سال تحصیلی 1989-1990 به مدت چهار سال تحصیلی و بعدا به مدت دو سال تحصیلی آغاز شد. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه به طول می انجامد. هدف برنامه باستان شناسی دانشگاه پورتو تربیت باستان شناسان باانگیزه برای ادامه یادگیری در طول زندگی و قادر به کار حرفه ای مستقل، بر اساس چارچوب نظری و تجربی، با پروفایل های مختلف اما همواره در حال ایجاد مهارت های حرفه ای است که آن ها را قادر می سازد تا کارهای مختلفی را زمینه باستان شناسی و میراث فرهنگی، به ویژه در زمینه های تحقیقات علمی، مدیریت و برنامه ریزی، مداخله و حفاظت و غیره انجام دهند. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از جولای 2022سپتامبر 2022

این برنامه تا حدودی به زبان انگلیسی و تا حدودی به زبان پرتغالی تدریس می شود. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 4000€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در پرتو که دانشگاه پرتو در آن قرار دارد نیز 556€ تا 865€ (یورو) در ماه می باشد.

هدف برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی دانشگاه پورتو، توسعه مجموعه ای از مهارت های عمومی و مهارت های خاص است. برخی از این مهارت های خاص عبارتند از:

  • به دست آوردن ابزار مفهومی و روش شناختی ضروری برای درک و توسعه دانش در باستان شناسی و میراث فرهنگی
  • شناسایی پارادایم های علمی گذشته و حال زیربنای تولید دانش در باستان شناسی
  • شناخت روش عملی و فنون علمی مورد استفاده در موقعیت های مختلف
  • آشنایی با مراحل تهیه یک پروژه تحقیقاتی در باستان شناسی
  • شناخت چارچوب قانونی میراث باستان شناختی

رشته باستان شناسی در دانشگاه پرتوی پرتغال

رشته دیرینه شناسی در دانشگاه جدید لیسبون در پرتغال

هدف برنامه کارشناسی ارشد دیرینه شناسی در دانشگاه جدید لیسبون، آموزش دانشجویان این مقطع با درک جامع و یکپارچه از مسائل جاری تکامل زمین و زندگی است. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از سپتامبر 2022سپتامبر 2022

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • دینامیک حوضه های رسوبی
  • چینه شناسی و فرآیندهای رسوبی
  • ژئوشیمی کاربردی در دیرینه شناسی
  • میراث زمین شناختی و موزه شناسی

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 1500€ (یورو) در سال می باشد. هزینه های زندگی در لیسبون – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای پرتغال برای تحصیل – که دانشگاه جدید لیسبون در آن واقع است نیز 630€ تا 1123€ (یورو) در ماه است. فارغ التحصیلان این برنامه می توانند در بخش های زیر مشغول به کار شوند:

  • شهرداری ها و انجمن های شهرداری ها
  • مناطق حفاظت شده
  • ژئوپارک ها
  • ادارات دولتی
  • موزه ها
  • پژوهش
  • خدمات حرفه ای
  • بخش انرژی (نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ)

رشته باستان شناسی در دانشگاه مینهوی پرتغال

برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی دانشگاه مینهو به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستزمان آغاز برنامه
قبل از می 2022 برای دانشجویان بین المللیاکتبر 2022

این برنامه تا حدودی به زبان انگلیسی و تا حدودی به زبان پرتغالی تدریس می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • سمینار تحقیقاتی
  • سیستم های اطلاعات جغرافیایی
  • روش های تحقیق و پروژه در باستان شناسی

هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 4500€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در براگا که دانشگاه مینهو در آن قرار دارد نیز 454€ تا 697€ (یورو) در ماه می باشد. هدف این برنامه دستیابی به اهداف زیر است:

  • دانش و مهارت های عمیق درک، به منظور توانمندسازی دانشجویان برای انجام وظایف تحقیقاتی، برنامه ریزی و مدیریت فعالیت های باستان شناختی
  • ارتقای مهارت های جدید برای به کارگیری و درک دانش، حل مشکلات، برخورد با مسائل پیچیده، قضاوت در مورد موضوعاتی حیاتی و انتقال اطلاعات پیچیده در قالب های مختلف و برای مخاطبان مختلف
  • توسعه مهارت های حرفه ای که دانشجویان را قادر می سازد تا فعالیت های باستان شناختی را به طور کامل انجام دهند و شغل باستان شناسان را به طور مستقل و مسئولانه انجام دهند.

رشته علوم مواد باستان شناختی در دانشگاه اوورای در پرتغال

هدف برنامه کارشناسی ارشد علوم مواد باستان شناختی در دانشگاه اوورا ارائه مهارت های تخصصی در باستان شناسی و توصیف تحلیلی مواد از دوران ماقبل تاریخ (مگالیتیک) تا دوران کلاسیک (یونان و روم) است. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
سپتامبر 2022آخرین مهلت جهت ارسال درخواست مشخص نشده است

زبان آموزش برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته علوم مواد باستان شناختی در دانشگاه اوورای در پرتغال

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • باستان شناسی یونان
  • روش های علمی پیشرفته در باستان سنجی
  • حفاظت پیشگیرانه از محوطه های باستانی

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 8000€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در اوورا که دانشگاه اوورا در آن واقع است نیز 480€ تا 750€ (یورو) در ماه می باشد.

وضعیت حقوق باستان شناسان در پرتغال

براساس گزارش وب سایت salaryexpert، متوسط دستمزد ناخالص یک باستان شناس در پرتغال 30290€ (یورو) در سال می باشد. علاوه بر این، آن ها به طور متوسط 763€ (یورو) پاداش دریافت می کنند. برآورد حقوق باستان شناسان بر اساس داده های نظرسنجی مستقیما جمع آوری شده از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در پرتغال می باشد. در این کشور یک باستان شناس رده پایین (1-3 سال تجربه) به طور متوسط 21518€ (یورو) حقوق دریافت می کند. از طرف دیگر، یک باستان شناس ارشد (8 سال تجربه) به طور متوسط 37380€ (یورو) حقوق می گیرد.

متوسط دستمزد ناخالص یک باستان شناس در پرتغال

بر اساس داده ها، پتانسیل حقوق تخمینی برای باستان شناسان در پرتغال طی 5 سال 11% افزایش خواهد یافت، یعنی حقوق آن ها احتمالا معادل 33772€ (یورو) خواهد بود.

پتانسیل حقوق تخمینی برای باستان شناسان در پرتغال

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در پرتغال هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز ویزای تحصیلی پرتغال با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *