ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در اسپانیا

رشته بینایی سنجی در اسپانیا

دانشگاه والنسیا بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در اسپانیا است که هر ساله دانشجویان بسیاری را به خود جذب می نماید. دانشگاه والنسیا (UV) که در شهر والنسیای اسپانیا واقع شده است یکی از قدیمی ترین دانشگاه های باقی مانده در اسپانیا است که به عنوان یکی از موسسات آکادمیک پیشروی اسپانیا در نظر گرفته می شود. UV در سال 1499 تاسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 401، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 301، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 571 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 226 می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بینایی سنجی در اسپانیا تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در اسپانیا کدامند؟
  • برنامه کارشناسی اپتیک و بینایی سنجی در دانشگاه والنسیای اسپانیا چه ویژگی های دارد؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در اسپانیا چگونه است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در اسپانیا کدامند؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در اسپانیا

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای بینایی سنجی در اسپانیا را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد خود در زمینه بینایی سنجی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در اسپانیارتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه والنسیاوالنسیا1631
دانشگاه مورسیامورسیا233111
دانشگاه میگل هرناندز الچهالچه342123
دانشگاه کامپلوتنسه مادریدمادرید448138
دانشگاه فنی کاتلونیابارسلونا560175
دانشگاه آلیکانتهسن ویسنته دل راسپیگ661179
دانشگاه وایادولیدوایادولید769198
دانشگاه گراناداگرانادا870202
دانشگاه سانتیاگو د کمپوستلاسانتیاگو د کمپوستلا9108320
دانشگاه خودگردان بارسلوناسردانیولا دل والس10138393

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در اسپانیا

کارشناسی رشته اپتیک و بینایی سنجی در دانشگاه والنسیای اسپانیا

هدف برنامه کارشناسی اپتیک و بینایی سنجی در دانشگاه والنسیا، تربیت متخصصان بسیار ماهر در زمینه مراقبت های بهداشتی-درمانی بینایی با سازماندهی فعالیت هایی با هدف پیشگیری، تشخیص، تحلیل و درمان تغییرات در بینایی است. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 48 ماه به طول می انجامد. نزدیک ترین زمان آغاز این برنامه سپتامبر 2022 است و آخرین مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش در آن مشخص نشده است. بخشی از این برنامه به زبان انگلیسی، بخشی به زبان اسپانیایی و بخشی به زبان کاتالانی تدریس می شود. همچنین تحصیل در این برنامه در پردیس دانشگاه انجام می گیرد. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • آناتومی انسان و چشم
  • آمار زیستی
  • فیزیولوژی انسان و چشم
  • اپتیک فیزیولوژیکی
  • ریاضیات

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 1140€ (یورو) در سال می باشد. هزینه های زندگی در والنسیا که دانشگاه والنسیا در آن واقع است نیز 560€-966€ (یورو) در ماه می باشد. مدرک این برنامه به فارغ التحصیلان این حق را می دهد که به عنوان بینایی سنج کار کنند. دانشجویان می توانند دوره های کارآموزی را در شرکت های مرتبط با زمینه اپتیک و بینایی سنجی انجام دهند. برای دانشجویان پاره وقتی، دوره کارآموزی باید ثابت و فشرده باشد.

حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در اسپانیا 2022

فارغ التحصیلان علاقه مند به کار در اسپانیا باید اطلاع داشته باشند که فردی که به عنوان بینایی سنج در اسپانیا کار می کند در حال حاضر یعنی در سال 2022 معمولاً حدود 5790€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق بینایی سنج ها در این کشور بین 3130€ (کم ترین) تا 8740€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه بینایی سنج ها در اسپانیا را نشان می دهد:

حقوق سالانه بینایی سنج ها در اسپانیا

مطابق نمودار فوق، حقوق بینایی سنج ها در اسپانیا از 37500€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 105000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر نیز تاثیر تجربه بر میزان حقوق بینایی سنج ها در اسپانیا را نشان می دهد:

تاثیر تجربه بر میزان حقوق بینایی سنج ها در اسپانیا

این نمودار نشان دهنده تاثیر زیاد تجربه بر میزان حقوق بینایی سنج ها می باشد. به عنوان مثال، در اسپانیا یک بینایی سنج با کم تر از دو سال تجربه 43600€ (یورو) در سال درآمد دارد، در صورتی که یک بینایی سنج با دو تا پنج سال تجربه 55000€ (یورو) در سال درآمد کسب می کند، یعنی 26% بیش تر از اولی. با وجود این که انتظار نمی رود در یک کشور اروپایی مانند اسپانیا جنسیت تاثیری بر میزان درآمد بینایی سنج ها داشته باشد، اما متاسفانه تاثیرگذار است.

تاثیر جنسیت بر میزان حقوق بینایی سنج ها در اسپانیا

نمودار فوق به وضوح نشان می دهد که یک بینایی سنج مرد در اسپانیا به طور متوسط 5% بیش تر از همتای زن خود درآمد کسب می کند.

دلایل و مزایای تحصیل در اسپانیا

اسپانیا، کشوری در شبه جزیره ایبری اروپا، شامل 17 منطقه خودمختار با جغرافیا و فرهنگ متنوع است. اسپانیا مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است و چیزهای زیادی را برای ارائه به آن ها دارد. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در اسپانیا عبارتند از:

  • مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور در سراسر دنیا به رسمیت شناخته می شوند.
  • در این کشور دانشجویان می توانند به زبان اسپانیایی یا انگلیسی تحصیل کنند.
  • اسپانیا کشوری مقرون به صرفه است و بنابراین دانشجویان در تامین هزینه های زندگی خود تحت فشار قرار نمی گیرند.
  • دانشجویان در حین تحصیل در اسپانیا می توانند زبان اسپانیایی خود را تقویت کنند یا این زبان را یاد بگیرند. با یادگیری این زبان، دانشجویان می توانند آینده شغلی بهتری را برای خود متصور شوند.
  • سیستم آموزشی اسپانیا به خوبی سازماندهی گردیده و به درستی طراحی و اجرایی شده است. همچنین آموزش در این کشور باکیفیت است.
  • اسپانیا دارای دانشگاه هایی است که در رتبه بندی های معتبر دانشگاهی بین المللی به طور مداوم رتبه کسب می کنند.
  • دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در اسپانیا کار کنند.
  • اسپانیا دارای زیبایی های طبیعی، تاریخ غنی، آب و هوای خوب، جاذبه های گردشگری زیاد و سواحل زیبا می باشد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بینایی سنجی در اسپانیا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *