ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در بلژیک

رشته بینایی سنجی در بلژیک

رشته بینایی سنجی در بلژیک گزینه خوبی است منتهی برای کسانی که به زبان فرانسوی یا هلندی تسلط کامل داشته باشند. تحصیل در خارج از کشور در بلژیک به یک سیستم آموزشی سه زبانه با کیفیت بالا با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و برنامه های تحقیقاتی متنوع تبدیل می شود. از زمان پذیرش فرآیند بولونیا، بلژیک مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را ارائه می دهد؛ اکثریت قریب به اتفاق لیسانس به زبان هلندی یا فرانسوی ارائه می شود. اگر می خواهید در بلژیک به زبان انگلیسی تحصیل کنید، تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید – بسیاری از آنها موسسات بسیار معتبر و دارای رتبه برتر هستند. تمام برنامه های کارشناسی بینایی سنجی در اینجا به زبان هلندی تدریس می شود، اما بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد را می توان به زبان انگلیسی دنبال کرد.

دانشجویان بین المللی گزارش می دهند که بلژیک آموزش عالی با کیفیت را در اروپا ارائه می دهد و از بیش از 7000 دانشجو که نظرات خود را در مورد آموزش عالی اروپا به اشتراک گذاشتند، 256 دانشجو در مورد تجربه خود از نحوه تحصیل در بلژیک اظهار نظر کردند و به این کشور نمره کلی 8.6 از 10 را داد. بلژیک کشوری چندزبانه است که آموزش با کیفیت را با قیمت ارزان ارائه می دهد؛ در واقع، این یکی از معدود کشورهایی است که به اروپایی ها آموزش رایگان ارائه می دهد – فقط در طول مسیر به هزینه های ثبت نام بسیار مقرون به صرفه نیاز دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهاجرت به بلژیک به منظور تحصیل رشته بینایی سنجی چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در بلژیک در 2022 چه میزان می باشد؟

درآمد رشته بینایی سنجی در بلژیک

کار در بلژیک به وفور یافت می شود خصوصا برای رشته بینایی سنجی؛ منتهی شرط آن این است که فرد از دانشگاهی در این کشور یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا فارغ التحصیل شده باشد. نکته مهم دیگر در خصوص پیدا کردن کار در بلژیک تسلط به حداقل یکی از دو زبان فرانسوی یا هلندی می باشد که زبان رسمی بلژیک هستند. سطح درآمد بینایی سنج ها در بلژیک به شرح ذیل است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در بلژیک

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلژیک

تحصیل در بلژیک رایگان نیست و همان طور که اشاره شد در مقطع کارشناسی رشته بینایی سنجی تماما به زبان هلندی یا فرانسوی می باشد. اما در مقاطع بالاتر این امکان وجود دارد که دانشجویان بین المللی موفق به اخذ پذیرش از دوره های انگلیسی زبان دانشگاه های بلژیک شوند؛ تحصیل در بلژیک بدون آیلتس/ تافل واقعا امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی می توانند بدون آیلتس/ تافل برای دانشگاه های بلژیک درخواست دهند؛ البته دانشگاه‌ های بلژیک گواهی‌ های مهارت زبان را از دانشجویانی می ‌پذیرند که تحصیلات قبلی خود را در زبان انگلیسی انجام داده ‌اند. تعداد دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در بلژیک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار کم است؛ در سال 2021، 8600 دانشجوی غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل به بلژیک آمدند، در مقایسه با 10000 در مجارستان و 20000 در هلند.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در بلژیک با توجه به نوع دانشگاه سالانه معمولا بین 5000€ تا 14000€ (یورو) می باشد. به این مبلغ باید هزینه زندگی در بلژیک را نیز اضافه نمود که ماهانه حدودا 900€ (یورو) است و بخشی از آن با کار دانشجویی قابل تامین است. حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای دانشجویان معمولا ماهانه 300€ تا 650€ (یورو) می باشد. پس از اتمام تحصیل در بلژیک نیز افراد می توانند به عنوان بینایی سنج در بلژیک کار کنند. این امر مستلزم تکمیل حداقل 400 ساعت مطالعه مستمر و گذراندن یک امتحان نهایی فشرده سه روزه است. متخصصان بینایی سنجی که عنوان معتبر “اپتومتریست” را نیز یدک می کشند، بسیار مورد توجه هستند؛ آنها شایستگی خود را در تمام زمینه های بینایی شناسی و مراقبت از بیمار به اثبات رسانده اند.

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلژیک

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در بلژیک

رشته بینایی سنجی در بلژیک بازار کار خوبی دارد. برای بیشتر کردن شانس کاریابی هم می توان از دانشگاه های ممتاز این کشور پذیرش گرفت. بهترین دانشگاه های سال تحصیلی 2023-2022 در کشور بلژیک برای رشته بینایی سنجی عبارت هستند از:

  • Catholic University of Leuven
  • Ghent University
  • University Catholique of Louvain
  • Université Libre de Bruxelles
  • University of Antwerp
  • University of Liège
  • Free University of Brussels
  • Institute of Tropical Medicine

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در بلژیک توضیحاتی ارائه شده است. این کشور از نظر اقتصاد، تجارت و صنعت و فناوری به ویژه در زمینه پزشکی پیشرفت کرده است. کیفیت آموزش، امکانات باکلاس و تجهیزات مدرن چیزی است که بلژیک را به کشوری مناسب برای تحصیل پزشکی، چشم پزشکی، بینایی سنجی، دندانپزشکی و غیره، تبدیل کرده است؛ تبدیل شدن به یک اپتومتریست نیازمند تلاش، پشتکار و فداکاری زیادی است.

این به 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی (با تمرکز اولیه در علوم/ ریاضی) به اضافه 4 سال مدرسه بینایی سنجی نیاز دارد. هنگامی که فارغ التحصیل شدید و اقامت قانونی شما به عنوان دانشجوی غیر منطقه اقتصادی اروپا منقضی شد، دیگر نمی توانید در بلژیک بمانید، مگر اینکه قبل از انقضای تاریخ انقضا، برای یک اجازه اقامت متفاوت، بر اساس هدف قانونی دیگری از اقامت در بلژیک، درخواست داده باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *