ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در شیلی

رشته بینایی سنجی در شیلی

رشته بینایی سنجی در شیلی بین دانشجویان آمریکای لاتین علاقمندانی دارد؛ خصوصا دانشجویان کشورهایی مثل مکزیک، ونزوئلا و کلمبیا. شیلی نه تنها مکانی عالی برای یادگیری اسپانیایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندگان جایزه نوبل ادبیات مانند پابلو نرودا و گابریلا میسترال است، بلکه مکانی عالی برای مطالعه سایر موضوعات آکادمیک از جمله نجوم، تجارت، زمین شناسی، جغرافیا، تاریخ، حقوق بشر، علوم سیاسی و غیره می باشد. شیلی دارای یک پیشنهاد فرهنگی غنی است و یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در آمریکای لاتین را در خود جای داده است؛ این آن را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی با علاقه به ماجراجویی و تفریح ​​در فضای باز تبدیل می کند. در 2024 شیلی کشور بسیار زیبایی است که در آن می توانید خشک ترین مکان های روی زمین را پیدا کنید.

تحصیل و کار در شیلی مستلزم تسلط به زبان اسپانیایی می باشد که زبان رسمی این کشور است. اسپانیایی یک زبان رومی از خانواده زبان های هند و اروپایی است که از زبان لاتین محاوره ای در شبه جزیره ایبری تکامل یافته است. و امروزه، این زبان یک زبان جهانی با نزدیک به 500 میلیون گویشور بومی، عمدتاً در قاره آمریکا و اسپانیا است. در حال حاضر در مجموع 25 دانشگاه سنتی در شیلی وجود دارد که از 8 دانشگاه سنتی اصلی و 17 دانشگاه مشتق شده تشکیل شده است و در غالب دوره های تحصیلی دانشجویان باید به زبان اسپانیایی تحصیل نمایند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به شیلی به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • شهریه رشته بینایی سنجی در شیلی چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های شیلی به منظور تحصیل رشته بینایی سنجی کدام اند؟

چشم انداز شغلی در رشته بینایی سنجی در شیلی

یکی از مهمترین دلایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته بینایی سنجی در شیلی، چشم انداز شغلی ایده آل در این رشته تحصیلی می باشد. بنابراین دانشجویان در راستای تحصیل در شیلی می توانند به راحتی در مشاغل متعدد رشته بینایی سنجی در این کشور مشغول به کار شوند. به دلیل گسترده وسیعی از موضوعات در رشته بینایی سنجی در شیلی، این رشته مسیرهای بسیاری را در دوره بعدی هم در صنعت، هم در توسعه و هم در پزشکی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

درآمد رشته بینایی سنجی در شیلی

درآمد رشته بینایی سنجی در شیلی

دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه زندگی در شیلی هستند برای کار قانونی در این کشور نیاز به مجوز کار دارند و ویزای دانشجویی پس از اتمام برنامه تحصیلی شما پایان می یابد. کار در شیلی برای بینایی سنج ها فراوان است و نسبت به رشته هایی مثل فیزیک و شیمی، بینایی سنج ها عملا شانس کاریابی در این کشور را دارند. ویزای کار شیلی قابل اخذ از سوی خارجی ها میباشد. این ویزا به متخصصانی که از یکی از 150 موسسه آکادمیک برتر در سراسر جهان فارغ التحصیل شده اند اجازه می دهد تا به مدت یک سال در شیلی زندگی کنند و به دنبال کار باشند. با این حال، سقف 300 ویزا سالانه صادر می شود. برای درخواست، باید شرایط زیر را داشته باشید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید: فرم کامل شده درخواست ویزای کار، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، عکس پاسپورتی، پاسپورت معتبر و غیره.

ویزای کار شیلی حداکثر برای مدت 2 سال صادر می شود و می توان آن را برای 2 سال دیگر تمدید کرد؛ شما باید ویزای کاری شیلی خود را ظرف 90 روز قبل از انقضای آن تمدید کنید. موضوع برای فارغ التحصیلان رشته بینایی سنجی دانشگاه های ایران متفاوت می باشد و این افراد باید دوره های معادلسازی در شیلی را بگذرانند تا بتوانند در این کشور به عنوان بینایی سنج مشغول به کار شوند. به همین دلیل است که تحصیل در شیلی بهترین راه مهاجرت به این کشور برای علاقمندان رشته هایی مثل پرستاری، بینایی سنجی، پزشکی و غیره، به شمار می رود. کسانی که از رشته بینایی سنجی دانشگاه های شیلی فارغ التحصیل شوند هم موقعیت های کاری زیادی دارند هم سطح درآمدشان نیز نسبتا خوب است.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد بینایی سنج ها طی سال 2024 بیان شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در شیلی

تحصیل رشته بینایی سنجی در شیلی

شیلی آرام ترین کشور آمریکای جنوبی است. برای دانشجویان خارجی بسیار امن است که بیایند و در اینجا تحصیل کنند بدون اینکه نگران مسائل ایمنی باشند. در میان تمام کشورهای آمریکای جنوبی، این مکان مناسب ترین مکان برای دانشجویان خارج از کشور است و بیش از 26000 دانشجو برای تحصیلات عالی خود به شیلی می آیند. تحصیل در شیلی رایگان نیست اما شیلی را به طور کلی می توان جزو کشورهای نسبتا ارزان قیمت طبقه بندی نمود. از دیگر مزایای شیلی این است که نسبت به برخی دیگر از کشورهای آمریکای جنوبی از جمله کلمبیا و ونزوئلا، امن تر می باشد. شیلی دانشگاه های خوبی هم دارد و بهترین دانشگاه های شیلی برای رشته بینایی سنجی عبارت هستند از:

  • Pontificia University Católica de Chile
  • University of Chile
  • Universidad Autónoma de Chile
  • Universidad de La Frontera
  • Universidad del Desarrollo
  • Universidad de los Andes – Chile

شیلی خانه برخی از برترین دانشگاه‌های آمریکای لاتین است، از جمله دو دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکای لاتین QS در سال 2024 قرار گرفته اند. شهریه دانشگاه های شیلی برای رشته بینایی سنجی سالانه بین 2500$ تا 8000$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در شیلی نیز باید در نظر گرفته شود که حدودا ماهی 600$ (دلار آمریکا) می باشد که تنها بخشی از آن با کار دانشجویی قابل تامین می باشد. اگر می خواهید در حین ویزای دانشجویی در شیلی کار کنید، باید “مجوز کار برای خارجی ها با ویزای دانشجویی” را از Departamento de Extranjeria y Migracion یعنی اداره مهاجرت شیلی، دریافت کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در شیلی توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات متداول در خصوص رشته بینایی سنجی در شیلی

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته بینایی سنجی در شیلی، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته بینایی سنجی در شیلی وجود دارد؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، دولت شیلی اجازه کار پاره وقت حین تحصیل رشته بینایی سنجی را در این کشور به دانشجویان بین المللی نمی دهد.
  • طول دوره دریافت مدرک رشته بینایی سنجی در شیلی چقدر است؟ برای دریافت مدرک بینایی سنجی در شیلی به 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی به اضافه 4 سال حضور در مدارس بینایی سنجی در این کشور نیاز دارید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *