ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ

رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ

تحصیل در رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ می تواند به عنوان یک برگ برنده در رزومه تحصیلی هر فرد به حساب آمده و او را به سمت قله موفقیت سوق دهد. هنگ کنگ یکی از کشورهایی است بر اساس انقلاب های داخلی صورت گرفته از چین استقلال پیدا کرده است و امروزه تنش های بسیار زیادی با این کشور دارد. جمعیت بسیار زیادی در این کوشر زندگی می کنند و قوانین داخلی آن ها تفاوت های جالبی دارد. هنگ کنگ امروزه به عنوان یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی جهان و آسیای شرقی در زمینه تولید علم نیز پیشرفت های چشم گیری داشته است و بسیاری از دانشگاه های این کشور در رتبه های تراز اول آسیا و جهان قرار دارند.

رشته بینایی سنجی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی، در دسته رشته های قرار دارد که مخاطبان بسیاری را به خود جلب می کند و یکی از عمده ترین دلایلی که می توان در این رابطه یافت، طول دوره کوتاه تر تحصیل در این رشته است. بسیاری از افراد به این دلیل که بتوانند سریع تر وارد بازار کار در رشته های گروه پزشکی شوند، این رشته را انتخاب می کنند که از بسیاری از تنش های موجود در حرفه پزشکی نیز به دور است. در راستای توجه بسیاری که به این موضوع شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل در رشته بینایی سنجی کدامند؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در هنگ کنگ به کشورهای برتر جهان برای کار مهاجرت کرد؟
  • شرایط مالی مورد نیاز برای تحصیل بینایی سنجی در این کشور چگونه است؟
  • فرایند رسیدن به کار در هنگ کنگ برای دانشجویان خارجی چیست؟

معرفی دانشگاه های برتر رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ

برای انتخاب هنگ کنگ به عنوان مقصد تحصیلی در رشته بینایی سنجی، گزینه های متعددی پیش روی دانشجویان قرار ندارد چراکه این کشور از نظر وسعت سرزمینی در دسته کشورهای کوچک جهان قرار دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که تعداد بالایی دانشگاه در این کشور وجود داشته باشد. با این حال در رشته بینایی سنجی، همین اندک دانشگاه های موجود در این توانسته اند رتبه های درخشانی را به خود اختصاص دهند.

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ به عنوان دومین دانشگاه برتر آسیا در رشته بینایی سنجی در همین کشور واقع شده است و رتبه 18 جهان را در اختیار دارد و این در حالی است که دانشگاه هاروارد آمریکا در رتبه 19 جهان قرار گرفته است.دانشگاه چینی هنگ کنگ نیز رتبه 4 آسیا و همچنین 32 جهان را در اختیار خود قرار داده است. برای تحصیل پزشکی در هنگ گنگ دانشجویان متقاضی باید رزومه های بسیار قدرتمندی را در اختیار داشته باشند و دلیل اصلی این موضوع به خوبی از رتبه های به دست آمده توسط دانشگاه های این کشور در رشته بینایی سنجی کاملا مشخص است.

برخی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ قابل ذکر هستند عبارتند از:

نکات تحصیل رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ

افرادی که هنگ کنگ را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار زیاد است و این مهم ترین چالشی است که دانشجویان با آن روبرو خواهند شد. هنگ کنگ به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان در زمینه تولید علم، دانشگاه های گران قیمتی را در اختیار دارد و با توجه به این مسئله می توان آن ها را مقرون به صرفه دانست. با این حال به افرادی که به دنبال بورسیه های تحصیلی برای دریافت مدرک خود هستند، به هیچ عنوان مورد تایید و توصیه نخواهند بود.

متوسط شهریه دانشجویان در رشته بینایی سنجی بین 14500$ تا 19800$ (دلار) در سال است و دانشجویان در بسیاری از کشورهای دنیا با چنین مبلغی نه تنها یک سال بلکه 4 سال شهریه خود را نیز به راحتی پرداخت می کنند. هزینه زندگی در هنگ کنگ اما نسبتا مناسب است و دانشجویان به حدود 550$ تا 650$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت تا بتوانند مخارج خود را تامین کنند اما باید در نظر داشت که کار دانشجویی در این کشور کاملا ممنوع است و این می تواند عاملی بر فشار اقتصادی بیشتر به دانشجویان خارجی در این کشور باشد.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ

شرایط کار یک اپتومتریست در هنگ کنگ

بر خلاف شرایط کار ضمن تحصیل، دانشجویان خارجی در این کشور می توانند با دریافت مدرک تحصیلی خود به کار دست پیدا کنند و از همین طریق ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کرده و اقامت این کشور ثروتمند را به دست آورند. یک اپتومتریست در این کشور به طور متوسط 73500$ (دلار هنگ کنگ) در ماه درآمد کسب می کند که فاصله ای 100 درصدی با میزان درآمد در این کشور دارد.

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که هزینه های بالای تحصیل در این کشور برای بسیاری از شهروندان ایرانی قابل پرداخت نیست و این مسئله می تواند سبب شود تا بسیاری از افراد این کشور را از لیست گزینه های مورد نظر خود برای تحصیل خارج کنند.

فرآیند جستجوی شغل در رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تمامی فارغ التحصیلان رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ باید مورد توجه قرار دهند، فرآیند جستجوی شغل در رشته بینایی سنجی می باشد. زیرا روند پیدا کردن شغل برای فارغ التحصیلان رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ کار بسیار دشواری می باشد. به عبارت دیگر، هنگامی که به دنبال شغل بینایی سنجی در هنگ کنگ هستید، باید شرایط خاص استانی که در آن زندگی می کنید را بدانید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول پیدا کردن کردن شغل در این کشور مواجه خواهید شد. راه های بسیاری برای پیدا کردن شغل در رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ وجود دارد، که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:شغل بینایی سنجی در هنگ کنگ

اگر به دنبال مسیری مناسب برای تحصیل در کشورهای برتر جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب رشته اپتومتری در هنگ کنگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • آیا شرایط سنی برای پذیرش تحصیل رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ وجود دارد؟ تمامی دانشگاه های پزشکی در هنگ کنگ شرایط سنی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی رعایت می کنند، تمامی متقاضیان نباید کمتر از 17 سال سن داشته باشند.
  • آیا ارائه مدرک کارشناسی برای پذیرش جهت تحصیل رشته بینایی سنجی در هنگ کنگ الزامی است؟ خیر، متقاضیان این امکان را دارند که مدرک کارشناسی خود را در هر آنچه که انتخاب می کنند دنبال کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *